Εξωπραγματική απόφαση από την Γενική Ταχυδρομική λόγω του φρακαρίσματος των παραγγελιών

Δεν θα το πιστεύετε

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
Εξωπραγματική απόφαση από την Γενική Ταχυδρομική λόγω του φρακαρίσματος των παραγγελιών

Ρόλο κούριερ αναλαμβάνουν τις τελευταίες ημέρες οι οδηγοί ταξί της Λάρισας, αφού η Γενική Ταχυδρομική λόγω της έκρηξης των παραγγελιών που σημειώθηκε από τα μέσα Νοεμβρίου και μετά, μπλόκαρε με αποτέλεσμα να αδυνατούν να ανταποκριθούν.

Από τη μία η Black Friday και από την άλλη οι αυξημένες αγορές ενόψει Χριστουγέννων, δημιούργησαν ένα απίστευτο χάος, με αποτέλεσμα να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης και συνέπεια όλων αυτών είναι οι οργισμένες αντιδράσεις των καταναλωτών. Μάλιστα ήδη οι περισσότερες μεταφορικές ενημερώνουν -η μία μετά την άλλη- το καταναλωτικό κοινό για πιθανές καθυστερήσεις, ζητώντας κατανόηση δεδομένης της πρωτόγνωρης κατάστασης που επικρατεί. Οι καταναλωτές από τη μια κατανοούν τις δυσκολίες, από την άλλη όμως αγωνιούν τι θα γίνει με τις αποστολές των δεμάτων τους, καθώς έχουν πληρώσει για να έχουν γρήγορη μεταφορά, αλλά πλέον δε γνωρίζουν το πότε θα παραλάβουν ή θα παραδοθεί το δέμα τους.

Στην προσπάθειά τους οι εταιρείες να διαχειριστούν το τεράστιο αυτό κύμα παραγγελιών που τις πνίγει επιστρατεύουν κάθε μέσο που έχουν στη διάθεσή τους και ένα από αυτά είναι η ανάθεση μεταφορών σε ταξί. Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Mytaxi Λάρισας Νίκος Πιπερίδης απαντά ότι πράγματι εδώ και μια εβδομάδα έχει επιστρατευτεί ένας μικρός αριθμός ταξί που μεταφέρει όχι επιβάτες που πλέον είναι δυσεύρετοι, αλλά δέματα. «Η Γενική Ταχυδρομική επικοινώνησε με τον συνεταιρισμό και ήδη έχουμε ξεκινήσει τις παραδόσεις. Προς το παρόν οι άλλες εταιρείες δεν μας έχουν ζητήσει κάτι, αλλά η μεταφορά ασυνόδευτων δεμάτων δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για εμάς. Το κάναμε απλώς με διαφορετικό τρόπο. Μπορούσε ένας πελάτης να μας σταματήσει και να στείλει ακόμη και ένα ταψί με φαγητό σε συγκεκριμένη διεύθυνση. Είναι μια υπηρεσία που την προσφέραμε στον κόσμο» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όσο για τον αριθμό των δεμάτων που μπορεί να μεταφέρει ένα ταξί μέσα σε μία ημέρα σχολιάζει: «Αυτό εξαρτάται από το πόσοι δουλεύουν το ταξί. Το ελάχιστο είναι περίπου 30 δέματα την ημέρα, ενώ υπάρχει περίπτωση όπου και οι δύο οδηγοί βγαίνουν μαζί και ένας οδηγεί και ο άλλος μεταφέρει και παραδίδει τα δέματα και εκεί φτάνουν να παραδίδουν έως και 70 δέματα την ημέρα».

Τώρα αν μέσα από αυτήν την υπηρεσία δίνεται μια ανάσα στον πληγωμένο από την πανδημία κλάδο των αυτοκινητιστών, ο κ. Πιπερίδης εξηγεί ότι το όφελος αυτήν τη στιγμή αφορά έναν μικρό αριθμό επαγγελματικών, αφού περίπου 8 αυτοκίνητα κάνουν αυτήν τη δουλειά και το αντίτιμο είναι μικρό και προσθέτει: «Σίγουρα είναι κάτι για τους επαγγελματίες που πλέον έχουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, αλλά η Λάρισα έχει ένα στόλο 250 ταξί και μεταφορές κάνουν ελάχιστοι. Πάντως εμείς κάνουμε το καλύτερο δυνατόν και στόχος μας είναι ακόμη και σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία να εξυπηρετούμε τον κόσμο, με ταχύτητα και ασφάλεια».

