Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο euro2day.gr ο ιδιοκτήτης των Jumbo, Απόστολος Βακάκης, τοποθετήθηκε όσον αφορά ένα PLAN B για την κατάσταση του κορωνοϊού στην Ελλάδα, από τον Ιανουάριο, προτείνοντας 7ήμερη και 12ώρη εργασία!
Συγκεκριμένα σε ερώτηση του δημοσιογράφου: “Σύμφωνα και πάλι με την τελευταία επίσημη ενημέρωση, η Jumbο δεν είχε αξιοποιήσει κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown (πέραν των αναστολών και της έκπτωσης ενοικίου) τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης (αναστολή οφειλών προς το Δημόσιο κ.ο.κ.). Ισχύει το ίδιο και στην τρέχουσα περίοδο;” Εκείνος απάντησε…
“Η φιλοσοφία μου, την οποία έχω προσπαθήσει να μεταλαμπαδεύσω και στον όμιλο Jumbο, ήταν και είναι να αποφεύγεται οποιαδήποτε στήριξη από το κράτος. Το καθολικό κλείσιμο, όμως, των καταστημάτων όλον τον Νοέμβριο και όλον τον Δεκέμβριο, περίοδο κατά την οποία πραγματοποιείται το 1/3 του συνολικού τζίρου της εταιρείας, θα καταστήσει αυτή τη φιλοσοφία μια πολυτέλεια. Είναι ξεκάθαρο, όπως και προανέφερα, ότι στα δύσκολα πρέπει να παραμείνουμε ενωμένοι και να μη διεκδικούμε από το κοινωνικό σύνολο. Για να βασιστούμε στις δικές μας δυνάμεις και μόνον, πρέπει από την 1η Ιανουαρίου, όταν θα έχει εκτονωθεί ο φόρτος πωλήσεων του Δεκεμβρίου και η αγορά θα επιστρέψει σε καθεστώς φυσιολογικής λειτουργίας, να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους ανεξαιρέτως τους λιανεμπόρους, ώστε απλώς να επιβιώσουν.
Σε πρακτικό επίπεδο:
- Εάν τα μέτρα του lockdown αρθούν, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες ημερησίως, φυσικά για όσους το θελήσουν και για χρονική περίοδο που θα καλύψει και τη ζήτηση του Πάσχα.
- Εάν το lockdown παραταθεί, θα πρέπει όλος ο κλάδος της λιανικής πώλησης να λειτουργήσει εναλλάξ. Είτε τα καταστήματα που ήδη λειτουργούν θα πρέπει να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), το δε υπόλοιπο λιανεμπόριο που δεν λειτουργεί σήμερα, να είναι ανοιχτό Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή όλη την ημέρα (12 ώρες), είτε τα σήμερα λειτουργούντα καταστήματα να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την πρώτη εβδομάδα έναντι 3 ημερών για τα υπόλοιπα, σήμερα μη λειτουργούντα καταστήματα, αντίστροφα την επόμενη εβδομάδα, κ.ο.κ.
Είναι αδύνατον να επικρατήσει μια πρωτόλεια άποψη ότι «τώρα που μάθαμε τον σκύλο μας να μην τρώει, δεν θα μας ψοφήσει». Υπερεθνικές επιχειρήσεις, όπως η Jumbο αλλά και πολλές άλλες, που είναι υποχρεωμένες να προγραμματίζουν σε δωδεκάμηνη βάση τη λειτουργία τους, είναι αδύνατον να παραμείνουν σε πορεία επιβίωσης με διαδικασίες «βλέποντας και κάνοντας». Η λύση του εμβολίου είναι μια διαδικασία που θα αποδώσει καρπούς σε βάθος 5-6 μηνών. Κατ’ επέκταση είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί από τώρα το plan B λειτουργίας για το σύνολο του κλάδου των καταστημάτων λιανικής, καθότι, λόγω του αρχικού σχεδιασμού «κλείνουμε Νοέμβριο, για να δουλέψουμε Δεκέμβριο», δεν δόθηκε η δυνατότητα επιβίωσης στο λιανεμπόριο λειτουργώντας μέρος του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, όπως έγινε σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου ανεξαιρέτως.”
Ωστόσο, να σας ενημερώσουμε πως το E-shop των Jumbo θα ανοίξει ξανά για τις γιορτές. Δείτε εδώ το πότε.
Συγκλονιστική ανακοίνωση από τον Απόστολο Βακάκη για τα αγαπημένα Jumbo
Σε ενημέρωσή της προς το Χρηματιστήριο η αλυσίδα Jumbo, έπειτα από επιστολή που εστάλη από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προς όλες τις εισηγμένες αναφορικά με την πορεία των δραστηριοτήτων τους και των επιπτώσεων λόγω COVID-19 αναφέρει:
«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά. Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της εταιρείας, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά».
Η εταιρεία αναφέρει πως με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά +8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού. Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Κατά συνέπεια το γ’ τρίμηνο 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2020) οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €224,57 εκατ. από €219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €503,28 εκατ. από €554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.
Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €74,97 εκατ. από €64,28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε €150,93 εκατ. από €162,96 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -7,4%.
Κατά το γ’ τρίμηνο 2020, τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €65,84 εκατ. από €55,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 18,8%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €123,35 εκατ. από €141,44 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά -12,8%.
Ο Όμιλος διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 ευρώ εκατ. από 636,99 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019, σημειώνει η εταιρεία.
Τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα του Ομίλου να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά +12,7% περίπου, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Όμως, ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.
H επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για τον μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου, τονίζει η Jumbo.
«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά. Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Τέλος η Jumbo καταλήγει: «Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον. Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή».