Έγινε παγκοσμίως γνωστός εντός γηπέδων για τον τρόπο που προστατεύει το καλάθι της ομάδας του, αλλά και εκτός γηπέδων διαμηνύει με κάθε αφορμή ότι δεν πρόκειται να τον πιάσουν στον… ύπνο. Μέσα σε μία δεκαετία ο Γιάννης Αντετοκούνμπο κατάφερε να χαράξει μία ξέφρενη πορεία και για να γίνει γνωστός με το μικρό του όνομα, ως ένας από τους πολυτιμότερους παίκτες των Milwaukee Bucks, και του NBA γενικότερα.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι έχει το άγγιγμα του Μίδα. Εταιρείες κάνουν ουρά, προσφέροντας γη και ύδωρ, για ένα deal μαζί του σε σημείο που τα έσοδά του από τις διαφημίσεις, και τις υπόλοιπες επενδύσεις του, ξεπερνούν εκείνα που λαμβάνει από το συμβόλαιό του με τα «Ελάφια». Και μιλάμε για ένα… διόλου ευκαταφρόνητο ποσό: Οι αθλητικές του δραστηριότητες τού αποφέρουν πάνω από 45 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, με περιθώριο ανόδου στα 51 εκατομμύρια την επόμενη σεζόν.

Ανάρπαστος ο Greek Freak

Η συμφωνία του με την Nike, για τρεις σειρές αθλητικών παπουτσιών με την επωνυμία Zoom Freak, ξεπερνάει τα 10 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, ενώ σε αυτά δεν συνυπολογίζονται τα ποσοστά από τις πωλήσεις, ή τυχόν έσοδα από άλλα προϊόντα που κυκλοφορούν με την επωνυμία του. Με λίγα λόγια η περιουσία του αστέρα του NBA φτάνει σήμερα τα 70 εκατομμύρια δολάρια. Αλλά ο αριθμός αυτός, όσο εντυπωσιακός κι αν φαντάζει για έναν 28χρονο μπασκετμπολίστα με πολλά περιθώρια ανόδου, δεν λέει όλη την ιστορία.

Είναι γεγονός ότι η άφιξή του Αντετοκούνμπο στους Bucks άλλαξε το τοπίο, σε ένα φαινόμενο που έχει καταγραφεί από τα MME στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ως «Giannis effect». Άνθιση γνωρίζουν τα τελευταία οι επιχειρήσεις που ανοίγουν περιμετρικά του Fiserv Forum, του «σπιτιού» της ομάδας μπάσκετ του Milwaukee, ενώ μετά από την ανάδειξη του Γιάννη ως δύο φορές MVP του πρωταθλήματος, την μία ως νικητής μετά από 35 χρόνια «ανομβρίας» των «Ελαφιών», οι εμφανίσεις του έγιναν ανάρπαστες με άνοδο 55%.

Σε απόσταση «βολής» από τον Λεμπρόν

Εκτός γηπέδων, τα πράγματα πηγαίνουν ακόμα καλύτερα. Από τις πρώτες εταιρείες που ζήτησαν να συνεργαστούν μαζί του, ήταν η Aegean Airlines, η Protergia/Mytilineos και ο όμιλος Σαράντη, που ξεκίνησαν καμπάνιες με εκείνον ως κεντρικό πρόσωπο, πετυχαίνοντας διάνα με βάση την μετεωρική του άνοδο, ενώ μόλις πρόσφατα η μητέρα του Βερόνικα και τα αδέρφια του, Θανάσης, Κώστας και Άλεξ, πρωταγωνίστησαν στη διαφήμιση των ζυμαρικών «Μέλισσα», με εκείνον σε… τοιχογραφία.

