Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

Κάνε το τεστ και δες πόσο πεισματάρα είσαι!

Μην... κλέβεις!

Κάνε το τεστ και δες πόσο πεισματάρα είσαι!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 18.05.2019 12:39

Με αυτό το τεστ θα διαπιστώσεις η ίδια πόσο πραγματικά πεισματάρα είσαι, κάτι που παίζει ρόλο στην ψυχολογία σου!

Ξεκίνα να απαντάς τις ερωτήσεις και στο τέλος θα μάθεις την αλήθεια!

Σας έχουν αποκαλέσει ποτέ πεισματάρα;
Α) Το ακούω αυτό κάθε μέρα.
Β) Οι άνθρωποι συνήθιζαν να το λένε αυτό για μένα από τότε που ήμουν παιδί.
Γ) Μερικές φορές ακούω ανθρώπους να με αποκαλούν και να με χαρακτηρίζουν έτσι αλλά
μόνο σε ακραίες καταστάσεις.

Εσείς και ο πατέρας σας τσακώνεστε. Ποιος έχει την τελευταία λέξη;
Α) Εγώ φυσικά.
Β) Ο πεισματάρης πατέρας μου.
Γ) Εξαρτάται από το ποιος έχει τα καλύτερα επιχειρήματα.

Τι γνώμη έχετε για τους συμβιβασμούς;
Α) Δεν πιστεύω πραγματικά στην αξία των συμβιβαστικών λύσεων.
Β) Είναι καλύτερα να προχωρήσω σε μια συμβιβαστική λύση από το να μην έχω καμία
απολύτως λύση.
Γ) Προτιμώ να τα δώσω όλα για να προχωρήσουμε σε μια συμβιβαστική λύση.

Τι γνώμη έχετε για την παροιμία «Ο πιο σοφός κάνει πίσω»;
Α) Ανοησίες. Μόνο ένας άνθρωπος χωρίς επιχειρήματα κάνει πίσω.
Β) Αν εγώ δεν δω κάποια διέξοδο, κάνω πίσω. Με αυτόν τον τρόπο μπορώ τουλάχιστον να
είμαι ο σοφός.
Γ) Εξαρτάται από την περίπτωση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, απαιτείται να υπάρχει επιμονή.

Σας ασκούν κάποια εποικοδομητική κριτική κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης. Πώς
αντιδράτε σε αυτό;
Α) Θα ευχαριστήσω τους συναδέλφους μου και θα αποδεχτώ την κριτική τους. Είναι πολύ
σημαντικό οι άνθρωποι να με ενημερώνουν για τα λάθη μου.
Β) Θα την ακούσω προσεκτικά και μετά θα αποφασίσω κατά πόσο η κριτική αυτή ισχύει ή
όχι.
Γ) Μα καλά, είναι σοβαροί; Πώς τολμούν να μου ασκούν κριτική;

Εχετε προγραμματίσει ένα πάρτι-έκπληξη για τον φίλο σας αλλά αυτός θα προτιμούσε
να πάτε έξω για ένα ευχάριστο δείπνο. Θα ακυρώσετε το πάρτι;
Α) Φυσικά. Με κάθε τρόπο θα γίνει αυτό που ο φίλος μου θέλει.
Β) Λέω στους καλεσμένους να έρθουν δύο ώρες αργότερα ώστε να μπορέσουμε να βγούμε
πριν για δείπνο έξω.
Γ) Με τίποτα. Κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια για τον σχεδιασμό και κάποιοι άνθρωποι θα
πρέπει να αναγκαστούν να αποδεχτούν την τύχη τους.

Κατά την διάρκεια μας ομαδικής συνεργασίας, εσείς έχετε βρει λύση στο πρόβλημα,
αλλά η ομάδα σας θα ήθελε να υπάρχει και μια εναλλακτική λύση. Πώς αντιδράτε σε
αυτό;
Α) Είμαι φανερά ενοχλημένη. Η δική μου ιδέα είναι η καλύτερη.
Β) Θα περιμένω να δω σε ποιες άλλες λύσεις θα καταλήξουν.
Γ) Είμαι ενθουσιασμένη γι’ αυτή τους την πρωτοβουλία και δέσμευση. Είναι πάντα πολύ καλό
να έχουμε και μια εναλλακτική λύση.

