Έλενα Ακρίτα: «Οι καταγγελίες πρέπει να έχουν επώνυμα: θύματος και θύτη»

«Το #metoo δεν είναι γκόσιπ για πέντε λεπτά διασημότητας»

Αρθρογράφος: Ιωάννα Πολυχρόνη
Ιωάννα Πολυχρόνη
Youweekly Editor
Έλενα Ακρίτα: «Οι καταγγελίες πρέπει να έχουν επώνυμα: θύματος και θύτη»

Η Έλενα Ακρίτα που προέτρεψε μέρες πριν να ανοίξουν κι άλλα στόματα που έχουν υποστεί κάθε είδους παρενόχλησης , ξεσπά σήμερα βλέποντας πολλές ανώνυμες καταγγελίες να βγαίνουν στο φως.

Πιο συγκεκριμένα η Έλενα Ακρίτα μέσα από μια ανάρτηση της, προέτρεψε σε κάθε καταγγελία να υπάρχει όνομα του θύτη και του θύματος.

Η ανάρτηση της Έλενας Ακρίτα

«Για να μην το εξευτελίσουμε, οι καταγγελίες #metoo πρέπει να έχουν δυο επώνυμα: του θύματος και του θύτη. Το να βγαίνει ο κάθε πικραμένος και να λέει μια ιστορία ενδεχομένως από το κεφαλάκι του, είναι έλλειψη σεβασμού προς τους καταγγέλλοντες. Το λιγότερο. Μαζέψτε λοιπόν μερικοί αυτά 'δεν αναφέρω ποιος με παρενόχλησε αλλά ξέρει αυτός' για τα πέντε λεπτά δημοσιότητας που αποζητάτε.

Το #metoo δεν είναι γκόσιπ, κατινιά κι αυτοπροβολή. Είναι η επίπονη και γενναία κατάθεση ενός θύματος που καταγγέλλει με ονοματεπώνυμο τον κακοποιητή του. Επίσης ας αφήσουμε τους νεκρούς στην ησυχία τους. Είναι τουλάχιστον χυδαίο να τους επικαλούμαστε αφού δεν μπορούν να απαντήσουν.», έγραψε χαρακτηριστικά η Έλενα Ακρίτα.

έλενα ακρίτα

Η Έλενα Ακρίτα κατά του Κιμούλη - «Το ταλέντο δεν νομιμοποιεί κανέναν να επιτίθεται σε συνάδελφό του»

Πολλοί είναι αυτοί που έχουν εναντιωθεί στον Γιώργο Κιμούλη και έχουν ξεσπάσει κατά της βίαιης λεκτικής και σωματικής του συμπεριφοράς, με την Έλενα Ακρίτα να τον «αδειάζει» δημόσια.

Η Ζέτα Δούκα ήταν αυτή που έκανε την αρχή με την καταγγελία της εις βάρους του γνωστού ηθοποιού και σκηνοθέτη, και έπειτα ακολούθησαν ανάλογες από επίσης καταξιωμένες ηθοποιούς.

Η Έλενα Ακρίτα, ορμώμενη των τελευταίων γεγονότων, δημοσίευσε με την σειρά της ένα μακροσκελές κείμενο κατά του Γιώργου Κιμούλη.

Παλιά λέγαμε το κλασικό «Όταν ένας άνθρωπος τσακώνεται με τον Κιμούλη έχει δίκιο ο άνθρωπος».
Ο Κιμούλης είναι ένας καλός ηθοποιός. Ενίοτε και εξαιρετικός, όταν η μανιέρα του δεν τον οδηγεί σε ασφαλεις ατραπούς. Έχω συγκλονιστεί σε παράσταση του - στον Βασιλιά Λιρ συγκεκριμένα.

Το ταλέντο όμως δεν νομιμοποιεί κανέναν να επιτίθεται λεκτικά ή σωματικά σε συνάδελφό του. Ο Κιμούλης χτες στο δελτίο του Mega δήλωσε ότι δεν θα δεχτεί την συγγνώμη της κυρίας Δούκα: μια συγγνώμη που έτσι κι αλλιώς δεν επρόκειτο να τού ζητηθεί ποτέ. Συνεπώς, η καταγγελία παίρνει τον δρόμο της Δικαιοσύνης με μάρτυρες που θα καταθέσουν, όταν έρθει η ώρα. Και τότε θα λάμψει η αλήθεια. Γιατί θα λάμψει.

(Κι άλλος μέγας σκηνοθετης που δεν είναι στη ζωή, τσιμπούσε την συνάδελφο του επί σκηνής με τέτοιο μένος που η γυναίκα πήγε κλαίγοντας σε εφημερίδα και το κατήγγειλε.)

Ενα τελευταίο γενικότερο σχόλιο που απαντάει στο ‘γιατί το θύμα το θυμήθηκε τωρα’. Ο λόγος είναι πως στο θέατρο υπήρχαν και υπάρχουν άνθρωποι με μεγάλη δύναμη που γκρεμίζουν καριέρες στο πεντάλεπτο κάνοντας απλώς δυο τρία τηλεφωνήματα.

Μιλάμε για ταλέντα που καταστράφηκαν μεταξύ τυρού και αχλαδιού σε μεταμεσονύκτια στέκια θιασαρχών κι επιχειρηματιών. Υπήρχε θυμάμαι σπουδαία ηθοποιός που έφτασε να παίζει πόκερ για να ζήσει την οικογένεια της - κι όλα αυτά γιατί το κύκλωμα τής είχε κλείσει όλες τις πόρτες.

Ξέρετε πόσοι μέτριοι ηθοποιοί είχαν δουλειά χειμώνα καλοκαίρι μόνο και μόνο γιατί τα ‘πήγαιναν καλά με όλους’; Κι ενίοτε έκαναν και θελήματα θιασαρχών;

Γι’ αυτό κάποτε το απόστημα πρέπει να σπάσει. Και στο θέατρο, αλλά και στην δημοσιογραφία όταν με το καλό, ανοίξουν κι εκεί τα στόματα.

ακρίτα