Δευτέρα, 22 Απριλίου 2019 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

3+1 τρόποι για να ηρεμήσεις στην δουλειά όταν φρικάρεις!

Δες πως θα χαλαρώσεις άμεσα!

3+1  τρόποι για να ηρεμήσεις στην δουλειά όταν φρικάρεις!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 24.01.2019 12:28

Το άγχος στον χώρο της εργασίας –συνέπεια του όχι και τόσο ιδανικού περιβάλλοντος δουλειάς– έχει καταγραφεί αναλυτικά.

Έτσι, όταν το άγχος απειλεί να σου προκαλέσει πανικό, τι κάνεις, για να τα βγάλεις πέρα; Διαβάστε παρακάτω...

Δείτε ακόμη: Survivor Panorama - Αποκλειστικό: Ποιοι πασίγνωστοι Έλληνες πέρασαν από κάστινγκ;
Αν το άγχος που βιώνεις στον χώρο της εργασίας είναι οκτώ, εννιά ή δέκα στα δέκα από άποψη έντασης, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να κατευνάσεις τα συναισθήματά σου, λέει η Ursula Whiteside, κλινική ψυχολόγος, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.

Συγκεντρώσου στην εισπνοή και την εκπνοή

Όταν τα πράγματα πηγαίνουν προς την κατάρρευση, το πρώτο που συμβαίνει είναι ότι δεν μπορούμε να πάρουμε αναπνοή. Όσο πιο γρήγορα και πιο βαριά αναπνέουμε, τόσο περισσότερο απορρυθμίζεται το σώμα μας, στέλνοντας σήματα άγχους στο μυαλό μας. Αν αναπνέεις αργά, βαθιά και συγκεντρωμένα οι συναγερμοί που έχουν τρελαθεί επανέρχονται και επιτρέπουν και πάλι στο ζωτικό οξυγόνο να φτάσει στην καρδιά και τον εγκέφαλό σου. Η βαθιά αναπνοή, από το διάφραγμα, έχει αποδειχτεί ότι αλλάζει τα εγκεφαλικά σου κύματα και είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να σταματήσει επιτόπου οποιαδήποτε αφόρητη συναισθηματική εμπειρία.

Δείτε ακόμη: Έσκασε τώρα! Πότε κάνει πρεμιέρα το κορυφαίο πρόγραμμα του ΣΚΑΙ;

Προσπάθησε να μετριάσεις την αίσθηση απώλειας ελέγχου

Η Whiteside λέει ότι πολλοί άνθρωποι εμποδίζουν τις άσχημες σκέψεις πέφτοντας για ύπνο, αλλά εφόσον είσαι στη δουλειά, «ρίξε κρύο νερό στο πρόσωπό σου, για να διακόψεις τη διαδικασία και να επιβραδύνεις το σώμα σου».

Μη φέρεσαι παρορμητικά

Η Whiteside λέει ότι κατά τη διάρκεια μιας κατάρρευσης -ή αμέσως μετά- δεν είναι ώρα για σημαντικές αποφάσεις. Αυτό περιλαμβάνει και αποφάσεις να κάνεις κακό στον εαυτό σου. Οτιδήποτε: Από το να πεις στο αφεντικό σου να πάει να γαμηθεί, επειδή είναι άχρηστος ή να λήξεις μια σχέση, μέχρι πιο έντονες μορφές κακοποίησης του εαυτού σου, όπως το να αυτοτραυματιστείς ή να αυτοκτονήσεις. Επειδή το μυαλό σου ανακάμπτει από ένα έντονο επεισόδιο «πάλης ή φυγής» και η αδρεναλίνη σου μπορεί να δουλεύει υπερωρίες, δεν πρέπει να παίρνεις αποφάσεις που μπορεί να λαμβάνονται από τον προμετωπιαίο φλοιό σου (εκείνο το κομμάτι του εγκεφάλου σου που σε κάνει να βάζεις τις φωνές).

Μην προσπαθείς να καταπιέσεις το άγχος σου

Μια καλύτερη επιλογή από το να προσποιείσαι ότι όλα είναι εντάξει, είναι να βρεις ένα ήσυχο σημείο να απομονωθείς από τα πολλά ερεθίσματα. Ακόμη και λίγα λεπτά μπορούν να βοηθήσουν να μετριαστούν οι πιέσεις για κοινωνική απόδοση, ενώ το σώμα και το μυαλό σου επιστρέφουν σε ομοιόσταση και σταθερότητα. Αν είσαι ήδη μόνος, προσπάθησε να φέρεις στο μυαλό σου εικόνες ηρεμίας και χώρων που σε καθησυχάζουν και σε ανακουφίζουν.

Η κατάρρευση μπορεί να είναι περίεργη υπόθεση: έχουμε την εντύπωση ότι όλοι βλέπουν ότι έχουμε πάθει κρίση άγχους. Παρά τα όσα αντιλαμβανόμαστε, όμως, επειδή το μυαλό μας είναι σε κατάσταση χάους, συχνά μόνο εμείς καταλαβαίνουμε –όντας και σε υπερβολική εγρήγορση– τι μας συμβαίνει. «Λειτουργούμε περίεργα, όταν είμαστε στο όριο από πλευράς έντασης άγχους», λέει η Whiteside, όταν οι εκφράσεις του προσώπου μας, ο τόνος της φωνής μας και η στάση μας είναι κάπως. Όταν ξεκινούμε να φερόμαστε λίγο παράξενα, οι άλλοι αντιδρούν συνήθως σαστισμένοι ή ανήσυχοι και όχι επικριτικοί. Μην πιέζεσαι να φερθείς φυσιολογικά. Αποδέξου την κατάσταση και να θυμάσαι ότι με θετική σκέψη και εσωτερικό διάλογο, αυτή η στιγμή είναι σύντομη και θα περάσει.

TAGS
Share