Έφυγε οριστικά από την Αθήνα ο Ορφέας Παπαδόπουλος - Αυτή είναι η νέα του ασχολία μετά την υποκριτική

Στροφή στην καριέρα για τον γνωστό ηθοποιό

Αρθρογράφος: Κωνσταντίνα Τσουκαλά
Κωνσταντίνα Τσουκαλά
Έφυγε οριστικά από την Αθήνα ο Ορφέας Παπαδόπουλος - Αυτή είναι η νέα του ασχολία μετά την υποκριτική

Μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στη Real Life παραχώρησε πρόσφατα ο Ορφέας Παπαδόπουλος. Ο γνωστός ηθοποιός λίγο μετά το σάλο με τον Μαυρίκιο Μαυρικίου αποφάσισε να αφήσει οριστικά την Αθήνα και να μείνει στην επαρχία προκειμένου να ασχοληθεί εκτός από το θέατρο στο ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, με τη ζωγραφική και την δερματοστιξία.

Οι δηλώσεις του Ορφέα Παπαδόπουλου για την αποφάση να αφήσει την Αθήνα και να μείνει στην επαρχία

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, όμως το Αυλάκι Φθιώτιδας απ' όπου κατάγομαι κατά το ήμισυ, είναι το χωριό όπου έζησα μεγάλο μέρος των παιδικών μου χρόνων, δίπλα στον παππού και τη γιαγιά μου», είπε ο ηθοποιός που έγινε δημοφιλής στο ευρύ τηλεοπτικό κοινό από τα σίριαλ «Η ζωή της άλλης» και «Κλεμμένα όνειρα.

Οταν μου έγινε η πρόταση από τον Κώστα Γάκη και έκλεισε η συμφωνία τελικά με τον Νίκο Ορφανό, που είναι ο νέος διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ, ήταν πραγματικά μεγάλη έκπληξη και χαρά για εμένα. Να δουλεύω, να κάνω θέατρο εκτός Αθήνας και, παράλληλα, σε έναν τόπο που ξέρω τόσο καλά, όπως η Λαμία, μένοντας στο σπίτι μου, με τόσες αναμνήσεις φίλους και συγγενείς ήταν πραγματικό μια ευλογημένη συγκυρία. Το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης που κάνει μια τόσο δυναμική επανεκκίνηση υπό τη νέα του διεύθυνση και μας εξασφαλίζει εξαιρετικές συνθήκες εργασίας ανοίγει έναν πολύ όμορφο παραγωγικά και καλλιτεχνικά δρόμο. Δεν θα μπορούσα να ζητήσω κάτι περισσότερο. Νιώθω τυχερός.

Ασχολούμαι από μικρός με τη ζωγραφική, είναι η πρώτη τέχνη που αγάπησα και ταξίδεψα μαζί της. Ζωγραφίζω και τώρα αρκετά, όσο μου το επιτρέπουν οι επαγγελματικές υποχρεώσεις με στόχο να κάνω μια δική μου έκθεση στο άμεσο μέλλον. Λίγο καιρό πριν, μια φίλη μου, tattoo artist, με παρακίνησε να πειραματιστώ με το τατουάζ μια τέχνη που πάντα με γοήτευε, αλλά ποτέ δεν έτυχε να αγγίξω. Την άγγιξα, λοιπόν, και ένιωσα ότι μου πηγαίνει πολύ. Δεν θα άφηνα καμία μου τέχνη για κάποια άλλη,.. Ολες κυλούν μέσα μου μαζί και καθεμία ξεχωριστά. Σέ κάθε ανισόρροπη στιγμή μου, αναζητώ αυτό που θα με ισορροπήσει.

Έφυγε οριστικά από την Αθήνα ο Ορφέας Παπαδόπουλος

Εχω να κάνω αρκετά χρόνια τηλεόραση και ομολογώ πως ναι, μου έχει λείψει. Πιστεύω, όμως ότι τα πράγματα δεν έρχονται τη στιγμή που τα επιθυμούμε, αλλά όταν είναι η σωστή στιγμή τους. Οσο κι αν θεωρώ ότι τα τι αποτελούν ένα χωνευτήρι ανακύκλωσης προσώπων, που τροφοδοτούν εκπομπές και τις θεματολογίες τους, δεν κατηγορώ όσους συμμετέχουν. Ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει. Είχα μια εμπειρία με το "Just the 2 of us", που με έκανε να σταματήσω προς το παρόν σε αυτό. Δεν μου ταιριάζει αυτού του είδους η προβολή, δεν είναι κάτι που, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, με αφορά.