Λιθαράκι-λιθαράκι σκαρφάλωσε στη λίστα του forbes, λίγες θέσεις κάτω από τον «βασιλιά» Λεμπρόν. Ο Γιάννης ωστόσο προσέχει για να έχει, αφού ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητές του ήταν να κατοχυρώσει το προσωπικό του brand name, ό,τι δηλαδή αφορά το όνομα «Αντετοκούνμπο», αλλά και το προσωνύμιο «Greek Freak» που του κόλλησαν τα αμερικανικά Μέσα, λίγο καιρό μετά την εμφάνισή του στα γήπεδα για την εντυπωσιακή αθλητική του διάπλαση.

Πρωταθλητής και στα… δικαστήρια

Μόλις στις αρχές του 2023 κατοχύρωσε νέα εμπορικά σήματα για μία σειρά ρούχων και άλλων αθλητικών προϊόντων, τα οποία περιλαμβάνουν επωνυμίες όπως «Stay Fr34ky», «Fr34k show» και «Unseen Fr34ky Hours», που παραπέμπουν αφενός στο δικό του brand name, αλλά και στον αριθμό 34, τον οποίο φοράει στις εμφανίσεις του. Αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της… υποδειγματικής νομικής άμυνάς του, έχοντας περάσει στο παρελθόν και στην επίθεση με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Από το 2019 μέχρι σήμερα έχει καταθέσει περισσότερες από 50 αγωγές, στις οποίες διεκδίκησε τα πνευματικά του δικαιώματα, με τις περισσότερες να λήγουν πριν καν φτάσουν στις δικαστικές αίθουσες, και τους εναγόμενους να αποσύρουν τα προϊόντα που είχαν την επωνυμία του, αλλά χωρίς την άδειά του. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις τα δικαστήρια επιδίκασαν υπέρ του το ποσό των 140.000 δολαρίων, μαζί με ρητή απαγόρευση για περαιτέρω χρήση της εικόνας του.

Γιάννης Αντετοκούνμπο

Μόνο μία φορά αποχώρησε «απογοητευμένος», ενάντια στην εταιρεία μπαχαρικών Spiceology, που κυκλοφορούσε ένα μείγμα με την επωνυμία «Greek Freak», ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει το ακροατήριο για τη σύνδεση της δικής του επωνυμίας με το εν λόγω blend. Διαβάστε εδώ και τη νέα δικαστική περιπέτεια του Γιάννη Αντετοκούνμπο με γνωστή εταιρεία στρωμάτων, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Επενδύσεις για τους Antetokounbros

Το κερασάκι στην τούρτα, που ενδέχεται στο μέλλον να εξελιχθεί και σε σημαντική πηγή εσόδων, είναι το επιχειρηματικό και επενδυτικό άνοιγμα, με τη σύσταση της κοινοπραξίας με την Calamos Investments του δισεκατομμυριούχου ομογενή Τζον Κάλαμος, για την δημιουργία των Calamos Antetokounmpo Global Sustainable Equity Funds, μέσω των οποίων επενδύει το 40% του κεφαλαίου του σε μετοχές εκτός ΗΠΑ και στον υπόλοιπο κόσμο.

Παράλληλα έχει κάνει άνοιγμα στην εστίαση, με δική του ελληνική ταβέρνα στο Milwaukee (διαβάστε εδώ περισσότερες λεπτομέρες), στο real estate, με δύο πολυτελείς βίλες στο Costa Navarino, καθώς και σε άλλα αθλήματα. Είναι συνιδιοκτήτης του Los Angeles Golf Club, μαζί με τις αδερφές Venus και Serena Williams, στο μπέιζμπολ από το 2021 αγόρασε μαζί με τους αδερφούς ένα μειοψηφικό πακέτο στους Milwaukee Brewers, ενώ από τις αρχές της χρονιάς κατέχουν επίσης ποσοστό στην ποδοσφαιρική ομάδα του Nashville. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αείμνηστος πατέρας τους, Τσαρλς Αντετοκούνμπο υπήρξε επαγγελματίας ποδοσφαιριστής στα νιάτα του, ενώ σε εκείνο το άθλημα ο μικρός Γιάννης μπήκε για πρώτη φορά στα γήπεδα ως… φίλαθλος.