Δεν είμαστε μάντεις κακών οιωνών, ούτε είναι ευχάριστο όταν εργαζόμενοι χάνουν την δουλειά τους, είναι πολύ ανησυχητικό όμως όταν κάποιοι δεν “ακούνε” – ή δεν θέλουν να ακούσουν τα θέματα που κάνουν τζιζ… Οι προειδοποιήσεις των στελεχών του Megaλου καναλιού στην συγκεκριμένη εκπομπή για το περιεχόμενό της ήταν πολλές, αλλά μάλλον οι συντελεστές της πέταγαν… αετό όταν τους ενημέρωναν… Δυστυχώς δεν είναι όλα πλάκα.

Όχι μια, όχι δυο, αρκετές φορές το youweekly.gr σας μετέφερε αυτούσια το παρασκήνιο που γινόταν πίσω από τις κάμερες της εκπομπής, ενώ το ρεπορτάζ «οργίαζε» και μιλούσε εδώ και αρκετό καιρό – σχεδόν από το τέλος της πρώτου τριμήνου και μετά – για το πρόωρο φινάλε της εκπομπής του MEGA , με την Δανάη Μπάρκα, με όλες τις λεπτομέρειες. (δείτε εδώ τι έλεγε το ρεπορτάζ μας στις 9/1 και εδώ τι έλεγε το τηλεοπτικό μας ρεπορτάζ στις 5/3).

Πάμε Δανάη: Όλα όσα έγιναν στα παρασκήνια μετά την ανακοίνωση του MEGA

Η ομάδα του Πάμε Δανάη
Η ομάδα του Πάμε Δανάη

Παρασκευή 9 Μαΐου 2025. Η μέρα που το «Πάμε Δανάη» θα πει το τελευταίο του «καλησπέρα» στο τηλεοπτικό κοινό – και μάλιστα πρόωρα. Το Mega αποφάσισε να τραβήξει την πρίζα της εκπομπής νωρίτερα από το προγραμματισμένο φινάλε της σεζόν, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: η πρωινή ζώνη είναι αρένα και δεν επιτρέπεται κανείς να μπαίνει αδιάφορα, σαν να πηγαίνει για καφέ με φίλους.

Ο επικεφαλής προγράμματος Κωνσταντίνος Σούσουλας, ο ισχυρός άνδρας του σταθμού, δεν μάσησε τα λόγια του και τότε τα χαμόγελα πάγωσαν. Εισέβαλε στο στούντιο λίγο πριν το δελτίο ειδήσεων και χωρίς περιστροφές, είπε στους συντελεστές πως η εκπομπή σταματάει πρόωρα. Ο λόγος, το «Πάμε Δανάη» παρά τις συνεχείς προσπάθειες και τις παρεμβάσεις από τη διοίκηση, κινούταν μόνιμα γύρω στο 5%, «ρίχνοντας τον μέσο όρο του καναλιού», ενώ παράλληλα έδινε ένα “φτωχό” lead in στον Νίκο Ευαγγελάτο.

Η γκρίνια ήταν γενικευμένη. Οι τηλεθεατές δεν «έμπαιναν» να δουν την εκπομπή, παρά το γεγονός ότι το κανάλι τη στήριξε με ισχυρά ονόματα πίσω από τις κάμερες. Η Έλενα Κατραβά, μια γυναίκα που γνωρίζει την τηλεόραση όσο λίγοι, βρισκόταν καθημερινά στο πλευρό της Δανάης Μπάρκα, σε μια προσπάθεια να «σώσει» ό,τι σώζεται. Αλλά, όταν η παρουσιάστρια δείχνει να μην ακούει κανέναν και ακολουθεί τον δικό της δρόμο, η πορεία είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένη.

Ο κόσμος ήταν μεν στο κανάλι, αλλά δεν ήταν στην εκπομπή. Οι συνεντεύξεις δίχως επικαιρότητα, η εμμονή με την ευκολία του κεφιού, οι χοροί και οι πιρουέτες την ώρα που η κοινωνία «καίγεται» – όλα αυτά αποξένωσαν το κοινό. Δεν ζήτησε κανείς από τη Δανάη Μπάρκα να γίνει η Όπρα ή ο Λάρι Κινγκ. Αλλά δεν γίνεται να αγνοείς εντελώς τον παλμό της κοινωνίας. Να είσαι μεσημεριανή εκπομπή -με χιλιάδες προβλήματα να σαρώνουν τη χώρα- και να μη «ανοίγει ρουθούνι» για ό,τι συμβαίνει γύρω σου. Αυτό δεν είναι αθώα αφέλεια, είναι επαγγελματική τύφλωση.

Η ίδια η παρουσιάστρια πίστεψε ότι μπορεί να κερδίσει τον τηλεθεατή με το χαμόγελο και τα «κουνήματα». Όμως ο τηλεθεατής που γυρνάει κουρασμένος σπίτι, δεν έχει ανάγκη από «χαρούλες» χωρίς περιεχόμενο. Το χαμόγελο, αν δεν συνοδεύεται από ουσία, γίνεται εκνευριστικό. Και απέναντι από τη Ζήνα Κουτσελίνη, που μπορεί να διεκδικήσει τον παλμό της κοινωνίας με όρους reality, αλλά τουλάχιστον «παίζει το παιχνίδι», η Δανάη Μπάρκα απλώς δεν στάθηκε.

Το Mega, παρότι θα μπορούσε να δείξει επιείκεια – λιγότερες από 40 μέρες έμεναν άλλωστε – αποφάσισε να βάλει τέλος, γιατί η εκπομπή στερούσε στο κανάλι την πρωτιά που επιδιώκει για φινάλε σεζόν. Δεν ήταν θέμα συναισθηματισμού, αλλά ψυχρής στρατηγικής: η μεσημεριανή ζώνη – όπως όλη η τηλεόραση άλλωστε – είναι πεδίο μάχης και όποιος δεν αντέχει, αποχωρεί.

Μια «υποσχετική» που φέρεται να έχει πάρει η Δανάη, είναι η επανεξέταση ενδεχόμενης παρουσίας της το Σαββατοκύριακο. Όμως, οι πληροφορίες λένε πως ήδη δοκιμάστηκε σε δυο ζώνες και το Mega δεν φαίνεται διατεθειμένο να ρισκάρει ξανά. Όσο για τους συνεργάτες της, των οποίων οι συμβάσεις λήγουν στις 30 Ιουνίου, αρκετοί ετοιμάζονται να κάνουν χρήση των αδειών τους. Άλλωστε, η πλειοψηφία τους έχει συμβόλαιο με τον Νίκο Κοκλώνη – και πλέον είναι δική του απόφαση το πού θα τους αξιοποιήσει, όχι του σταθμού.

Η περίπτωση της Δανάης Μπάρκα είναι μάθημα – όχι μόνο για την ίδια, αλλά για όλους όσοι νομίζουν ότι η τηλεόραση είναι πιασάρικα hashtags, χαμογελαστές πόζες και κουβέντες του καφενείου. Ο κόσμος αλλάζει, η τηλεθέαση γίνεται σκληρή και η εποχή απαιτεί παρουσιάστριες που βλέπουν και ακούν την κοινωνία. Όχι εκείνες που απλώς χορεύουν ενώ όλα γύρω τους καίγονται.