10 εύκολες συμβουλές αποτοξίνωσης για να επανέλθεις σε φόρμα μετά τις γιορτές

Δεν χρειάζεται να καταφύγεις σε δίαιτες... πείνας!

Λίτσα Αναστασάκη
Fashion Editor
shutterstock
shutterstock

Παρά τις καλύτερες προθέσεις, κάθε χρόνο... η ίδια ιστορία: Μπαίνει ο Ιανουάριος και αντί να κοιτάμε το νέο έτος γεμάτοι αισιοδοξία και ενέργεια είμαστε "φουσκωμένοι" και επιβαρυμένοι από τις εορταστικές λιχουδιές και τα δείπνα με επιπλέον κιλά.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, ορισμένες μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έως την πρώτη του Ιανουαρίου η πλειοψηφία των ενηλίκων παίρνει ένα κιλό! Και δεν βοηθάει που ο Ιανουάριος, που θεωρείται ως "ο χειρότερος μήνας του χρόνου", είναι κρύος και σκοτεινός, κάτι που δεν μας ενθαρρύνει να τα χάσουμε.

Καλό είναι λοιπόν να λάβεις μέτρα, αλλά χωρίς να καταφύγεις σε ακραίες θεραπείες ή δίαιτες-αστραπή χωρίς αποτέλεσμα. Απλές στρατηγικές στο φαγητό και στον τρόπο ζωής, που στοχεύουν στην αποτοξίνωση του σώματος και στην εξισορρόπηση του εντερικού μικροβιώματος που έχει διαταραχτεί από τα πολλά γλυκά, τα ποτά και τον ανεξέλεγκτο ύπνο, θα σε βοηθήσουν να επανέλθεις σε φόρμα μετά τις γιορτές, κάνοντας μια δυναμική επαναφορά, για να νιώσεις και πάλι αναζωογονημένη και ανάλαφρη.

10 απλές συμβουλές αποτοξίνωσης για να αποτοξινωθείς μετά τις γιορτές

Κάνε εκκαθάριση σε ψυγείο και ντουλάπια

Για να εξαλείψεις κάθε πειρασμό, άδειασε το ψυγείο και τα ντουλάπια από όλα τα εορταστικά "περισσεύματα" που είναι φουλ στη ραφιναρισμένη ζάχαρη, στα υδρογονωμένα λίπη, στο επεξεργασμένο λευκό αλεύρι, στα γαλακτοκομικά προϊόντα και εφοδιάσου με φρέσκα, θρεπτικά υγιεινά τρόφιμα όπως λαχανικά, φρούτα, ψάρια και άπαχα κρέατα, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

Πιες πολύ νερό

Ο πιο εύκολος τρόπος αποτοξίνωσης: Πιες τουλάχιστον 2 λίτρα νερό τη μέρα μεταξύ των γευμάτων, όπως συστήνουν οι ειδικοί, για να ενυδατώσεις το σώμα σου, που έχει αφυδατωθεί από το αλκοόλ. Ξεκίνα με ένα ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι το πρωί, που βοηθά στον καθαρισμό του ήπατος. Για να κάνεις, μάλιστα, τη διαδικασία πιο ευχάριστη, αρωμάτισε το νερό με φέτες λεμονιού, πορτοκαλιού, μήλου και αγγουριού ή φύλλα μέντας.

χυμός πορτοκάλι

Αντικατάστησε τον καφέ με πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει χλωροφύλλη και φλαβονοειδή, όπως κατεχίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες, που βοηθούν στην αποτοξίνωση του ήπατος, επιταχύνουν τον μεταβολισμό, καταπολεμούν τη γήρανση των κυττάρων και κάνουν το δέρμα όμορφο. Δοκίμασε να αντικαταστήσεις τον πρωινό καφέ με ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι.

Δείτε επίσης: 6 σούπερ τροφές για καλή υγεία & μακροζωία- Τις προτείνουν και διατροφολόγοι!

