''Άλλο το ταλέντο, άλλο ο χαρακτήρας'' - O Nίκος Ορφανός πήρε θέση για την έκβαση της δίκης Λιγνάδη

''Είναι κρίμα κάποιος που καταπιάνεται με τα όρια του ανθρώπου να...''

Γεωργία Σαμπαζιώτη
Youweekly Editor
''Άλλο το ταλέντο, άλλο ο χαρακτήρας'' - O Nίκος Ορφανός πήρε θέση για την έκβαση της δίκης Λιγνάδη

Μόλις λίγες εβδομάδες έχουν περάσει από τη μέρα που ακούστηκε η απόφαση καταδίκης για τον Δημήτρη Λιγνάδη και το αποτέλεσμα εξόργισε πολλούς, καθώς καταδικάστηκε μεν σε 12 χρόνια για 3 βιασμούς, ωστόσο αφέθηκε ελεύθερος μέχρι την εκδίκαση της έφεσης που άσκησε. Έτσι και ο ηθοποιός Νίκος Ορφανός αναφέρθηκε μέσα από συνέντευξή του τόσο σε αυτή την εξέλιξη, όσο και γενικότερα στις κακοποιητικές συμπεριφορές στο χώρο του θεάματος.

Άλλωστε και ο ίδιος ο ηθοποιός έχει ομολογήσει στο παρελθόν ότι σε κάποια στιγμή στην καριέρα του έχει δεχτεί ταπεινωτικές συμπεριφορές από γνωστό σκηνοθέτη, ο οποίος τον είχε εξευτελίσει μπροστά σε ολόκληρο τον θίασο. Για δικούς του, κατά βάση βιοποριστικούς λόγους δεν είχε αποχωρήσει τότε, ωστόσο συμβουλεύει τους νέους συναδέλφους να μην ανέχονται τέτοιες συμπεριφορές.

Η συνέντευξη του Ορφανού για τον Λιγνάδη και τις κακοποιητικές συμπεριφορές στο χώρο

-Για να είναι κάποιος σπουδαίος ηθοποιός, πρέπει να είναι και σπουδαίος άνθρωπος;

«Κάθε άλλο. Άλλο το ταλέντο, άλλο ο χαρακτήρας. Απλώς είναι κρίμα κάποιος που καταπιάνεται με τα όρια του ανθρώπου, να παραμένει παλιοτόμαρο. Αναρωτιέσαι, τίποτα δεν κατάλαβε από όσα έπαιξε; Πάντως οι σπουδαιότεροι ηθοποιοί για μένα είχαν ανθρωπιά στην υποκριτική τους και αν αναρωτηθείτε γιατί μας αρέσουν διαχρονικά κάποιοι, θα δείτε ότι οι περισσότεροι ήταν τέτοιοι, γιατί ήταν και καλοί άνθρωποι».

-Το κίνημα metoo πιστεύετε ότι θα κάνει καλό τελικά σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους;

«Το ελπίζω, ειλικρινά δεν ξέρω. Πρέπει κάποια στιγμή να γνωριστούμε πραγματικά, ώστε να μην παραγνωριζόμαστε σ’ αυτή τη δουλειά. Και οι συνθήκες να γίνουν πιο επαγγελματικές. Η ανασφάλεια της δουλειάς είναι το πρώτο σκαλί που θα πατήσει ο επίδοξος κακοποιητής».

-Ο Λιγνάδης κρίθηκε ένοχος για δύο βιασμούς. Σοκαριστήκατε με την έκβαση της υπόθεσης;

«Όχι, μια δίκη εγκυμονεί κάθε ενδεχόμενο. Γνώριζα τι λέει ο νόμος και δεν μου έκανε εντύπωση. Ξέρετε, παρακολουθώ ακόμη τι νομοσχέδια ψηφίζονται, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μου, που ανακαλύπτουν τους νόμους όταν αυτοί ενεργοποιούνται. Άλλωστε η υπόθεση δεν έχει τελεσιδικίσει, εκκρεμεί το εφετείο».

Νέο δικαστικό κεφάλαιο ανοίγει - Έφεση άσκησε η εισαγγελία Εφετών

Η αποφυλάκιση του σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη, παρά την καταδίκη του σε 12 χρόνια για δύο βιασμούς, προκάλεσε την αντίδραση πολλών ανθρώπων και κυρίως αυτών που ανήκουν στο θέαμα. Τις τελευταίες μέρες παρ' όλα αυτά αρκετά είναι και τα δημοσιεύματα συμπόνιας προς το πρόσωπό του, όπως ένα που ανέβηκε στην Καθημερινή και προκάλεσε την αντίδραση της ηθοποιού Λένας Δροσάκη.

Και έρχεται τώρα η εισαγγελία Εφετών και ανοίγει νέο δικαστικό κεφάλαιο για την υπόθεση Λιγνάδη μετά την έφεση που άσκησε, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά δύο σκελών της πρόσφατης απόφασης του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας.

Ειδικότερα, η εισαγγελέας Eφετών Βασιλική Χαλβά, άσκησε έφεση στο σκέλος εκείνο της απόφασης με την οποία ο Δημήτρης Λιγνάδης, κρίθηκε, κατά πλειοψηφία, αθώος για την πρώτη κατηγορία σε βάρος του και συγκεκριμένα για βιασμό ανηλίκου άνδρα, το 2011.

Η εισαγγελέας έκρινε ότι από την ακροαματική διαδικασία, τα στοιχεία, τους μάρτυρες και την μαρτυρία του ίδιου του μηνυτή, προκύπτει πως το συγκεκριμένο αδίκημα έχει τελεστεί.

Ακόμη, η εισαγγελική λειτουργός άσκησε έφεση και κατά του σκέλους εκείνου της απόφασης που αφορά το ύψος των ποινών που επιβλήθηκαν στον Δημήτρη Λιγνάδη για τις δυο περιπτώσεις βιασμών για τις οποίες κρίθηκε ένοχος. Κατά την κρίση της εισαγγελικού λειτουργού στον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου θα έπρεπε να επιβληθούν μεγαλύτερες ποινές και στις δυο περιπτώσεις βιασμών για τις οποίες καταδικάσθηκε.

Κατά την εισαγγελέα οι μεγαλύτερες ποινές θα έπρεπε να έχουν επιβληθεί στον σκηνοθέτη και ηθοποιό, λόγω της απαξίας και της βαρύτητας της πράξης, της βλάβης που προξένησε στα θύματα, της έντασης του δόλου, αλλά και της εκμετάλλευσης της εμπιστοσύνης κάθε παθόντα λόγω της ανηλικότητάς τους.

Υπόθεση Λιγνάδη