Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

Οριστικό: Τέλος το κάπνισμα σε κέντρα διασκέδασης και καζίνο!

Η απόφαση δεν αλλάζει!

Οριστικό: Τέλος το κάπνισμα σε κέντρα διασκέδασης και καζίνο!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ 27.03.2019 20:47

Όσοι είστε καπνιστές τα νέα δεν είναι καλά, καθώς το ΣτΕ απαγορεύει οριστικά το κάπνισμα σε κέντρα διασκέδασης και καζίνο.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας απαγόρευσε οριστικά το κάπνισμα στους χώρους διασκέδασης, ακυρώνοντας σήμερα υπουργική απόφαση, που έδινε το ελεύθερο στους καπνιστές, με την προϋπόθεση ότι οι ιδιοκτήτες των χώρων διασκέδασης θα κατέβαλαν τέλος στο κράτος. Διαβάστε παρακάτω...

Με την απόφασή του αυτή, το ΣτΕ απαγορεύει το κάπνισμα και στα κέντρα διασκέδασης με εμβαδόν μεγαλύτερο από 300 τετραγωνικά μέτρα, καθώς και στα καζίνο.

Η υπόθεση είχε φτάσει στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο μετά από προσφυγή της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας «Μήνυμα Ζωής» που ζητούσε να ακυρωθεί η επίμαχη κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ της 18/8/2011) που καθόριζε όρους και προϋποθέσεις για χώρους καπνιζόντων σε κέντρα διασκέδασης άνω των 300τμ και των καζίνο.

Με τον νόμο (3986/2011) είχε δοθεί η δυνατότητα στα κέντρα διασκέδασης και στα καζίνο να δημιουργήσουν κλειστούς ή στεγασμένους χώρους καπνιζόντων, με έκταση έως και το μισό της συνολικής επιφάνειας, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρώνουν ετήσιο τέλος 200 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Το Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ, με πρόεδρο την κ. Μαρία Καραμανώφ σημειώνει στην απόφασή του, ότι η εξαίρεση από την απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς χώρους, θεσπίστηκε βάσει οικονομικού κριτηρίου και μάλιστα του άκαμπτου κριτηρίου της καταβολής 200 ευρώ ανά τ.μ.

Όπως σημειώνουν οι δικαστές, όσο μεγαλύτερο είναι το εμβαδόν των κλειστών ή στεγασμένων χώρων των καζίνο και των κέντρων διασκεδάσεως για τους καπνίζοντες, «τόσο μεγαλύτερο όφελος προκύπτει για τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ αντίθετα τόσο λιγότερο εξυπηρετείται ο σκοπός της μείωσης της κατανάλωσης καπνού και της έκθεσης σε αυτόν, στον οποίο αποβλέπει η διεθνής σύμβαση της 21ης Μαΐου 2003 της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας για τον έλεγχο του καπνού».

«Η εν λόγω εξαίρεση από την απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος δεν θεσπίστηκε επί τη βάσει κριτηρίων που προέκυψαν από την επίμαχη διεθνή σύμβαση, αλλά αντιθέτως υπαγορεύθηκε από δημοσιονομικούς λόγους, ήτοι λόγους που παρίστανται κατ΄ εξοχήν απρόσφοροι για την εξυπηρέτηση των επιδιωκομένων από τη διεθνή σύμβαση σκοπών», σημειώνουν οι σύμβουλοι της Επικρατείας.

Για αυτό το λόγο έκριναν ότι πρέπει να ακυρωθεί η διάταξη του νόμου που άναψε το πράσινο φως για την χρήση καπνού, ως αντιβαίνουσα στην διεθνή σύμβαση, η οποία έχει επαυξημένη ισχύ έναντι κάθε αντίθετης διάταξης της εσωτερικής έννομης τάξης».

Και το παράδοξο της υπόθεσης: Tη μη νόμιμη για το ΣτΕ υπουργική απόφαση, έχει ήδη αντικαταστήσει μία άλλη απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υγείας, στις 14 Ιανουαρίου του 2019. Συνεπώς μέχρι να εξεταστεί η νέα προσφυγή το καθεστώς δεν αλλάζει - τουλάχιστον όχι άμεσα.

Διαβάστε κι αυτό μήπως και πειστείτε να το σταματήσετε:

Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρότερα τις γυναίκες!

Κόψτε άμεσα το κάπνισμα χωρίς να παχύνετε! Έξυπνα tips για να το καταφέρετε...

Η τιμή του πακέτου στα τσιγάρα και τον καπνό έφτασε στα ύψη. Η καπνοαπαγόρευση θα σε βρει να καπνίζεις έξω από ένα στέκι ενώ μέσα οι φίλοι σου θα διασκεδάζουν. Κι έτσι, πήρες την μεγάλη απόφαση να το κόψεις το σπορ. Το τελευταίο αγκάθι στην υλοποίηση της απόφασης, είναι τα κιλά που πιστεύεις πως θα πάρεις, κόβοντας το τσιγάρο. Μην ανησυχείς. Υπάρχει λύση για να κόψεις το τσιγάρο και να παραμείνεις σε φόρμα.


