Πως τίμησε η showbiz την 25η Μαρτίου - Οι τσολιάδες και οι Αμαλίες

Πλούσιο φωτογραφικό υλικό!

Πέννυ Μαστοράκου
Youweekly Editor
Πως τίμησε η showbiz την 25η Μαρτίου - Οι τσολιάδες και οι Αμαλίες

Σήμερα Παρασκευή 25/3 γιορτάζουμε τα 201 χρόνια από τότε που γενναίοι και σπουδαίοι άνθρωποι πολέμησαν για την ελευθερία της Ελλάδος και με αφορμή το γεγονός, οι διάσημοι της εγχώριας showbiz φόρεσαν την στολή τους και πόζαραν στο φακό!

Οι φωτογραφίες των διάσημων με τη στολή τους

Στο παρελθόν αρκετοί ήταν αυτοί που ντύθηκαν με την παραδοσιακή στολή, άλλοι σε μικρή ηλικία για κάποια σχολική γιορτή και άλλοι πιο πρόσφατα, είτε για χάρη κάποιου ρόλου είτε ακόμη και για την εθνική μας εορτή. Ανάμεσά τους οι Λεωνίδας Κακούρης, Σάκης Ρουβάς, Νικος Αλιάγας, Δήμητρα Ματσούκα κ.α

Ο Σάκης Ρουβάς ντυμένος τσολιάς

Η Δήμητρα Ματσούκα ντυμένη με στολή

Ο Γιώργος Κοψιδάς με στολή τσολιά

Ο Λεωνίδας Κακούρης ντυμένος τσολιάς

Ο Δημήτρης Αλεξάνδρου ντυμένος τσολιάς

Ο Νίκος Αλιάγας ντυμένος τσολιάς

Παπαφλέσσας - Το αστρονομικό ποσό πίσω από την παραγωγή της ταινίας

Κάθε τέτοια μέρα, κάθε 25η Μαρτίου, δηλαδή, η ταινία Παπαφλέσσας θα παίξει σίγουρα σε κάποιο κανάλι στην τηλεόραση.

Η διήγηση των γεγονότων της Επανάστασης του 1821, από τη νίκη του Παπαφλέσσα επί του Δράμαλη στα Δερβενάκια, μέχρι τον γεμάτο αυτοθυσία θάνατό του στα Δερβενάκια, πολεμώντας τον στρατό του Ιμπραήμ Πασά, ζωντανεύουν στις οθόνες μας, με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, για τον οποίο μίλησε πρόσφατα και ο γιος του.

Πίσω, όμως, από την ταινία κρύβεται ένα αστρονομικό ποσό για την παραγωγή της, το οποίο γίνεται πρώτη φορά γνωστό. Οι δύο παραγωγοί της Φίνος Φιλμς, Φιλοποίμην Φίνος και Τζέιμς Πάρις ανέθεσαν στον Ερρίκο Ανδρέου τη σκηνοθεσία και στον Πάνο Κοντέλη το σενάριο, βάζοντας από την τσέπη τους περίπου 12.000.000 δραχμές, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ταινία.

Το ποσό αυτό αγγίζει τα ποσά που χρησιμοποιούνταν σε αντίστοιχες παραγωγές στο Χόλιγουντ. Μάλιστα, είχαν φέρει στην Ελλάδα υπερσύγχρονα μηχανήματα από τη Γαλλία και έκαναν πολλά εξωτερικά γυρίσματα, ενώ είχαν πάρει μέρος και περίπου τρεις χιλιάδες κομπάρσοι.

Η ταινία κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Οκτώβριο του 1971 και έκοψε 297.817 εισιτήρια, με το κοινό να την καταχειροκροτεί. Ένα μήνα νωρίτερα, είχε προβληθεί στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου πήρε τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Αρτιότερης Παραγωγής, ενώ δόθηκε Τιμητική διάκριση στον σκηνογράφο και ενδυματολόγο Διονύση Φωτόπουλο. Χαρακτηρίστηκε και ως «η καλύτερη στιγμή» του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, ωστόσο δεν έλειψαν και οι αντίθετες απόψεις.

Πιο συγκεκριμένα, μια μερίδα ατόμων υποδέχθηκε την ταινία με γιουχαΐσματα και κοροϊδίες, κάνοντας έξαλλο τον πρωταγωνιστή της, ο οποίος σε συνέντευξή του τότε στην εφημερίδα Απογευματινή είχε ζητήσει μέχρι και την κατάργηση του Φεστιβάλ. ««Μίσησα την οργανωμένη οχλαγωγία του Φεστιβάλ. Εκείνων που μετέτρεψαν την αίθουσα σε εξέδρα γηπέδου. Ντροπή τους τέτοια ασέβεια. Δεν σεβάστηκαν τίποτε. Εξεπλάγην. Επρόκειτο για ένα φαιδρό συρφετό αγέλης, φανατικών της εξέδρας. Καφενόβιους. Ήρθαν με σκοπό να μετατρέψουν το Φεστιβάλ σε εμποροπανήγυρη. Για αυτό είναι προτιμότερο να καταργηθεί», είχε δηλώσει.