Είναι ένα κλασικό έργο του Μολιέρου που δεν έχει παρουσιαστεί ξανά με αυτόν τον τρόπο, μέσα από τα μάτια των θεατρίνων της εποχής του Λουδοβίκου του 14ου, αλλά και του ίδιου του Μολιέρου. "Με αγέρα και βροχή" ήταν η έμπνευση του σκηνοθέτη μας Κώστα Γάκη, ως δυνάμεις έντονες που συνεπαίρνουν τις ψυχές των θεατρίνων μας στο μαγικό ταξίδι του θεάτρου και στην περιπέτεια της ζωής τους. Χιούμορ, χαρακτήρες φως, σκοτάδι, έρωτες, μουσική, παρεξηγήσεις συνθέτουν το έργο μας, με πρωταγωνιστή τον Θανάση Τσαλταμπάση στον ρόλο του ασθενούς, που είμαι σίγουρος πως το κοινό θα κατά ευχαριστηθεί.

Εχω επίσης τη χαρά να συνεργάζομαι με τους εξαιρετικούς συναδέλφους Νίκο Ορφανό, Δημήτρη Μαρία Παπαφωτίου, Νάσπα Βραχάτη, Αλέξανδρο Ζουριδάκη, Αγοραστή Αρβανίτη, Στεφανία Καλομοίρη, τον μουσικό μας επί σκηνής, Κώστα Λώλο, τον Κωνσταντίνο Ζαμάνη στα κοστούμια και στα σκηνικά, τη Στελλά Κάλτσου στον φωτισμό, τη βοηθό σκηνοθέτη Νατάσα-Φαίη Κοσμίδου και, φυσικά, όλους τους συντελεστές που έχουν βάλει ο καθένας τη δική του πινελιά για το αποτέλεσμα αυτής της παράστασης Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με ΔΗΠΕΘΕ και, μέχρι τώρα, η εμπειρία μου είναι εξαιρετική: σεβασμός, επαγγελματισμός συνέπεια, δημιουργία» κατέληξε ο γνωστός ηθοποιός.

Η αναφορά του στις σεξουαλικές παρενοχλήσεις στο θέατρο

Ο ίδιος στο κείμενο του περιγράφει πως ένα νέο παιδί που ονειρεύεται να μπει στο χώρο συναντά στο δρόμο του συρματοπλέγματα που στο τέλος τον έκαναν να σιχαθεί τη δουλειά του.

«Μετά από 14 και… χρόνια σε αυτόν τον χώρο, που με τόση λαχτάρα πρωτοξεκίνησα, που με τόση λαχτάρα κράτησα τα πρώτα σενάρια στα χέρια μου, άλλο τόσο αυτή η λαχτάρα μετουσιώθηκε λίγο λίγο σε απογοήτευση. Όχι για την ίδια την τέχνη, για το ίδιο το θέατρο… αλλά για το πώς και πόσο εκπορνεύτηκε από τους νταβαντζηδες της. Η τέχνη αυτή που έγινε για “λίγους”, που χωρίστηκε με συρματοπλέγματα σε εμπορικούς και διανοούμενους.

Που απαρτίζεται από λομπιστες, αυλικούς, χρίζοντας τους εαυτούς τους “εκλεκτούς”. Που επιζητά θυσίες κάθε λογής προκειμένου να την “αγγίξεις”, να νιώσεις τυχερός που είσαι μέρος της, που θα είναι τιμή σου ΕΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ συμβιβαστείς……. να την ποιήσεις. Που εάν δεν είσαι όπως σου υπαγορεύουν οι πρεσβευτές της, ΔΕΝ είσαι καλλιτέχνης.

Σιχάθηκα… όσο και αν την αγάπησα, τα πόδια μου βάραιναν ολοένα και περισσότερο στη διαδρομή προς κάθε επόμενη δουλειά, που κάθε επόμενη δουλειά με τη σειρά της, αργούσε όλο και περισσότερο να έρθει…. Διότι τα ΟΧΙ, τα ειπωμένα και τα μη… έχουν τίμημα. Η ψαλίδα κλείνει. Οι πόρτες λιγοστεύουν, οι “καθαρές” πόρτες δυσδιάκριτες. Μια δυσωδία: κατεστημένο. Ζούμε την αρχή του τέλους, του Μεσαίωνα της τέχνης.

Και παρακολουθώ συγκλονισμένος.. συγκινημένος… Γιατί τώρα; ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ… Καμία εξήγηση, καμία δικαιολογία. Είναι η ώρα να ξεπλύνουμε.. να ξεπλυθούμε. Ευχαριστώ, ευχαριστώ, ευχαριστώ, γυναίκες και άνδρες που μιλάτε, που φωνάζετε, που ξερνατε ότι μαύρο πέταξαν μέσα μας», γράφει ο ηθοποιός στην ανάρτησή του.

Ορφέας Παπαδόπουλος για σεξουαλικές παρενοχλήσεις