«Ο Χούλιο Ιγκλέσιας μου είχε πει...» - Ο Μίλτος Καρατζάς αποκαλύπτει ιστορίες από την καριέρα του

«Οι Police για να με ευχαριστήσουν...»

Δάφνη Επιθυμιάδη
Youweekly Editor
«Ο Χούλιο Ιγκλέσιας μου είχε πει...» - Ο Μίλτος Καρατζάς αποκαλύπτει ιστορίες από την καριέρα του

Ο Μίλτος Καρατζάς παραχώρησε συνέντευξη στην εκπομπή «Πάμε Δανάη» και την Ειρήνη Διαμαντακίδου και διηγήθηκε ιστορίες από την καριέρα του, τις οποίες παρακολουθήσαμε την Τετάρτη 6/7 - ενώ χθες ακούσαμε τη συγκλονιστική εξομολόγηση του Αργύρη Ξάφη .

Οι ιστορίες του Μίλτου Καρατζά

«Ασχολούμαι από μικρό παιδί με τη μουσική, είχαμε ένα συγκρότημα με τέσσερα ξαδέλφια μου. Ο Στέφανος Κορκολής ερχόταν μικρός και παρακολουθούσε τις πρόβες που κάναμε με το συγκρότημά μου. Μετά από χρόνια με πλησίασε στο αεροδρόμιο, μου συστήθηκε και μου αποκάλυψε πως ήταν εκείνος.

Ο Χούλιο Ιγκλέσιας μου είχε πει για τον Γιάννη Πάριο πως αν τραγουδούσε σε μια γλώσσα πιο διεθνή τότε ο ίδιος θα είχε μείνει άνεργος. Οι «Police» για να με ευχαριστήσουν που διοργάνωσα με την εταιρεία μου την συναυλία τους στην Ελλάδα, έβαλαν φωτογραφία μου στο εσώφυλλο του άλμπουμ “Reggatta de blanc”», είπε αρχικά ο Μίλτος Καρατζάς.

Για τους καλλιτέχνες που ανακάλυψε και ανέδειξε, ο Μίλτος Καρατζάς είπε: «Ανακάλυψα και έφερα στην Sony τον Λευτέρη Πανταζή, την Άντζελα Δημήτριου, τον Άγγελο Διονυσίου, τον Ανδρέα Μικρούτσικο και τον Σάκη Μπουλά. Είμαι περήφανος που συνεργάστηκα με τον Σάκη Μπουλά και του έβγαλα δίσκο.

Το MTV ήθελε να κάνει αφιέρωμα στον Χρήστο Δάντη, αλλά τον πήρε ο ύπνος και δεν εμφανίστηκε στο ραντεβού. Για να προσθέσουμε την τελευταία στιγμή το “Όλα σ’ αγαπάνε” στον δίσκο του Σταμάτη Γονίδη, καταστρέψαμε χιλιάδες δίσκους και εξώφυλλα που είχαν ήδη τυπωθεί. Η Πέγκυ Ζήνα δεν ήθελε το πρώτο της τραγούδι να είναι το “Αν πας με άλλη θα σου σπάσω το κεφάλι”».Κλείνοντας, ο Μίλτος Καρατζάς είπε: «Ο Στέλιος Ρόκκος ήρθε για πρώτη φορά στο γραφείο μου και επέμενε ότι, δεν θα φύγει, αν δεν με δει. Όταν άρχισε να παίζει με την κιθάρα του ακύρωσα όλα τα ραντεβού και υπογράψαμε την ιδιά μέρα. Η Ραφαέλα Καρά βοήθησε τον Λάκη Γαβαλά στα πρώτα του βήματα στην Ιταλία. Ήταν επίσης υπεύθυνη πολιτιστικών δραστηριοτήτων του κομμουνιστικού κόμματος της Ιταλίας. Ο Δημήτρης Μητροπάνος ήταν ο καλύτερος λαϊκός καλλιτέχνης που έχω ακούσει. Η συνεργασία μας μου έχει μείνει αξέχαστη».

