Τέμπη: «Φλασάρησε ένα κλειδί...» - Φωνητικό ντοκουμέντο του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό μέσα από το τρένο

Λίγο πριν συμβεί η απίστευτη τραγωδία

Ελένη Μήτση
Youweekly Editor
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Η τραγωδία στα Τέμπη εκτός από τον μεγάλο αριθμό νεκρών, που έχει σοκάρει την ελληνική κοινωνία και πάνω από όλα τις οικογένειες των θυμάτων έχει φέρει στο προσκήνιο τον τρόπο, που λειτουργούν οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια.

Πολλοί είναι εκείνοι, που έχουν ρίξει τις ευθύνες στον σταθμάρχη, ο οποίος μετά την απολογία του κρίθηκε προφυλακιστέος (δείτε την εδώ), ενώ παράλληλα αναμένεται να βρεθούν στις δικαστικές αίθουσες και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το προσωπικό του σταθμού.

Τη στιγμή λοιπόν, που λέγεται πως η λανθασμένη κίνηση του σταθμάρχη είχε να κάνει με ένα κλειδί, που δε χειρίστηκε σωστά, την Τρίτη 7/3 μέσα από το ρεπορτάζ του δελτίου ειδήσεων του Mega ακούστηκε η συνομιλία του σταθμάρχη με μηχανοδηγό του προαστιακού.

Βίντεο με τη συνομιλία σταθμάρχη και μηχανοδηγού λίγο πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη

– Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία;

– Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου.

– Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας;

- Φλασάρησε ένα κλειδί

Ο πραγματικός λόγος που έφυγε ο δεύτερος σταθμάρχης από τα Τέμπη

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ αποκαλύφθηκε το πλάνο των βαρδιών του σταθμού Λαρίσης και έχουν δημιουργηθεί νέα ερωτήματα, ως προς το πόσοι και ποιοι βρίσκονταν σε υπηρεσία από τη στιγμή, που γύρισε το μοιραίο κλειδι έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης, αλλά και που βρισκόταν ο δεύτερος σταθμάρχης.

Ο λόγος, φυσικά... πήγε να πάρει σουβλάκια γιατί του ζήτησε ο γιός του!

Από το έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:

06.00 – 15.00

14.00 – 23.00

22.00 – 07.00

Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.

Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).

Τέμπη: Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις

  • Πόσοι Σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
  • Ποιος Σταθμάρχης έκανε την αλλαγή “κλειδιού” (όταν πέρασε ο προαστιακός) ;
  • Ήταν και άλλοι παρόντες;
  • Γιατί κανείς επί 58 λεπτά δεν επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;
  • Τι φέρεται να κατέθεσε ο σταθμάρχης που βρίσκεται προφυλακισμένος

Στην απολογια του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε πως «όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής είχε διορίσει για την συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν εννιάωρο».

«Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 10:15 αποχώρησαν. Και έμεινε από τότε μόνος του μέχρι και τις 11.04 που αναχώρησε το τρένο. “Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.

Όσον αφορά το κλειδί, το οποίο ξέχασε να γυρίσει, φέρεται να υποστήριξε πως έχει “κενό μνήμης”, πως δεν μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι συνέβη.

«Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα», φέρεται να ανέφερε χαρακτηριστικά.