Σούσουρο με τον Σκλαβενίτη - Ανοίγει το πρώτο dark store στην Κάτω Κηφισιά

Τι είναι αυτό

Ελένη Ζουγανέλη
Youweekly Editor
Σούσουρο με τον Σκλαβενίτη - Ανοίγει το πρώτο dark store στην Κάτω Κηφισιά

Στις 22 Νοεμβρίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ημέρα που η αλυσίδα Σκλαβενίτη άνοιξε το e-shop της στην Αττική, ενώ λίγο αργότερα συνέχισε σε Λάρισα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Όμως αντιμετωπίζει δυσκολία στο να μειώσει τον χρόνο παράδοσης των παραγγελιών μέσω διαδικτύου στην Αττική, κάτω από τις 4 ώρες, όπως έγινε γνωστό μετά την ανακοίνωση που βγήκε και αφορά όλους τους πελάτες.

Τι είναι τα dark stores του Σκλαβενίτη

Ένας από τους λόγους που δεν τα καταφέρνει είναι ότι χρειάζεται νέους χώρους dark stores, δηλαδή αποθήκες, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των διαδικτυακών του πωλήσεων.

Όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr, έχει αγοράσει ακίνητο στην Κάτω Κηφισιά, όπου θα δημιουργηθεί το δεύτερο dark store της, για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των e-πωλήσεών της στην Αττική, ενώ αναζητά έναν ακόμη χώρο στα Νότια Προάστια.

Στη Θεσσαλονίκη, όπου το e-shop της αλυσίδας με βάση τον αρχικό σχεδιασμό θα ήταν έτοιμο να λειτουργήσει το περασμένο καλοκαίρι, θα ανεβάσει ταμπέλα μέχρι το τέλος του μήνα, αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο Euro2day.gr.

Η εξυπηρέτηση και η προετοιμασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών για τις περιοχές της Πάτρας και της Λάρισας πραγματοποιούνται μέσω τοπικών hyper καταστημάτων της αλυσίδας, στα οποία αναπτύχθηκαν οι σχετικές υποδομές για την υποστήριξη των νέων υπηρεσιών (εγκατάσταση συστήματος αποδοχής, προετοιμασίας και αποστολής online παραγγελιών). Μοντέλο εξυπηρέτησης των e-παραγγελιών της το οποίο θα ακολουθήσει και σε άλλες πόλεις της χώρας στις οποίες σκοπεύει να κάνει πρεμιέρα μέχρι το τέλος του έτους.

Σχετικά με την ανάπτυξη του φυσικού της δικτύου, τη φετινή χρονιά το πλάνο προέβλεπε τη δημιουργία 7 νέων καταστημάτων -δύο εκ των οποίων αφορούσαν μετεγκατάσταση σε νέο μεγαλύτερο χώρο- και ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Συνολικά οι επενδύσεις τη φετινή χρονιά αγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με ενδεχόμενη «είσοδο» με κατάστημα Σκλαβενίτης στην επένδυση στο Ελληνικό, οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο Euro2day.gr πως δεν έχουν γίνει, μέχρι στιγμής, συζητήσεις με τη Lamda.

Σκλαβενίτης dark stores

Η ιστορία των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1954 από τον Γιάννη Σκλαβενίτη (1924-1993), τον Σπύρο Σκλαβενίτη (1927-2006) και τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο (1920-1999), με αρχική δραστηριότητα στο χονδρεμπόριο. Το 1967 ιδρύεται η "Ι. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.", με διακριτικό τίτλο ΤΗΛΕΞΥΠ, η οποία αποτελεί την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης στην Ελλάδα. Το πρώτο σούπερ μάρκετ ανοίγει το 1969 στο Περιστέρι της Αθήνας και το 1975 προσχωρεί στην επιχείρηση ο μικρότερος αδελφός του Σπύρου και του Γιάννη, Νάσος Σκλαβενίτης. Το 1975 η εταιρεία ξεφεύγει από τα στενά όρια του Περιστερίου, ανοίγοντας μεγάλο κατάστημα στον Πειραιά, στη συνοικία Καμίνια. Το βήμα αυτό είναι μεγάλο και απαιτεί ανάλογα κεφάλαια, γι' αυτό και στο επιχειρηματικό σχήμα που δημιουργείται (ΕΛΛΗΝΙΚΑΙ ΥΠΕΡΑΓΟΡΑΙ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.) θα έχει συμμετοχή με 49% ο εφοπλιστής Ανδρέας Ποταμιάνος. Στη συνέχεια, και μέχρι το 1993, η εταιρεία θα ιδρύσει συνολικά 23 καταστήματα, όλα εντός της Αττικής.

Στα τέλη του 2013 η εταιρεία διαθέτει 96 καταστήματα. Το 2007, η αλυσίδα ξεκινάει τις πρώτες επεκτάσεις της εξαγοράζοντας μεμονωμένα καταστήματα αλυσίδων, όπως 18 της αλυσίδας Παπαγεωργίου, ενώ το 2010, εξαγοράζει 8 καταστήματα από την αλυσίδα Ατλάντικ, η οποία έναν χρόνο μετά πτωχεύει. Το 2013, η επιχείρηση εξαγοράζει 4 καταστήματα από την εταιρεία Δούκας, 5 από την Μπαλάσκας και συμφωνεί να αποκτήσει 9 από την αλυσίδα Extra Πρώτα και Φθηνά ώστε να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην Αττική.

Το μέσο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές του, εξηγώντας έτσι την ικανότητα της εταιρείας να οδηγείται σε αύξηση των πωλήσεων με έναν σχετικά μικρό αριθμό καταστημάτων. Η εταιρεία εξακολουθεί να ανήκει στην οικογένεια Σκλαβενίτη, αν και φημολογείται ότι διεθνείς γίγαντες λιανικής, όπως η Tesco και η Walmart, ενδιαφέρονται για την απόκτησή της. Ωστόσο, στην οικογένεια Σκλαβενίτη δεν έχουν δείξει σημάδια ότι είναι πρόθυμοι να εξετάσουν την προσφορά εξαγοράς.

Τον Ιανουάριο του 2015, ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ μετράει 161 καταστήματα (111 με την επωνυμία ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ μόνο στην Αττική, 38 με την επωνυμία Χαλκιαδάκης στην Κρήτη και 12 καταστήματα χονδρικής The Mart σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ξάνθη και Πάτρα) και απασχολεί 11.000 εργαζoμένους. Λειτουργεί επίσης στην υπόλοιπη Ελλάδα και καταστήματα μεσαίου μεγέθους με την επωνυμία Franchise ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ.

Την 1η Μαρτίου 2017, η εταιρεία απορροφά το δίκτυο 361 καταστημάτων της Carrefour Μαρινόπουλος και επεκτείνεται σε αρκετές περιοχές της χώρας, όπου δεν είχε παρουσία.

Το 2018, η εταιρεία κλείνει και πουλάει 38 καταστήματα λιανικής στις υπόλοιπες ανταγωνιστικές αλυσίδες, κυρίως στην Αττική, επειδή σε κάποιες περιοχές διέθετε μεγάλο όγκο καταστημάτων.