Σε κάθε περίπτωση η αξιοποίηση των ταξί στη μάχη αποστολής δεμάτων φαίνεται ότι είναι μια καλή λύση, δεδομένου ότι η κατάσταση φαίνεται ότι έχει ξεφύγει, ο κόσμος λόγω του απαγορευτικού που συνεχίζεται εξακολουθεί να ψωνίζει από το διαδίκτυο, αλλά ταυτόχρονα διαμαρτύρεται καθώς θεωρεί ότι έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη και καλύτερη οργάνωση, μιας και στην πρώτη καραντίνα σημειώθηκαν αρρυθμίες κοντά στην περίοδο του Πάσχα.

Δείτε ωστόσο πλέον εδώ πως θα μπορείτε να ψωνίζετε: με την μέθοδο drive through!

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Γενικής Ταχυδρομικής για τις παραδόσεις που καθυστερούν

«Η απρόβλεπτα παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής πώλησης και η εντελώς αστάθμητη πρόβλεψη ως προς τον χρόνο επαναλειτουργίας τους έχουν δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις σε όλα τα δίκτυα μεταφορών. Η πίεση αυτή αναμένεται να ενταθεί τις επόμενες μέρες λόγω της εορταστικής περιόδου, αφού, κατά παράδοση, αυτό το χρονικό διάστημα παρατηρείται κατακόρυφη αύξηση λιανικών πωλήσεων που υπό τις παρούσες συνθήκες εξυπηρετούνται στο σύνολό τους από ηλεκτρονικές αγορές και άρα καταλήγουν στον αγοραστή μέσω υπηρεσιών ταχυμεταφοράς.

Στη Γενική Ταχυδρομική έχουμε έγκαιρα δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές ώστε να μπορούμε να διεκπεραιώσουμε όγκους έως και 60 % αυξημένους σε σχέση με την περίοδο «κανονικότητας». Παρά ταύτα η πίεση που ασκεί η αγορά ξεπερνάει ήδη αυτή τη δυνατότητα με άμεση συνέπεια τη δημιουργία δυσλειτουργικών φαινομένων [καθυστερήσεις, λάθη, ζημιές, παράπονα κτλ]. Δεν είναι χωρίς σημασία η επισήμανση ότι σε όχι λίγες περιπτώσεις παρατηρείται πλήρης αδυναμία κατανόησης από χρήστες [αποστολείς ή παραλήπτες], αδυναμία που σχετίζεται με την εντελώς λανθασμένη [και σαφώς υποτιμημένη] άποψη για τη συγκεκριμένη υπηρεσία που αποτελεί το βασικό επιχειρηματικό αντικείμενο της Γενικής Ταχυδρομικής.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες και για όσο διαρκεί αυτή η μη ομαλή κατάσταση είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε κάποια μέτρα έτσι ώστε αφενός μεν να διατηρήσουμε ως Γενική Ταχυδρομική ένα καλό επίπεδο υπηρεσιών αφετέρου δε οι άνθρωποι που εργάζονται στη Γενική Ταχυδρομική να μπορούν να δουλεύουν κατά το δυνατόν ανθρώπινα.

Στα πλαίσια αυτά:

1. Αναστέλλονται άμεσα όλες οι πρόσθετες υπηρεσίες πλην της βασικής υπηρεσίας είτε απλής αποστολής είτε αποστολής με αντικαταβολή [ενδεικτικά αναστέλλονται οι αποστολές σπέσιαλ, παράδοση Σάββατο, παράδοση σε Δυσπρόσιτες κτλ]

2. Για κάθε επείγουσα περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η νέα υπηρεσία «VIP αποστολή» [προσοχή ! Έχει αυξημένο κόστος, παρέχεται σε συγκεκριμένη περιοχή και δεν έχει απεριόριστες δυνατότητες] που δημιουργήθηκε ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις».