Νίκος Κοκλώνης: Βγήκε στον αέρα του OPEN και συγκλόνισε - «Έκανα 150.000.000€ τζίρο τον μήνα»

Η αποκάλυψη για την οικονομική καταστροφή που αντιμετώπισε

Ελένη Ζουγανέλη
Youweekly Editor
Νίκος Κοκλώνης: Βγήκε στον αέρα του OPEN και συγκλόνισε - «Έκανα 150.000.000€ τζίρο τον μήνα»

Στον αέρα της εκπομπής του OPEN «Καλοκαίρι not», βγήκε ο Νίκος Κοκλώνης και με τα λόγια του συγκλόνισε. Ο παρουσιαστής - παραγωγός μίλησε για την περίοδο που έβγαζε 150.000.000 τζίρο τον μήνα.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στην οικονομική κρίση που πέρασε, όταν τα έχασε όλα. Μάλιστα, έδωσε και λεπτομέρειες, ενώ μοιράστηκε τα συναισθήματα του.

«Ξεκίνησα από τον Πειραιά από μία κανονική οικογένεια. Δεν μου έλειπε τίποτα αλλά είχαμε και τα κανονικά προβλήματα. Όταν έκανα την AirFastTickets αυτό απογειώθηκε. Κάποια στιγμή έφτασα να κάνω 5.000.000€ τζίρο την ημέρα», είπε αρχικά και συνέχισε:

Νίκος Κοκλώνης OPEN χρεοκοπία

«Πηγαίναμε πάρα πολύ καλά, ένιωθα ότι είμαι ο Θεός. Έλεγα "ποιος μπορούσε να με χτυπήσει εμένα μετά από 150.000.000€ τζίρο τον μήνα;", 1.700 προσωπικό σε όλο τον κόσμο. Στα όπα όπα τους είχα όλους. Μόλις τα έχασα όλα ήταν πολύ δύσκολο. Όχι το να ισορροπήσω μέσα μου το τι θα γίνει με την εταιρεία αλλά πώς θα διαχειριστώ τους δικούς μου και τους αγαπημένους μου που έπρεπε να τους πω - γιατί δεν πίστευαν - ότι δεν έχω κρύψει τα λεφτά μου κάτω από μαξιλάρια και στρώματα αλλά πραγματικά δεν έχω. Προσπάθησα να τα καταφέρω μόνος μου. Τότε ήμουν ερωτευμένος φουλ και αυτό με κράτησε.

Τα είχα χάσει όλα, δεν είχα ούτε για εισιτήριο αλλά δεν με ένοιαζε γιατί ήμουν τόσο ερωτευμένος. Τι να μου έκαναν τα λεφτά; Αφού περνάω μία φάση κατάθλιψης, παχαίνω, αδυνατίζω είπα ότι δεν πρέπει να το βάλω κάτω. Στο κάτω – κάτω της γραφής τα είχα και χθες; Μόνος μου τα έκανα μόνος μου θα τα ξανακάνω. Πάμε λοιπόν να προσπαθήσω από την αρχή».

Δείτε εδώ τα όσα επίσης αποκάλυψε για την πιο δύσκολη περίοδο της ζωής του.

Λίγα λόγια για τον Νίκο Κοκλώνη και τα επαγγελματικά του

Μετά την ολοκλήρωση της Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 2002, Το 2009, έπρεπε να κλείσει ένα αεροπορικό εισιτήριο για Βερολίνο, το οποίο βρήκε πολύ δύσκολο και απογοητευτικό. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα από ένα ταξίδι, άρχισε να σχεδιάζει την έναρξη ενός διαδικτυακού ταξιδιωτικού πρακτορείου. Σύντομα, ίδρυσε την AirFastTickets με αρχικό κεφάλαιο €60,000 και έδρα τον Πειραιά.[2] Η εταιρεία στην αρχή αγόρασε εισιτήρια σε μειωμένες τιμές. Η AirFastTickets συνεργαζόταν με την Groupon, γεγονός που της επέτρεπε να έχει πολύ χαμηλό κόστος μάρκετινγκ.

Η εταιρεία άνοιξε το γραφείο της στο Λονδίνο το 2012 και το γραφείο της στη Νέα Υόρκη. Λόγω των εξαιρετικά χαμηλών τιμών που προσέφερε για αεροπορικά εισιτήρια, δέχτηκε πολλές αγωγές για αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού. Βραβεύτηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών. Το 2014, η εταιρεία έγινε γνωστή στις ΗΠΑ μέσα από ένα τέχνασμα που σκέφτηκε ο ίδιος λόγω των προβλημάτων του Τζάστιν Μπίμπερ με τις αρχές των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου ενός αεροπορικού εισιτηρίου χωρίς επιστροφή. Έτσι, η εταιρεία γίνεται γνωστή και παραμείνει στις 3 μεγαλύτερες των ΗΠΑ.

Λόγω του αυξημένου όγκου πωλήσεων και του υψηλού κόστους ανάπτυξης λογισμικού, ο Κοκλώνης αθέτησε να παραδώσει εγγυητική ύψους €45 εκατομμυρίων στην IATA. Το 2014, η IATA έκλεισε τη θυγατρική του Ηνωμένου Βασιλείου της εταιρείας καθώς και το ελληνικό γραφείο. Ο Κοκλώνης ξεκίνησε συζητήσεις με την ΙΑΤΑ και είπε ότι η εταιρεία θα εκκαθαρίσει τις πληρωμές της. Τον Μάιο του 2015 ο Κοκλώνης καταφέρνει και πουλάει το 51% της εταιρείας στην Hainan Airlines για περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια. Τον Σεπτέμβριο του 2015, λόγω διαφωνίας με τους νέους μετόχους τελικά η εταιρεία εισήλθε σε πτώχευση και εκκαθαρίστηκε τον Οκτώβριο. Το έτος 2015, πριν από την πτώχευση, η εταιρεία είχε έσοδα 150 εκατομμυρίων ευρώ μηνιαίως.

Ο Κοκλώνης εμφανίστηκε στη λίστα με τους καλύτερους επιχειρηματίες κάτω από 40 της Fortune το 2015. Το 2016, ο Κοκλώνης ίδρυσε τη YoTrip, μια εταιρεία που προσφέρει ταξιδιωτικά προϊόντα.

Ο Κοκλώνης ήταν ο χορηγός των Μπρούκλιν Νετς στο NBA για τα 2013, 2014 και 2015.[9] Το 2014 ο Κοκλώνης έριξε την πρώτη μπαλιά του πρωταθλήματος στη Νέα Υόρκη για λογαριασμό των Νιου Γιορκ Γιάνκις.

Ήταν, επίσης, και αντιπρόσωπος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Dealber, η οποία έδρευε στη Λεωφόρο Συγγρού. Η εταιρεία συνεργαζόταν με τον ΣΚΑΪ, δίνοντας έπαθλα στους νικητές του τηλεπαιχνιδιού Κάνε Παζάρι, ωστόσο έγιναν καταγγελίες από παίκτες οι οποίοι δεν παρέλαβαν ποτέ τα δώρα που κέρδισαν. Το Υπουργείο Οικονομικών επέβαλε πρόστιμο 60 χιλιάδες ευρώ στην εταιρεία, καθώς αυτή παραβίασε τις διατάξεις για την Προστασία Καταναλωτή και ειδικότερα αυτές που διέπουν τις συναλλαγές από απόσταση και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές σχετικά με τη διάθεση καταναλωτικών προϊόντων στην αγορά. Ο Κοκλώνης αποχώρησε από τη Dealber τον Ιούλιο του 2017.