Λίγα λόγια για το Μίλτο Καρατζά

Ο Μίλτος Καρατζάς έχει συνεργαστεί με κορυφαία ονόματα ερμηνευτών και δημιουργών, από διαφορετικά είδη μουσικής, στα 45 χρόνια της πορείας του, στον χώρο της ελληνικής δισκογραφίας, με μεγάλες επιτυχίες στο δυναμικό του και πλέον συνεχίζει τη πορεία του στη νέα εταιρεία, Walnut Entertainment Greece στα δισκογραφικά μονοπάτια και όχι μόνο.

Έχει πει σε συνέντευξή του: « Έχω σπουδάσει γραφικές τέχνες και επί δικτατορίας επειδή είχα γνωρίσει ήδη τον Διονύση Σαββόπουλο και τον Θάνο Μικρούτσικο, είχα ασχοληθεί λίγο με εξώφυλλα δίσκων. Επειδή είχα αντιστασιακή δράση ενάντια στην Δικτατορία, όταν έπεσε η δικτατορία εγώ ήμουν στην φυλακή και αποφυλακίστηκα την ίδια μέρα που έπεσε η δικτατορία και ήρθε ο Καραμανλής στην Αθήνα.

Το περίεργο ήταν πως μόλις έφτασα σπίτι μου (τότε δεν είχαμε κινητά) χτύπησε το τηλέφωνο και ήταν δύο φίλοι μου από την ευρύτερη ομάδα του Διονύση Σαββόπουλου και με κάλεσαν για να μου πουν ότι ενδιαφερόταν η δισκογραφική εταιρεία ΛΥΡΑ, που ήταν τότε η πιο σοβαρή εταιρεία στην Ελλάδα, να πάω να καλύψω το κενό ενός ανθρώπου που θα έφευγε για να πάει Διευθυντής στη τηλεόραση της ΕΡΤ. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η καριέρα μου.

Πέρασα από τη ΛΥΡΑ και μετά από τη CBS (που αργότερα εξελίχθηκε σε SONY). Στην SONY ήμουνα αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, αλλά δυστυχώς δέχθηκα έναν ύπουλο και αισχρό πόλεμο (λασπολογία αίσχιστου είδους) και αυτό δεν μου επέτρεψε να γίνω Διευθύνων Σύμβουλος όταν έφυγε ο Αμερικανός Διευθυντής.

Ωστόσο, συνέχισα και οφείλω να αναφέρω ότι με βοήθησε ο κ. Μάτσας ο οποίος με εκτιμούσε πάρα πολύ, παρόλο που ήταν «ανταγωνιστής» (Minos), όταν λοιπόν έμαθε ότι μια νέα Γερμανική εταιρεία (BMG) έψαχνε να βρει ένα στέλεχος για να αναλάβει την Διοίκηση, με έφερε σε επικοινωνία με προσέλαβαν την ίδια μέρα που κάναμε τη συνάντηση και συνέντευξη και έτσι ξεκίνησα το 1987. Ήταν η πρώτη φορά που έγινα Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος σε μια εταιρεία.

Εκεί έμεινα δέκα χρόνια και οφείλουμε να πούμε ότι η BMG έφερε τα πάνω κάτω στην δισκογραφία. Τότε υπήρχαν η Κολούμπια, η ΜΙΝΟΣ, η ΛΥΡΑ, η Φωνογκραμ, οι οποίες είχαν ήδη κάποιους καλλιτέχνες και τους ενδιέφερε πως θα κρατήσουν τους καλλιτέχνες αυτούς, δεν σκέφτονταν ότι μπορούν να βγάλουν και νέους καλλιτέχνες. Διότι, όπως έχει αποδειχθεί πλέον, οι νέοι καλλιτέχνες είναι το οξυγόνο της δισκογραφίας. Κακά τα ψέματα, δεν μπορείς να ακούς για πολλά χρόνια τους ίδιους και τους ίδιους, μόνο.

Εμείς λοιπόν τότε στην BMG επειδή είχα προσλάβει και πολλούς νέους και δυναμικούς ανθρώπους αρχίσαμε μέσα σε μια δεκαετία να βγάζουμε κάθε χρόνο 5-6 καινούρια μεγάλα ονόματα»