Διατροφή στην εμμηνόπαυση: Τι πρέπει να τρως και τι να αποφεύγεις;

Έτσι θα ανακουφιστείς από τα συμπτώματα

Βάσω Αργυρέα
Beauty Director
Unsplash
Unsplash

Η εμμηνόπαυση αποτελεί μια σημαντική περίοδο στη ζωή της γυναίκας, συνοδευόμενη από πολλές φυσιολογικές αλλαγές που επηρεάζουν την υγεία και την ευεξία της. Aυτός εξάλλου είναι και ο λόγος για τον οποίο η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση των συμπτωμάτων της. (δες και 4+1 πολύτιμες τροφές που κάνουν καλό στα μάτια και βελτιώνουν την όραση)

Παρακάτω συγκεντρώσαμε τις τροφές που ανακουφίζουν από τα ανεπιθύμητα συμπτώματα και εκείνες που τα επιδεινώνουν για να ξέρεις πώς θα κινηθείς. Και μην ξεχνάς... Η πρόσληψη ασβεστίου, βιταμίνης D, φυτικών ινών και ωμέγα-3 αποτελούν το κλειδί μεταξύ άλλων, για μια υγιή και ισορροπημένη ζωή κατά την εμμηνόπαυση.

Διατροφή στην εμμηνόπαυση: Τι πρέπει να τρως και τι να αποφεύγεις;

  • Η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ασβέστιο και βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών. Σημείωσε ότι κατά την εμμηνόπαυση, ο κίνδυνος οστεοπόρωσης αυξάνεται γι' αυτό και η πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί, καθώς και η κατανάλωση λιπαρών ψαριών, όπως ο σολομός και οι σαρδέλες, συμβάλλει σημαντικά στη διατήρηση της οστικής μάζας.

ώριμη γυναίκα τρώει γλυκό μέσα σε ποτήρι
Unsplash

  • Η πρόσληψη φυτικών ινών είναι εξίσου σημαντική. Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα όσπρια βοηθούν στην πέψη και συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Η διατήρηση ενός σταθερού βάρους είναι κρίσιμη, καθώς η αύξηση του σωματικού βάρους μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.
  • Τρόφιμα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως ο λιναρόσπορος και οι ξηροί καρποί, είναι επίσης ευεργετικά, καθώς βοηθούν στην αντιμετώπιση των φλεγμονών και στη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας.
  • Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγονται τρόφιμα και ποτά που μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης όπως ο καφές, το αλκοόλ, τα καυτερά φαγητά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν εξάψεις και μια γενική αίσθηση δυσφορίας.
  • Τέλος, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και αλατιού μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους και σε προβλήματα υγείας όπως η υπέρταση και η διαβήτη οπότε καλό είναι και αυτά να περιοριστούν αρκετά.