Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2019 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

Κρυφή κατάθλιψη: Τα σιωπηλά σημάδια που μαρτυρούν ότι υποφέρεις μέσα σου!

Μην αγνοείς τα συμπτώματα, αντιμετώπισέ το!

Κρυφή κατάθλιψη: Τα σιωπηλά σημάδια που μαρτυρούν ότι υποφέρεις μέσα σου!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 25.09.2019 12:28

Υπάρχουν και αυτά τα σιωπηλά σημάδια που μαρτυρούν ότι υποφέρεις μέσα σου με ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα υγείας που είναι η... κρυφή κατάθλιψη!

Πολλές φορές οι άνθρωποι κρύβουν τα προβλήματά τους κάτω και τα κρατάνε μέσα τους, δε θέλουν να το μοιραστούν με κάποιον άλλον για δικούς τους λόγους.

Ένα άτομο μπορεί να υποφέρει από κατάθλιψη όμως να κρύβει καλά ή να μην αναγνωρίζει τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνει.

Πιστεύει ότι αν συνεχίζει να αγνοεί τα συμπτώματα και να τα κρύβει πίσω από ευτυχισμένα προσωπεία, τα συμπτώματα θα υποχωρήσουν από μόνα τους.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις όταν, ψυχολογικά, δε νιώθεις καλά

Πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν ότι πάσχουν από κατάθλιψη, ωστόσο υιοθετούν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συμπεριφοράς, προκειμένου να μη γίνει αντιληπτό το πρόβλημα τους, ενώ αρνούνται να ζητήσουν βοήθεια.

Αυτά είναι κάποια από τα σιωπηλά σημάδια:

Έχουν διαταραχές ύπνου και κάνουν καταχρήσεις σε φαγητό και αλκοόλ
Κοιμούνται ακανόνιστα και συνήθως πολύ αργά, ενώ έχουν περίεργες διατροφικές συνήθειες, τις οποίες επίσης κρύβουν, αλλά κάποτε προδίδονται από τη βουλιμία ή από την ακατανίκητη όρεξη για ένα συγκεκριμένο τρόφιμο. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις τείνουν να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.

Φορούν πάντα ένα χαρούμενο προσωπείο κι έχουν μια δικαιολογία για όλα
Φαίνονται πάντα χαρούμενοι ή έχουν ένα “χαρούμενο προσωπείο” μπροστά στους άλλους. Προσπαθούν να μην ξοδεύουν πολύ χρόνο με τους άλλους κι αυτός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αποφεύγουν δύσκολες ερωτήσεις, όπως «σε προβληματίζει κάτι», «θες να μιλήσεις για κάτι”.

Κάνουν περισσότερες φιλοσοφικές συζητήσεις
Τα άτομα με κρυφή κατάθλιψη όταν αποφασίζουν να μιλήσουν, τείνουν να κάνουν κουβέντες με πιο φιλοσοφικό περιεχόμενο. Φαίνονται βαθιά προβληματισμένα άτομα και χρησιμοποιούν δύσκολα παραδείγματα, τα οποία συνήθως αφορούν την προσωπική τους ζωή, ωστόσο συγκαλυμμένα και με μία κάποια θλίψη.

Κάνουν πράγματα για να τραβήξουν την προσοχή
Κάποιες φορές τείνουν να αντιδρούν ακραία σε συνηθισμένα περιστατικά ή πράγματα που εμείς θεωρούμε, χωρίς σημασία (π.χ, να βάλουν τα κλάματα κατά τη διάρκεια μίας έντονης συζήτησης ή να συγκινηθούν με μία απλή κίνηση). Είναι ο δικός τους τρόπος να δείξουν τι περνάνε στον κόσμο, μια δική τους στιγμή έκφρασης των πραγματικών συναισθημάτων τους. Ωστόσο, αμέσως μετά δικαιολογούνται και απορρίπτουν κάθε προσφορά βοήθειας.

Ζουν τις καταστάσεις πιο έντονα από το κανονικό
Οι καταθλιπτικοί βιώνουν τα συναισθήματα πιο έντονα από τους υπόλοιπους. Αντιδρούν πολύ πιο έντονα σε συναισθηματικές καταστάσεις, όπως για παράδειγμα σε μια ταινία στην τηλεόραση, όπου μπορεί ξαφνικά να αρχίσουν να κλαίνε. Ή κάποιος που συνήθως δεν θυμώνει, ξαφνικά τρελαίνεται με έναν οδηγό που του έκοψε την κυκλοφορία. Μπορεί μάλιστα να έχει ακατανόητες εκρήξεις ενθουσιασμού και αγάπης προς τους άλλους.

Βλέπουν τα πράγματα λιγότερο αισιόδοξα από τους άλλους
Τα άτομα με κρυφή κατάθλιψη τείνουν, επίσης, να βλέπουν τα πράγματα με μια λιγότερο αισιόδοξη άποψη από το συνηθισμένο. Περιμένουν το χειρότερο και αντιμετωπίζουν τις πιθανότητες στη ζωή, τη δουλειά και τις σχέσεις με μία μάλλον απαισιόδοξη διάθεση.

Πηγή: tvxs.gr

Οι 4+1 συμπεριφορές που "κρύβουν" κατάθλιψη!

Οι 4+1 συμπεριφορές που μπορεί από πίσω του να "κρύβουν" την κατάθλιψη!

Εκτός από τα κλασικά συμπτώματα, υπάρχουν κι αυτά!

