Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο καθορισμός της εξεταστέας ύλης για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Η εξέταση των μαθητών και μαθητριών είναι ενιαία για τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία και γίνεται σε αδίδακτα κείμενα, λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά.

Ως εξεταστέα-διδακτέα ύλη ορίζονται δραστηριότητες με τις οποίες υπηρετείται και ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων της διδασκαλίας του μαθήματος.

Να σημειώσουμε πως πριν από λίγο καιρό ολοκληρώθηκαν οι Πανελλήνιες 2020. Δείτε εδώ το μήνυμα που έστειλε η Μαρέβα Μητσοτάκη στους υποψηφίους.

Για τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα/ ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:

  • Nα κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,
  • Nα ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκα-ταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο,
  • Να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμε-νες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.
  • Να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: i) τον μετασχη-ματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και ii) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και iii) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.ΙΙ.

Για τη Λογοτεχνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να τοποθετούνται/ανταποκρίνο-νται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/-ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.

Πηγή: iPaidia.gr

Πανελλήνιες 2020: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες

Ανακοινώθηκαν πριν από λίγο οι βαθμολογίες των Πανελληνίων 2020 και πλέον το επόμενο βήμα για τους υποψηφίους είναι ο υπολογισμός των μορίων που συγκέντρωσαν.

Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) έχει αναρτήσει στο σάιτ της μια εύκολη εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους υποψηφίους να δουν πολύ γρήγορα πόσα μόρια συγκέντρωσαν. Η εφαρμογή είναι σε ισχύ τόσο για όσους έδωσαν Πανελλήνιες με το νέο σύστημα όσο και για αυτούς που εξετάστηκαν με το παλιό σύστημα.

Δείτε τις βαθμολογίες εδώ!