Δεν θα είναι κλειστά αύριο, Κυριακή τα σούπερ μάρκετ - Βγήκε η απόφαση

Τι συνέβη;

Ελένη Ζουγανέλη
Youweekly Editor
Δεν θα είναι κλειστά αύριο, Κυριακή τα σούπερ μάρκετ - Βγήκε η απόφαση

Ανοιχτά θα είναι τα σούπερ μάρκετ την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

Όπως τόνισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, το άνοιγμα των σούπερ μάρκετ την Κυριακή είναι προαιρετικό: «Είναι προαιρετικό για όποιον θέλει να ανοίξει» ξεκαθάρισε ο υπουργός, ο οποίος προειδοποίησε και τι θα συμβεί με το click away αν δεν τηρηθούν τα μέτρα.

Σημειώνεται, ότι τα σούπερ μάρκετ μπορούν να πωλούν από τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου χριστουγεννιάτικα είδη, καθώς άνοιξαν και τα εποχιακά καταστήματα και δεν τίθεται πλέον θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού. Ωστόσο, εξακολουθούν να μην πωλούν συγκεκριμένα είδη, όπως βιβλία και ηλεκτρικά είδη.

"Σκοτώνονται" στα σούπερ μάρκετ - Εικόνες τρόμου καταγράφηκαν στους διαδρόμους

Εικόνες τρόμου καταγράφηκαν στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ πριν η χώρα μπει σε καθολικό lockdown. Ο λόγος δεν ήταν άλλος από τον φόβο που επικρατούσε από τους πελάτες λόγω της κατάστασης.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησαν η Nielsen και η Convert Group, την εβδομάδα πριν ανακοινωθούν οι αυστηροί περιορισμοί κυκλοφορίας τον Μάρτιο και τον Νοέμβριο, οι καταναλωτές προχώρησαν σε μαζικές αγορές, κυρίως σε προϊόντα όπως το αλεύρι, τα καθαριστικά και τα ζυμαρικά.

Αναλυτικά στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Nielsen και της Convert Group μέχρι και την εβδομάδα (17/2-23/2), τόσο το online όσο και το offline κανάλι του λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίαζαν αναμενόμενους ρυθμούς ανάπτυξης (+2,9% offline, + 30,7% online).

Ωστόσο το ξέσπασμα της πανδημίας και τα δύο lockdowns που ακολούθησαν είχαν ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση μαζικών αγορών από την πλευρά των καταναλωτών, με αποτέλεσμα η ετήσια τάση μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου να πολλαπλασιαστεί και να φθάσει για το online κανάλι στο +178% και για το offline στο +9%.

Να σημειώσουμε κάπου εδώ πως, 102 κρούσματα ανακοίνωσε πασίγνωστη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και σήμερα κόκκινος συναγερμός.

Ειδικότερα, τις εβδομάδες πριν από τα lockdowns της άνοιξης, αλλά και του φθινοπώρου, οι πωλήσεις των περισσότερων προϊοντικών κατηγοριών εκτινάχθηκαν και στα δύο κανάλια, ακόμη και με τετραψήφια ποσοστά ανάπτυξης.

Ενδεικτικά, οι πωλήσεις καθαριστικών εκτινάχθηκαν στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κατά 728,4% στο πρώτο lockdown και κατά 1.409,1% στο δεύτερο, τα αλεύρια κατά 549,2% και 952,1% και τα ζυμαρικά κατά 446,1% και 542,1% αντίστοιχα.

Τέλος, εξετάζοντας τη συμμετοχή του online καναλιού στις συνολικές πωλήσεις ενός επιλεγμένου συνόλου λιανεμπόρων, είναι ξεκάθαρο ότι αυτή έχει αυξηθεί σημαντικά, από 0,3% που ήταν την 1η εβδομάδα του 2020 στο αρκετά μεγαλύτερο 1,6% τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Σε ετήσιο επίπεδο μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου η συνολική συνεισφορά του online υπολογίζεται σε απόλυτο ποσοστό στο 1%.

Πηγή: eleftherostypos.gr