Ιδιαίτερα αν από τους πέντε τύπους συμπεριφοράς που ακολουθούν, συντρέχουν όλοι ή οι περισσότεροι από αυτούς, τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε για το ενδεχόμενο να έχετε κατάθλιψη – και οι εν λόγω τύποι συμπεριφοράς να μην είναι παρά η αντίδρασή σας στο να την αποδεχτείτε.

Επιδεικνύετε ακραία τελειομανία
Προσπαθείτε να κάνετε διαρκώς το καλύτερο με ό,τι κι αν ασχολείστε και έχετε την τάση να αναλαμβάνετε τις ευθύνες, ακόμη και εκείνες που δεν σας αναλογούν. Είστε ο τέλειος γονέας, ολοκληρωμένος επαγγελματίας, αρχηγός της παρέας, ο καλύτερος φίλος. Μετράτε συνεχώς και αξιολογείτε τις καταστάσεις και αν δεν ανταποκρίνεστε στις προσδοκίες, αυξάνεται την πίεση στον εαυτό σας. Το καθημερινό σας πρόγραμμα είναι εξοντωτικό -έχετε φροντίσει να γεμίσετε κάθε ώρα και λεπτό με κάποια δραστηριότητα, αλλιώς αισθάνεστε ενοχές. Δεν χαλαρώνετε ποτέ, ίσως γιατί γνωρίζετε ότι αν το κάνετε αυτό θα έρθει στην επιφάνεια η κατάθλιψη.

Μήπως τις έχεις και συ;Πώς θα καταλάβετε αν κάποιος κάνει σκέψεις για αυτοκτονία; Όλα τα σημάδια!

Δεν αποδέχεστε ότι ζορίζεστε
Αποφεύγετε ή απορρίπτετε τον θυμό, τις δικαιολογίες και όλα τα επώδυνα συναισθήματα. Δεν μπορείτε να εκφράσετε αρνητικά συναισθήματα και να παραδεχτείτε ότι νιώθετε απογοητευμένος, σκασμένος, και ότι βρίσκετε τα πάντα μάταια. Αντί αυτής της συμπεριφοράς χαμογελάτε, ερχόμενοι συχνά σε κοντράστ με αυτό που πραγματικά σας συμβαίνει. Δεν θέλετε να σας σχολιάσουν αρνητικά και θέλετε να αποφύγετε τη μιζέρια, με αποτέλεσμα να φοράτε μια χαμογελαστή μάσκα.
Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα τρομακτικό όταν υπάρχει αυτοκτονικός ιδεασμός, καθώς δεν αφήνετε να μπει κανείς στον κόσμο σας, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστροφικές συνέπειες.

Έχετε ανάγκη για πλήρη έλεγχο
Η ανάγκη για συνεχές κοντρολάρισμα είναι εξουθενωτική και έτσι πολύς χρόνος και φαιά ουσία δαπανάται για τα πράγματα που μπορεί να προκύψουν και να διακόψουν αυτόν τον έλεγχο. Ίσως να μην είναι προφανές στους άλλους ότι το άγχος αυτό υπάρχει. Περισσότερο εμφανές γίνεται όταν οι άνθρωποι γύρω σας σάς επαινούν και σας θαυμάζουν για το πώς τα φροντίζετε όλα στην εντέλεια.

Προσθέτετε διαρκώς στόχους
Μπορεί αυτό να είναι το να βάψετε το σπίτι ή να τακτοποιήσετε την αποθήκη ή να διαβάσετε ένα βιβλίο. Ή να αναμορφώσετε τη δομή την εταιρείας και να φέρετε τα πάνω κάτω. Επαγγελματικά αυτό μπορεί να σας δώσει τη φήμη ανθρώπου οραματιστή και στον προσωπικό τομέα να σας κάνει να φαίνεστε εξαιρετικά δραστήριος. Προφανώς, το να χρησιμοποιείτε στόχους και επιτεύγματα είναι ένας τρόπος για να αισθάνεστε πολύτιμοι και να αποσπάσετε τον εαυτό σας από κάθε εσωτερική ανασφάλεια ή φόβο.

Νιώθετε (και δηλώνετε) ευλογημένος
Πέρα από την αμερικανιά του να δηλώνει κανείς διαρκώς ευλογημένος λόγου χάρη στα social media (ή ένα κράμα υπερβολής και αφέλειας, αν θέλετε πιο κομψά), το να υπολογίζει κάποιος διαρκώς το τι έχει στη ζωή του και από εκεί να διατρανώνει το συμπέρασμα ότι «είναι πολύ καλά», μάλλον δεν λειτουργεί πάντα. Το να είσαι αυτάρκης και ολιγαρκής, αισιόδοξος και ευγνώμων, μπορεί να συνδράμει θετικά την ψυχική υγεία , μπορεί όμως να είναι και κακό, καθώς δεν αφήνει το άτομο να προχωρήσει παρακάτω. Είναι, τρόπον τίνα, ένα σήμα στον εαυτό μας, του τύπου «καλά είσαι εδώ, κάτσε εκεί που είσαι», αφού μάλιστα δεν έχει χρειαστεί να περάσεις και Κατοχή…

Πηγή: ygeiamou.gr

Δείτε επίσης στο Υouweekly.gr:

ΚΑΝΕ ΤΟ ΤΕΣΤ: Πόσο καλά τα έχεις βρει με τον εαυτό σου;

Κάντε το τεστ: Πόσο κινδυνεύετε από κατάθλιψη;

Διαβάστε περισσότερα θέματα ψυχολογίας στο Youweekly.gr!

Share