Φάε σαλάτα

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όσο πιο σκούρα τόσο καλύτερα), ειδικά τα ωμά, βοηθούν τη διαδικασία αποτοξίνωσης εξουδετερώνοντας τα φυτοφάρμακα και τα βαρέα μέταλλα και χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, βοηθούν την εντερική κανονικότητα και την αποβολή των τοξινών. Φτιάξε μια σαλάτα με σπανάκι, ρόκα και λάχανο και εμπλούτισέ την με πολύχρωμα ωμά λαχανικά, όπως καρότα, ραπανάκια και κόκκινη πιπεριά, για ένα θρεπτικό "κοκτέιλ" αντιοξειδωτικών.

Κατανάλωσε σκόρδο

Δεν είναι ιδανικό σε κοινωνικά πλαίσια, ωστόσο, το σκόρδο είναι απαραίτητο για την αποτοξίνωση του σώματος: περιέχει θείο, αλισίνη και σελήνιο, ουσίες που βοηθούν το συκώτι να αποβάλλει τις τοξίνες. Χρησιμοποίησέ το δημιουργικά, καταναλώνοντάς το με μέλι, ενώ εάν το προτιμάς σκέτο, για να πάρεις όλα τα οφέλη, ψιλόκοψέ το και πρόσθεσέ το σε ντρέσινγ σαλάτας αλλά και σε σούπες και ριζότο.

Πάρε ένα συμπλήρωμα γαϊδουράγκαθου

Το συκώτι σου θα σε ευγνωμονεί! Το γαϊδουράγκαθο περιέχει ένα σύμπλεγμα ενεργών συστατικών γνωστά όπως η σιλυμαρίνη, η οποία προστατεύει το συκώτι, αναγεννά τα κύτταρά του και αντιμετωπίζει τη μέθη. Μπορείς να το βράσεις και να το καταναλώσεις ως τσάι.

διατροφή

Δοκίμασε τη διαλειμματική διατροφή

Ένα πρόγραμμα διατροφής που περιλαμβάνει φαγητό σε σύντομο χρονικό διάστημα, συνήθως μέσα σε 8 ώρες, και στη συνέχεια νηστεία για 16 ώρες. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στο πεπτικό σύστημα να ξεκουραστεί και εσύ θα νιώσεις αυτόματα πιο ενεργητική. Κι αν παράλληλα φροντίσεις να καταναλώνεις υγιεινές τροφές, θα βοηθήσεις τη διαδικασία της αποτοξίνωσης.

Φρόντισε να τρως περισσότερο στο σπίτι

Αν θέλεις πραγματικά να κάνεις αποτοξίνωση, είναι απαραίτητο να αποφεύγεις τα εστιατόρια όσο το δυνατόν περισσότερο. Όταν τρως δικό σου μαγειρεμένο φαγητό, έχεις και τον έλεγχο των υλικών που βάζεις μέσα, μειώνει το αλάτι ή τα κακά λιπαρά, για παράδειγμα, οπότε έχεις πλεονέκτημα.

Δείτε επίσης: 9 τροφές που δεν πρέπει να τρως μετά τις 6 το απόγευμα αν θέλεις να χάσεις βάρος και να νιώσεις πιο ανάλαφρη!

Κάνε γιόγκα

Ναι, γιατί η πρακτική της γιόγκα έχει, ανάμεσα στα αμέτρητα οφέλη της, έχει και μια αποτοξινωτική δράση. Οι θέσεις της γιόγκα, και ιδιαίτερα οι ασάνες, αυξάνουν τη ροή του αίματος στα όργανα, τα οξυγονώνουν και διεγείρουν τις λειτουργίες τους, συμπεριλαμβανομένης της πέψης και της αποβολής των τοξινών.

Σάουνα ή χαμάμ κατά βούληση

Το δέρμα, το μεγαλύτερο όργανο του σώματός μας, όχι μόνο μας προστατεύει από εξωτερικούς παράγοντες, αλλά βοηθά στην αποβολή των τοξινών μέσω του ιδρώτα. Πήγαινε για τρέξιμο στο πάρκο ή κάνε διάδρομο στο σπίτι. Ή ακόμα καλύτερα, κάνε στον εαυτό σου ένα δώρο: Σάουνα ή χαμάμ, που όχι μόνο θα σε βοηθήσει στην αποτοξίνωση αλλά θα σου χαρίσει κιόλας λεία και λαμπερή επιδερμίδα.