Τέλη κυκλοφορίας 2020: Αλλάζουν τα κριτήρια! Ποιοι θα πληρώσουν τις αυξήσεις;

Κάποιοι θα πληρώσουν για πρώτη φορά!

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Αλλάζουν τα κριτήρια! Ποιοι θα πληρώσουν τις αυξήσεις;

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς θα υπάρξουν αυξήσεις σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων!

Πόσο και τι θα πληρώσετε με βάση το νέο σύστημα μέτρησης των ρύπων;

Ριζικές αλλαγές αναμένεται να έρθουν στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας από το 2020, καθώς τίθεται σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου πανευρωπαϊκά ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Το νέο καθεστώς θα είναι πιο αυστηρό από το προηγούμενο και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα, για τα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα για τα καινούργια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ως εξής:

0-90 γρ. CO2 - μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 - 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 γρ. CO2 - 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 γρ. CO2 - 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 γρ. CO2 - 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 γρ. CO2 - 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 γρ. CO2 - 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 γρ. CO2 - 3,05 ευρώ / γραμ.
Άνω από 251 γρ. CO2 - 3,72 ευρώ / γραμ.

Με την αλλαγή όμως του προτύπου υπολογισμού των ρύπων οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 ή σε οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία αν αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών.

Δωρεάν διόδια σε όλη την Ελλάδα! Ποιες ημερομηνίες ανοίγουν οι μπάρες;

Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο σύστημα μετρήσεων ρύπων θα είναι πιο σωστό από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ.
Ωστόσο, με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω.

Τι είναι το WLTP

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων κα κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θατον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.

Αττική Οδός: Αυτή είναι η επίσημη τιμή των διοδίων!

Αυτή είναι η επίσημη τιμή των διοδίων στην Αττική οδό, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση:

Σας αφορά όλους! Διαβάστε αναλυτικά...

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικής Οδού δηλώνει ότι δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων τελών που ανακοίνωσε στις 14 Ιουνίου 2019».

Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Ιουνίου είχε ανακοινωθεί ότι τα διόδια της Αττικής Οδού θα αυξηθούν κατά 50 λεπτά μέσα σε έξι μήνες.

Η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι οι τιμές των διοδίων θα αυξάνονταν σε δυο δόσεις, η μια την 1η Ιουλίου 2019 και η άλλη την 1η Ιανουαρίου 2020.

επίσημη τιμή των διοδίων

Την πρώτη Ιουλίου από 2,80 ευρώ θα πήγαιναν στα 3 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου θα πήγαιναν από 3 ευρώ στα 3,30, ενώ για τα φορτηγά και άλλα μεγαλύτερα οχήματα οι αυξήσεις θα ήταν ακόμα πιο τσουχτερές. Στην Κατηγορία πέντε η συνολική αύξηση ξεπερνά το ένα ευρώ αφού από από την 1η Ιουλίου πηγαίνει από 7,10 ευρώ σε 7,50 και από την 1η Ιανουαρίου στα 8,20 ευρώ.

Καραμανλής: Η αύξηση στα διόδια θα ήταν κοινωνικά άδικη - Πάνω απ' όλα το καλό του πολίτη

Σχετικά με την απόφαση του Δ.Σ. της Αττικής Οδού να μην εφαρμόσει την αύξηση των διοδίων που είχε ανακοινώσει πριν τις εκλογές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Όταν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια, βρισκόμασταν στην αντιπολίτευση. Το στενό κομματικό μας συμφέρον ήταν η τοποθέτησή μας να περιοριστεί στο ότι αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ... Όμως ξεκαθαρίσαμε επίσης ότι διαφωνούμε με αυτή την αύξηση γιατί είναι κοινωνικά άδικη. Σταθερά στην ίδια θέση επιμείναμε και όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Υπουργείου. Κι έτσι σήμερα, βλέπουμε με ικανοποίηση την απόφαση της Αττικής Οδού να μην εφαρμόσει τις αυξήσεις. Πάνω απ’όλα, το καλό του πολίτη».

Πηγή: protothema.gr

Προσοχή: Αλλάζουν όλα στα διόδια! Θα πληρώνετε ανάλογα με τη...

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα διόδια και στον τρόπο με τον οποίο θα πληρώνετε για τη διέλευσή σας!

Γινόμαστε πλέον Ευρώπη με το νέο σύστημα πληρωμής, που είναι κάτι νέο για όλους μας!

Ένα βήμα πιο κοντά στη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων, με την αναλογική – χιλιομετρική χρέωση, βρίσκεται η Ελλάδα, ύστερα από την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου του σχετικού διαγωνισμού.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προσωρινός διάδοχος του νέου «Ηλεκτρονικού Συστήματος αναλογικής χρέωσης για τα διόδια στους Αυτοδκινητοδρόμους της χώρας» αναδείχθηκε το σχήμα «Ακτωρ-Intrakat-Intrasoft Inl-Autostrade Tech (Ιταλία)».

Οπως τονίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «με τον τρόπο αυτό η προσπάθεια του υπουργείου για την αναβάθμιση της χρήσης του εθνικού οδικού δικτύου με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας διαχείρισης αποκτά άλλη μία έμπρακτη απόδειξη. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας θα είναι η οικονομικότερη και πιο σύγχρονη διαχείριση όλων των πόρων».

Βουλευτικές εκλογές: Χωρίς διόδια από σήμερα τα μεσάνυχτα! Μέχρι πότε ισχύει;

Αλλάζουν τα πάντα στα διόδια

Με τη λειτουργία του νέου συστήματος, η διαχείριση των διοδίων του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων θα γίνεται ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με το υπουργείο, ο χρήστης του οδικού δικτύου δεν θα χρειάζεται να ασχολείται αν η υποδομή που κινείται ανήκει σε διαφορετικές εταιρείες ή το δημόσιο, να σταματά και να καθυστερεί.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει επίσης ότι με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων γίνεται οικονομία κλίμακας και το όφελος αυτής θα περάσει άμεσα στον χρήστη.

Οπως είχε προαναγγείλει σε σχετικό ρεπορτάζ το Economistas, το καινούριο σύστημα θα έχει διττό τρόπο λειτουργίας: Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.

Παράλληλα, τα οχήματα ιδιωτικής χρήσεως θα παρακολουθούνται με κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο.

Με εφαρμογή στο κινητό οι πληρωμές στα νέα διόδια

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος.

Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για το νέο σύστημα θα δημιουργηθούν δυο κέντρα διαχείρισης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα υπάρχουν πύλες διαχείρισης και ελέγχου στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, στα λιμάνια και στα αεροδρόμια.

Βάσει του σχεδιασμού, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχουν φορτίων και κυκλοφορίας.