Γιώργος Μπαλταδώρος: Οι αποκαλύψεις του δεύτερου πιλότου για την πτώση!

Σοκαριστικό!

Γιώργος Μπαλταδώρος: Οι αποκαλύψεις του δεύτερου πιλότου για την πτώση!

Η αποστολή αναγνώρισης των τουρκικών μαχητικών - Πυκνή χαμηλή νέφωση μαζί με υγρασία «τύφλωσαν» το ζεύγος των Mirage 2000-5 – Τελευταία στιγμή απέφυγε τα χειρότερα ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού

Η αποστολή αναχαίτισης δύο τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου έμελλε να είναι η τελευταία για τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο. Διαβάστε παρακάτω...

Περίπου στις 11.30 το πρωί έλαβε εντολή απογείωσης από τη Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου. Ο 34χρονος σμηναγός και ακόμη ένας ιπτάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας, που ήταν σε κατάσταση επιφυλακής, έτρεξαν στα μονοθέσια Mirage 2000-5 και απογειώθηκαν με κατεύθυνση την περιοχή ανάμεσα στη Χίο και τη Λέσβο όπου τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν εντοπίσει ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Φτάνοντας στην περιοχή όπου βρίσκονταν οι εισβολείς, διαπίστωσαν ότι τα τουρκικά μαχητικά είχαν επιστρέψει στο FIR της Κωνσταντινούπολης. Αφού διασταύρωσαν τις πληροφορίες με το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων, έλαβαν εντολή να επιστρέψουν στη Σκύρο.

Δείτε ακόμη: Ραγίζουν καρδιές! Τα ουρλιαχτά της γυναίκας του Γιώργου Μπαλταδώρου μόλις έμαθε τον χαμό του!

Αερομαχία με τα τουρκικά μαχητικά, δεν υπήρξε. Δεν έγινε καν η διαδικασία της αναγνώρισης και της εικονικής αναχαίτισης των τουρκικών F-16, αφού οι πιλότοι τους απέφυγαν να διασταυρωθούν με τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής. Επιστρέφοντας στη Σκύρο, τα δύο μονοθέσια Mirage της 331 Μοίρας Παντός Καιρού πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια, κινούμενα σχεδόν σε ευθεία γραμμή από τη Λέσβο προς το αεροδρόμιο διασποράς.

Προσεγγίζοντας τη βάση τους, τα δύο Mirage 2000-5 άρχισαν να κατεβαίνουν για να μπουν στην τελική διαδικασία της προσγείωσης. Φαινομενικά οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές: επικρατούσαν ασθενείς, βόρειοι-βορειοανατολικοί άνεμοι 2 μποφόρ και η θερμοκρασία εδάφους ήταν 16 βαθμοί Κελσίου.

Δείτε ακόμη: Ξεσπούν οι συγγενείς του άτυχου πιλότου για το τι κρύβεται πίσω από την πτώση του Mirage!

Ωστόσο, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση. Από την ανασύνθεση των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Mirage που πιλοτάριζε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, προκύπτει ότι την ώρα που τα δύο μαχητικά κατέβαιναν, αντιμετώπισαν σύννεφα μαζί με υγρασία και θολούρα, μία μικτή κατάσταση που περιόριζε πολύ την ορατότητα.

Τότε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, ως αρχηγός του σχηματισμού, έδωσε εντολή να κατεβούν χαμηλά, κάτω από τα σύννεφα. Κατεβαίνοντας, είχαν να αντιμετωπίσουν την πυκνή χαμηλή νέφωση, που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν έχει προκαλέσει στους πιλότους παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποια στιγμή στη διαδικασία της καθόδου, το δεύτερο Mirage του σχηματισμού έχασε την επαφή με το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου. Εκείνη τη στιγμή ο δεύτερος πιλότος, λειτουργώντας όπως προβλέπουν οι κανονισμοί σε περίπτωση απώλειας επικοινωνίας με το άλλο μαχητικό του ζεύγους, τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά ελπίζοντας ότι θα ανακτήσει οπτική επαφή και επικοινωνία με το Mirage του 34χρονου πιλότου που χάθηκε. Κάποιες πηγές αναφέρουν πως τη στιγμή που ο δεύτερος πιλότος του ανασχηματισμού τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά, βρισκόταν σε ύψος 500 ποδών… Η απαγκίστρωση του δεύτερου Mirage, δηλαδή η έναρξη εκ νέου της ανοδικής πορείας, έγινε όταν το δεύτερο μαχητικό βρισκόταν σε ύψος μόλις 200 πόδια -περίπου 70 μέτρα- από την επιφάνεια της θάλασσας. Και αυτό διότι ένα μαχητικό που βρίσκεται σε διαδικασία ταχείας καθόδου, δεν ανακτά ύψος αμέσως μόλις ο χειριστής τραβήξει για να ανέβει.

Δείτε ακόμη: Κώστας Ηλιάκης: Έγκλημα χωρίς τιμωρία! O πιλότος που χάθηκε από χέρι Τούρκου στην Κάρπαθο και η "δολοφονία" κουκουλώθηκε!

Εκείνη την ώρα, 12.15 μεσημέρι Πέμπτης 12 Απριλίου, εκτιμάται ότι το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου είχε προσκρούσει στην επιφάνεια της θάλασσας. Ο άτυχος 34χρονος δεν πρόλαβε να αναφέρει το παραμικρό σχετικά με την κατάσταση του αεροσκάφους ή την πορεία πτήσης του Mirage στον πύργο ελέγχου της Σκύρου.

Με απογοήτευση, τα πληρώματα των ελικοπτέρων Super Puma και Sikorsky που είχαν αναλάβει να εντοπίσουν τον πιλότο, βρήκαν μόνο την κάσκα του, κάποια τμήματα από το κιτ επιβίωσης, μεταξύ των οποίων τη σωσίβια λέμβο και άλλα στοιχεία τα οποία δεν άφηναν καμία αμφιβολία ότι ο Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν νεκρός.

Ο δεύτερος πιλότος:

Ο δεύτερος κυβερνήτης δεν είδε τον 34χρονο χειριστή να χρησιμοποιεί το εκτινασσόμενο κάθισμα του αεροσκάφους του. Και αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως όλα έγιναν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Και έμπειροι ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας στέκονται στην εκδοχή της παραίσθησης του πιλότου (vertigo).

Ήταν 12.15 όταν ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage 2000 – 5 ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Γιώργου Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Εξαιτίας της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης των δυο μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage έκανε τεράστια προσπάθεια για να μην παρασυρθεί. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1» (σ.σ. στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος). Γι’ αυτό απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί ώστε το δεύτερο μαχητικό να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Mirage σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, αναφέρει η Καθημερινή.