Συγκλονιστική ανακοίνωση από τα αγαπημένα Jumbo: "Οδεύουμε προς..."

Καταρρέει το σύστημά τους...

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
Συγκλονιστική ανακοίνωση από τα αγαπημένα Jumbo:

Σε ενημέρωσή της προς το Χρηματιστήριο η αλυσίδα Jumbo, έπειτα από επιστολή που εστάλη από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προς όλες τις εισηγμένες αναφορικά με την πορεία των δραστηριοτήτων τους και των επιπτώσεων λόγω COVID-19 αναφέρει:

«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά. Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της εταιρείας, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά».

Η εταιρεία αναφέρει πως με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά +8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού. Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Κατά συνέπεια το γ’ τρίμηνο 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2020) οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €224,57 εκατ. από €219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €503,28 εκατ. από €554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.

Jumbo ανακοίνωση

Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €74,97 εκατ. από €64,28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €150,93 εκατ. από €162,96 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -7,4%.

Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €65,84 εκατ. από €55,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 18,8%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €123,35 εκατ. από €141,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -12,8%.

Ο Όμιλος διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 ευρώ εκατ. από 636,99 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019, σημειώνει η εταιρεία.

Τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα του Ομίλου να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά +12,7% περίπου, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.

Όμως, ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.

H επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για τον μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου, τονίζει η Jumbo.

«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά. Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Τέλος η Jumbo καταλήγει: «Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον. Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή».

Βέβαια, επειδή πολύς κόσμος με αυτή την καταστροφή του Jumbo έχει βρεθεί εκτεθειμένος χωρίς δώρα και παιχνίδια για τους δικούς τους ανθρώπους, το Youweekly.gr σας αποκάλυψε πριν λίγες ώρες ένα συγκλονιστικό παιχνιδάδικο με άκρως χαμηλές τιμές! Δείτε το εδώ.

Καταστροφή για τα Jumbo - Νέες εξελίξεις για την αλυσίδα του Απόστολου Βακάκη

Στη θάλασσα βρίσκονται 6.000 κοντέινερ με εμπορεύματα της Jumbo, τα οποία δεν μπορούν να εκτελωνιστούν καθώς η αλυσίδα δεν έχει χώρους να τα αποθηκεύσει, αναφέρουν πηγές με γνώση. Η Jumbo, από τους βασικούς παίκτες στην αγορά παιγνιδιών, την περασμένη Παρασκευή, λίγη ώρα μετά τις Κυβερνητικές ανακοινώσεις για το πως θα λειτουργήσει το εγχώριο λιανεμπόριο έως τις 7 Ιανουαρίου, δήλωσε αδυναμία να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές της τόσο μέσω του e-shop της όσο και μέσω της υπηρεσίας click away η οποία κάνει πρεμιέρα στο λιανεμπόριο σήμερα Κυριακή.

Βέβαια η Jumbo, του κ. Απόστολου Βακάκη, έχει τη δυνατότητα, διατηρώντας κλειστό το δίκτυο της να "κάψει” ζεστό χρήμα -τα ταμειακά της διαθέσιμα είναι 600 εκατ. ευρώ και η κεφαλαιποίησή της ξεπερνά τα 1,9 δισ. ευρώ. Επιπλέον, με αυτή της την κίνηση στέλνει ένα μήνυμα δυσαρέσκειας προς την Κυβέρνηση για τον τρόπο που έχει χειριστεί το άνοιγμα του λιανεμπορίου.

Εν αντιθέσει με την αλυσίδα Jumbo, η αλυσίδα παιγνιδιών Μουστάκας ενημέρωνε μέχρι εχθές Σάββατο τους καταναλωτές της μέσω του site της πως μπορούν να κάνουν τις αγορές τους στο e-shop της, πλέον αποκλειστικά με την υπηρεσία click & pick και να παραλάβουν την παραγγελία τους από όποιο κατάστημα της το επιθυμούν ακόμη και αυθημερόν. Σήμερα πάντως, η αλυσίδα Μουστάκας δηλώνει αδυναμία να εξυπηρετήσει τις νέες παραγγελίες που δέχεται.

Παιγνίδια μπορούν να αγοράσουν με τη μέθοδο click away οι καταναλωτές και από άλλα δίκτυα όπως από την αλυσίδα Πλαίσιο.

Παιγνίδια, μέσω του φυσικού τους δικτύου και της υπηρεσίας click away δεν θα μπορούν τελικά να πωλούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες πρέπει να περιοριστούν στην πώληση αυτών μόνο μέσω των e-shops τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προβλέπει το ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής. Εξέλιξη η οποία έρχεται σε αντίθεση με όσα ανακοινώθηκαν την περασμένη Παρασκευή κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για το πως θα λειτουργήσει η αγορά έως τις 7 Ιανουαρίου. Τότε ο υπουργός Ανάπτυξης απαντώντας σε ερώτηση αν τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν από την ερχόμενη Δευτέρα να πωλούν και αγαθά, όπως π.χ. παιγνίδια, η πώληση των οποίων είχε απαγορευτεί. ο κ. Γεωργιάδης είχε απαντήσει: "εφόσον ξεκινά η υπηρεσία click away σε όλα τα υπόλοιπα καταστήματα θα απαλευθερωθούν και οι πωλήσεις στα σούπερ μάκρετ."