Διατροφή πριν και μετά την άσκηση: Αυτά είναι που πρέπει να προσέξεις!

Δες τι να προτιμήσεις και τι να αποφύγεις

Βάσω Αργυρέα
Beauty Director
Unsplash
Unsplash

Η σωστή διατροφή πριν και μετά την άσκηση είναι πολύ σημαντική για να πετύχεις τους στόχους σου και να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μέσα από ένα καλλίγραμμο και καλογυμνασμένο σώμα.

Σε αυτό θα σε βοηθήσουν συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές που συμβάλλουν στη γενική υγεία και ευεξία, ενώ ακόμη θα σε γεμίσουν και με έξτρα ενέργεια. Δώσε προσοχή λοιπό σε αυτά τα βασικά σημεία για να απολαμβάνεις τα οφέλη της άσκησης στο μέγιστο βαθμό.(δες και 4+1 πολύτιμες τροφές που κάνουν καλό στα μάτια και βελτιώνουν την όραση)

Διατροφή πριν και μετά την άσκηση: Αυτά είναι που πρέπει να προσέξεις!

Περίπου 2-3 ώρες πριν από την προπόνησή σου προτίμησε να καταναλώσεις σύνθετους υδατάνθρακες, όπως βρόμη, καστανό ρύζι ή ψωμί ολικής άλεσης. Αν δεν έχεις τόσο χρόνο, ένα φρούτο ή μια μπάρα δημητριακών 30-60 λεπτά πριν την άσκηση μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια.

γυναίκα πίνει νερό στο γυμναστήριο
Unsplash

Ακόμη η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας πρωτεΐνης πριν από την άσκηση αποτρέπει την καταστροφή των μυών, ενώ ακόμη υποστηρίζει και την αποκατάστασή τους. Σημείωσε ότι ένα γεύμα με αυγά, γιαούρτι ή μια μπάρα πρωτεΐνης μπορεί να είναι εξαιρετική επιλογή. Τέλος, η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας. Γι' αυτό πιες αρκετό νερό πριν την άσκηση για να αποφύγεις την αφυδάτωση, η οποία μπορεί να μειώσει την απόδοση και να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμών.

Τι να προτιμήσεις μετά την προπόνηση

Μετά την προπόνηση, το σώμα χρειάζεται πρωτεΐνη για την επιδιόρθωση και την ανάπτυξη των μυών. Ένα γεύμα που περιέχει κοτόπουλο, ψάρι, τόφου ή ακόμη και ένα πρωτεϊνούχο ρόφημα είναι ιδανικό. Επίσης, μετά την άσκηση οι υδατάνθρακες βοηθούν εξίσου στην αποκατάσταση των αποθεμάτων γλυκογόνου στους μύες. Επέλεξε λοιπόν υγιεινούς υδατάνθρακες όπως φρούτα, γλυκοπατάτες ή καστανό ρύζι για να δεις αποτέλεσμα.

Και μην ξεχνάς: Μετά την προπόνηση, είναι σημαντικό να αναπληρώσεις τα υγρά που έχασες μέσω του ιδρώτα. Εκτός λοιπόν από το νερό, μπορείς να καταναλώσεις ένα ισοτονικό ποτό για να αναπληρώσεις τους χαμένους ηλεκτρολύτες.