Τα τελευταία 24ωρα η Eurovision είναι το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στα τηλεοπτικά πάνελ αλλά και στα social media, καθώς ολοκληρώθηκε και ο μεγάλος τελικός του 2025. Η Ελλάδα με την Klavdia κατέκτησε την 6η θέσηδείτε εδώ την πρώτη της συνέντευξη μετά τον διαγωνισμό που “λύγισε”, ενώ νικητής αναδείχθηκε ο JJ από την Αυστρία – δείτε εδώ ποιος είναι πραγματικά. Πολλοί είναι εκείνοι που θεώρησαν πως υπήρξαν αδικίες στις βαθμολογίες, άλλοι σχολίασαν έντονα την σκηνική παρουσία των καλλιτεχνών, ενώ ο Σταμάτης Κραουνάκης θέλησε να κάνει ένα γενικότερο σχόλιο για τον μουσικό διαγωνισμό.

Προχώρησε, λοιπόν, σε μία ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, στην οποία απενεργοποίησε και τα σχόλια, ώστε να μην ξεκινήσει λογομαχία κάτω από αυτή. Σε αυτή τόνισε πως ποτέ δεν ήταν fan αυτού του show.

Η αιχμηρή ανάρτηση του Σταμάτη Κραουνάκη για την Eurovision

«Εξέχειλωσε η χυδαιότης σε σχέση με τις αναρτήσεις μου περί Γιουροβίζιον.
Μπλέχτηκαν σώβρακα με φανέλλες
Και εγράφησαν χαμερπή από κάτω.
Έκλεισα τα σχόλια πράγμα που σπάνια κάνω. Επίσης έμαθα ότι κάποτε ευεργετημένοι, ανέγραψαν χυδαιότητες.
Η αλήθεια έχει πάντα μια διαδρομή.
Δεν θα μας πείτε εμάς ότι δεν αναγνωρίζουμε την νεότητα.
Όταν υπήρξαμε φυτώριο νέων καλλιτεχνών με κόπο και ακόμα πληρώνουμε…Και χωρίς κρατική επιχορήγηση μηδέπωποτε.
Τον ελαφρύ σκασμούλη.
Δεν μας αρέσουν και δεν μας άρεσαν ποτέ οι τηλεοπτικοί διαγωνισμοί ταλέντων
Και πότε αυτό το πολύ χάλια πράγμα που κατσικανιάζει την Ευρώπη κάθε Μάιο.
Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα απολαύσουμε
Κάτι καλό.
Πέρσι ο Γάλλος.
Φέτος μερικά συμπαθέστατα. και ναι και η καλή δικιά μας.
Για μένα η τοπ ελληνική στιγμή ήταν Ο Χατζηνάσιος και Η Έλενα .
Αυτά, και κλείνει εδώ το θέμα.
Αρκετά.
Κάθε θαύμα τρεις μέρες
», έγραψε χαρακτηριστικά.

Ποιο είναι το σχέδιο της ΕΡΤ για την επόμενη

Εντωμεταξύ, την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, επειδή το τηλεοπτικό θερμόμετρο «χτύπησε κόκκινο» φέτος χάρη στη Eurovision και τα διαφημιστικά έσοδα να ρέουν, η ΕΡΤ βάζει πλώρη για μια ακόμα πιο εντυπωσιακή διοργάνωση το 2026. Η επιτυχία του φετινού εθνικού τελικού, που επέστρεψε μετά από χρόνια απουσίας και τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού, έδωσε το σήμα για ακόμα πιο φιλόδοξα σχέδια.

Η διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης, μετά από επαφές με την EBU, σχεδιάζει να παραμείνει στο μονοπάτι της ανοιχτής και συμμετοχικής επιλογής, επενδύοντας στο φορμάτ των εθνικών τελικών – όχι όμως με μία και μόνο βραδιά. Σύμφωνα με πληροφορίες της Real Life, στο τραπέζι βρίσκεται ήδη η ιδέα για σειρά εκπομπών, που θα περιλαμβάνουν ημιτελικούς, πιθανόν και περισσότερα στάδια επιλογής, φέρνοντας την Ελλάδα πιο κοντά στο μοντέλο χωρών όπως η Σουηδία με το Melodifestivalen.

Σάκης Ρουβάς, Έλενα Παπαρίζου Eurovision
Φωτογραφία: NDP Photo Agency/Ανδρέας Νικολαρέας

Στόχος; Όχι μόνο να ενισχυθεί η διαφάνεια και η συμμετοχή του κοινού μέσω televoting και επιτροπών, αλλά και να μετατραπεί η Eurovision σε πολυεπίπεδο τηλεοπτικό event, διατηρώντας τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης της ΕΡΤ για εβδομάδες πριν τον μεγάλο τελικό του ευρωπαϊκού διαγωνισμού.

Το κίνητρο δεν είναι μόνο καλλιτεχνικό. Είναι και αμιγώς εμπορικό: σύμφωνα με πληροφορίες, τα συνολικά διαφημιστικά έσοδα από τους δύο ημιτελικούς και τον τελικό της Eurovision 2024 άγγιξαν τις 465.000 ευρώ, ενώ το κόστος της ελληνικής συμμετοχής ήταν 403.000 ευρώ. Δηλαδή, όχι μόνο καλύφθηκε πλήρως, αλλά η ΕΡΤ είχε και πλεόνασμα 62.000 ευρώ.

Αν λοιπόν μέχρι τώρα βλέπαμε τον εθνικό τελικό ως ένα απλό βραδινό τηλεοπτικό ραντεβού, από το 2026 ενδέχεται να ζήσουμε μια Eurovision à la ελληνικά με προκριματικά, αγωνία, κοινωνική συμμετοχή και φυσικά… τζίρο. Και από την άλλη, φαίνεται πως η επιλογή με την Klavdia μας βγήκε σε καλό, καθώς το κοινό έδειξε μουσικό κριτήριο. Οπότε γιατί να μην έχει την ευκαιρία να το κάνει σε μεγαλύτερο βαθμό;