Αλήθεια ή μύθος; Είναι αλήθεια πως όταν κόβεις το κάπνισμα τρως περισσότερο και άρα μπορεί να βάλεις κάποια κιλά. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Πρώτα πρώτα, η νικοτίνη που περιέχει το τσιγάρο είναι παράγοντας μείωσης της όρεξης. Μόλις την χάσεις, η όρεξη σου θα ξανανοίξει. Έπειτα, το τσιγάρο αυξάνει τεχνιτά τον μεταβολισμό σου, πράγμα που σημαίνει πως όταν το διακόψεις, ο μεταβολισμός θα επιστρέψει στα κανονικά του επίπεδα. Αυτό που πρέπει να γνωρίζεις είναι πως τα κιλά που θα πάρεις δεν είναι τόσα πολλά και εξαρτάται από εσένα και το πώς θα διαχειριστείς την κατάσταση. Μπορεί να δεις μια αύξηση που φτάνει τα 4 κιλά, αλλά οι περισσότερες γυναίκες που σταματούν το κάπνισμα παίρνουν μόνο 1800 γραμμάρια κατά μέσο όρο. Έπειτα, μόνο ένας στους 10 φτάνει στα 10 παραπανίσια κιλά.

Οι χρυσοί κανόνες: το μυστικό βρίσκεται στην σωστή άσκηση και την ισορροπημένη δίαιτα.

1. Αύξησε τα υγρά: όταν πεινάσεις, πιες νερό. Κατανάλωσε τουλάχιστον ενάμιση λίτρο καθημερινά. Έτσι, μειώνεις το αίσθημα πείνας και καταπολεμάς την δυσκοιλιότητα από την οποία υποφέρουν αρκετοί πρώην καπνιστές.

2. Καταπολέμησε τη λιγούρα: αν δεις πως η πείνα αυξάνεται μεταξύ των γευμάτων, πρόσθεσε ένα υγιεινό σνακ στη διατροφή σου, δύο ή τρεις ώρες μετά το τελευταίο προγραμματισμένο γεύμα που είχες. Δοκίμασε κάτι υγιεινό και νόστιμο όπως είναι τα αποξηραμένα φρούτα, ένα χαμηλών λιπαρών κράκερ ή μια μπάρα δημητριακών.

3. Απόφυγε τις μεγάλες μερίδες φαγητού: μάσησε την τροφή αργά και μην δοκιμάζεις τις μεγάλες μερίδες φαγητού, όπως έκανες ούσα καπνίστρια. Αν μετά το φαγητό έκανες ένα τσιγάρο, δοκίμασε να εγκαταλείπεις το τραπέζι αμέσως. Βούρτσισε τα δόντια ή βγάλε το σκύλο βόλτα.

4. Βρες ένα χόμπι: δοκίμασε να απ ασχολείσαι με δημιουργικές δραστηριότητες που θα σε κρατούν (εσένα και τα χέρια σου) απασχολημένη. Τι λες για λίγο τένις ή κέντημα; Το κομπολογάκι, θα πρότεινα να το αποφύγεις. Είπαμε να κόψεις το τσιγάρο, όχι να γίνεις νταλικέρης του καφενέ!

5. Ασκήσου λίγο παραπάνω: διάλεξε μια δραστηριότητα που να σου ταιριάζει. Το περπάτημα είναι ένας εύκολος και ανέξοδος τρόπος δραστηριοποίησης. Το ίδιο ισχύει και για το κολύμπι, το ποδήλατο και το τρέξιμο που αυξάνουν γρήγορα το μεταβολισμό. Έτισ αποκτάς καλή υγεία και την γονιμότητα.

6. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου: ο οργανισμός χρειάζεται χρόνο για να καθαρίσει από την νικοτίνη. Μόλις περάσεις το πρώτο στάδιο της αποτοξίνωσης από το τσιγάρο, μην επαναπαυτείς. Βρίσκεσαι στο πιο κρίσιμο σημείο. Συνέχισε να ασκείσαι κα να προσέχει αυτά που τρως τουλάχιστον για τους πρώτους πέντε μήνες, μετά τη διακοπή του καπνίσματος. Ζυγίσου μια φορά την εβδομάδα και όχι καθημερινά. Αν πιστεύεις πως χρειάζεται να χάσεις κιλά, μην αρχίσεις την αυστηρή δίαιτα, αμέσως μόλις κόψεις το τσιγάρο. Δώσε χρόνο στον οργανισμό σου να συνηθίσει τις αλλαγές.

7. Νους υγιής: αν αντιμετωπίσεις κάποια επαγγελματική αποτυχία ή ερωτική απογοήτευση, αρνήσου να καπνίσεις ένα πακέτο ή να φας ένα μπολ παγωτό. Αν πρέπει να πνίξεις τον πόνο σου, πιες ένα ποτηράκι κρασί. Κάνει καλό στην καρδιά, επουλώνει τον ψυχικό πόνο και έχει μόνο 80- 85 θερμίδες/ανά ποτήρι. Προσοχή στις υπερβολές!

Μικρές συμβουλές για να αντιμετωπίσεις την ανάγκη για τσιγάρο ή φαγητό

1.Βούρτσισε τα δόντια σου συχνότερα.

2. Μάσησε μια τσίχλα κανέλας ή νικοτίνης.

3. Πιες ένα ποτήρι παγωμένο νερό.

4. Πάρε βαθιές ανάσες.

5. Πήγαινε σε χώρους που απαγορεύεται το κάπνισμα. Προτίμησε το σινεμά, το θέατρο, το μουσείο. Αν χρειαστεί, μετακόμισε στην Αμερική που οι καπνιστές αισθάνονται σαν πρόσφυγες.

6. Τηλεφώνησε σε ένα φίλο.

7. Απομάκρυνε από το περιβάλλον σου τους καπνιστές.

Για περισσότερα κοινωνικά θέματα, επισκεφθείτε την σχετική μας κατηγορία

Share