Ο Big Brother επέστρεψε από την περασμένη Κυριακή, αλλά φαίνεται πως… δεν τον περίμενε και κανείς. Από το πρώτο κιόλας επεισόδιο μέσα στο σπίτι, τα νούμερα τηλεθέασης 7,5% στο δυναμικό κοινό και 8% στο γενικό σύνολο ήταν απογοητευτικά, κάτι αδιανόητο για το πιο «βαρύ πυροβολικό» του ΣΚΑΪ αυτή την στιγμή στον τομέα των reality, που κυνηγάει με το… τουφέκι τα διψήφια, προκειμένου να δημιουργεί ενδιαφέρον περιεχόμενο και αναμονή κοινού για τα live της Κυριακής. Το πρόγραμμα που κάποτε προκαλούσε σεισμό στα social media και μονοπωλούσε τις συζητήσεις, μοιάζει πλέον με ξεθυμασμένη σαπουνόφουσκα.

Με αφετηρία, από το βράδυ της Τρίτης 29/4 και το live streaming μέσα από το σπίτι, όπου η «κλειδαρότρυπα» – υποτίθεται- ότι θα προκαλέσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, η παραγωγή έχει ήδη σημάνει συναγερμό. Το πρόβλημα είναι εμφανές: οι χαρακτήρες του φετινού κύκλου δεν έχουν ούτε το «ξύδι», ούτε τη «βρωμιά» που απαιτεί το είδος.

Είναι χλιαροί, διστακτικοί, και περισσότερο μοιάζουν με… εκπαιδευόμενους δημοσίων σχέσεων, παρά με παίκτες reality. Παρά τα six packs των αγοριών και τα εντυπωσιακά μπούστα και προσόντα των κοριτσιών που έβαλαν μπικίνι με 10 βαθμούς προκειμένου να τραβήξουν κόσμο, οι πρώτες ώρες των παικτών μέσα στο σπίτι του Μεγάλου Αδερφού έμοιαζαν με συγκέντρωση κοινωνικών λειτουργών – ευγένειες, ήρεμες έως και αδιάφορες κουβέντες και καθόλου δράμα.

Δες αποσπάσματα από το επεισόδιο που προβλήθηκε στον ΣΚΑΙ την Τρίτη 29/4 που δεν τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού…

Μπροστά στο φάσμα της τηλεοπτικής αποτυχίας, η εντολή από τα υψηλά κλιμάκια ήταν σαφής: «Θέλουμε ίντριγκες, κλάματα, φωνές, κόντρες, ακόμα και σκληρές εικόνες. Ή αλλάζουν οι παίκτες ή αλλάζει η πορεία του προγράμματος».

Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: το Big Brother δεν έχει περιθώρια για μια σεζόν-φιάσκο

Οι «ήρεμες δυνάμεις» πρέπει να εξαφανιστούν, και η ατμόσφαιρα στο σπίτι να θυμίσει πραγματικό τηλεοπτικό θρίλερ. Δες το τρέιλερ για το βράδυ της Τετάρτης 30/4…

Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι μόνο η τηλεθέαση… Οι εμπορικές τοποθετήσεις – τα μεγάλα brands που επενδύουν στο πρόγραμμα για διαφήμιση – έχουν ήδη αρχίσει να… σφυρίζουν αδιάφορα, βλέποντας χιλιόμετρα μπροστά, ότι το αποτέλεσμα δεν θα είναι αυτό που θα περίμεναν. Με τόσο χαμηλά νούμερα, το ρίσκο για την εικόνα τους αυξάνεται. Κανένα προϊόν δεν θέλει να συνδεθεί με ένα show που δεν βλέπει σχεδόν κανείς. Αν δεν «τσιμπήσουν» άμεσα τα νούμερα, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να αποχωρήσουν χορηγοί, βυθίζοντας το project ακόμη περισσότερο σε κρίση.

Εντολή ξεκάθαρη … έρωτες, δάκρυα και ίντριγκες!

Οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες. Η αρχική πρόβλεψη είναι το παιχνίδι να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο, αλλά εφόσον οι πίνακες τηλεθέασης συνεχίσουν να δείχνουν αυτά τα απογοητευτικά ποσοστά, κανείς δεν αποκλείει πρόωρο φινάλε. Στον ΣΚΑΪ, έχουν ήδη αρχίσει να ετοιμάζουν σχέδιο Β. Αν δεν «ανάψουν φωτιές» στο σπίτι, το κοινό δεν θα επιστρέψει – και χωρίς κοινό, δεν υπάρχει Big Brother.

Το μεγαλύτερο στοίχημα τώρα είναι να βρεθούν εκείνα τα «πρόσωπα» που θα φέρουν το δράμα και την ένταση. Να δοθούν στους παίκτες «πάσες» για κόντρα, να στηθούν καταστάσεις που θα φέρουν εντάσεις και –γιατί όχι– εκρήξεις. Σε τελική ανάλυση, reality χωρίς αλήθεια (όσο σκληρή κι αν είναι) δεν υπάρχει. Ο θεατής έχει εκπαιδευτεί να διψάει για ένταση, και το χλιαρό ψευτοδράμα δεν τον συγκινεί πια.

Η παραγωγή το γνωρίζει καλά για αυτό και ακόμα ψάχνει πρόσωπα που θεωρεί ότι μπορεί και να κάνουν την διαφορά… Δείτε τι λέει στο Tik tok το κορίτσι αυτό, που επικοινώνησαν μαζί του για να μπει στο παιχνίδι και πως ακυρώνει το project…

@elena_tsevrentzi

♬ original sound – elena_tsevrentzi

Το μόνο που απομένει είναι να δούμε αν θα προλάβουν να σώσουν το καράβι πριν βυθιστεί. Μέχρι τότε, αναμένεται… τρικυμία στο σπίτι του Μεγάλου Αδελφού. Διότι, όπως λένε και στο κανάλι, «ή θα γίνει χαμός, ή θα πάμε σπίτι μας όλοι».