Πήγατε στο σινεμά, αλλά για την ταινία που θέλετε να παρακολουθήσετε δεν υπάρχουν
καθόλου εισιτήρια. Τι κάνετε;
Α) Φεύγω και πάω να παρακολουθήσω μια ταινία στο σπίτι.
Β) Δεν πειράζει, θα παρακολουθήσουμε μια άλλη ταινία. Αυτό που έχει πραγματικά σημασία
είναι το ποπ κορν.
Γ) Είμαι πραγματικά θυμωμένος και τσακώνομαι μέχρι να βρω ένα εισιτήριο.

Αισθάνεστε πληγωμένος όταν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με τα σχέδιά σας;
Α) Ναι. Είμαι και ευαίσθητη και πεισματάρα ταυτόχρονα.
Β) Δεν είμαι πληγωμένη, απλά πολύ θυμωμένη.
Γ) Οχι. Μπορώ να προσαρμοστώ.

Αποτελέσματα:
Αν έχετε περισσότερα Α: Είστε πεισματάρα σαν μουλάρι. Οποιος προσπαθήσει να κάμψει τη θέλησή σας είναι σαν να προσπαθεί να μασήσει γρανίτη. Είστε πεισματάρα ανάλογα με τις περιστάσεις. Αν βάλετε κάτι στο μυαλό σας, τίποτα δεν μπορεί να σας σταματήσει ή να σας κάνει να αλλάξετε γνώμη. Θα μπορούσατε έστω να προσπαθήσετε να βρείτε μια συμβιβαστική λύση κάπου-κάπου και η ζωή σας ίσως γινόταν ευκολότερη.

Αν έχετε περισσότερα Β: Είστε λίγο αγύριστο κεφάλι. Είστε αρκετά κοινωνικοί και ξέρετε πώς να χειριστείτε τον εαυτό σας μέσα σε μια ομάδα, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις κλείνεστε στον εαυτό σας και απομονώνεστε από τους άλλους προσπαθώντας να ξεπεράσετε τα προβλήματα και να τα λύσετε μόνο με τη δική σας αντίληψη και τρόπο. Μαζί με τη φιλοδοξία σας αυξάνει και το πείσμα σας. Είναι καλό να εμμένουμε στις απόψεις μας, αλλά πρέπει να φροντίζουμε να τις υποστηρίζουμε με πολύ ισχυρά επιχειρήματα.

Αν έχετε περισσότερα Γ: Είστε πραγματικά πολύ στενόμυαλη. Είστε αυτό που λέμε... αγύριστο κεφάλι. Ακολουθώντας πάντα και τηρώντας επακριβώς τις απόψεις σας, είστε βέβαιοι ότι οι επιθυμίες σας θα πραγματοποιηθούν, χωρίς να έχει σημασία ποιες είναι ακριβώς. Ενώ όμως η μέθοδος αυτή σαφώς και αποδίδει υπέρ σας, σκεφτείτε κάπου-κάπου και τις σχετικές συνέπειες. Λίγη ευαισθησία δεν βλάπτει.

Πηγή: ΤV24

Μήπως είμαι ψυχαναγκαστικός; Αυτά είναι τα σημάδια και το προφίλ του ψυχαναγκαστικού!

Νιώθεις την ανάγκη να διπλό-τριπλό τσεκάρεις τα πράγματα επαναλαμβανόμενα πριν
φύγεις από το σπίτι; Εκτελείς διάφορα τελετουργικά του του τύπου κάνω το σταυρό μου τρεις φορές ή μετράω μέχρι το 10 και μετά κλειδώνω; Κάνεις επαναλαμβανόμενες σκέψεις; Πλένεις τα χέρια σου 2 και 3 φορές αφού γυρίσεις από το σταθμό του μέτρο για να βεβαιωθείς ότι έχεις απαλλαγεί από όλα τα μικρόβια;

Παίρνεις τη μαμά σου να ξεκλειδώσει το σπίτι σου όταν λείπεις ταξίδι για να σου επιβεβαιώσει ότι έχεις βγάλει το σίδερο από την πρίζα; Στοιχίζεις τα μπαχαρικά στο ντουλάπι σου ή τα μπουκάλια στο ψυγείο γιατί σου
αρέσει η συμμετρία; Τοποθετείς τις κρεμάστρες στη ντουλάπα σου με την ίδια φορά γιατί δεν
αντέχεις να μην υπάρχει τάξη;

Είσαι ψυχαναγκαστικός;
Όχι αν οι παραπάνω ενδείξεις δεν συνοδεύονται από τα παρακάτω συμπτώματα:

Έχω ιδεοληψίες / έμμονες ιδέες που περιλαμβάνουν:
– φόβους μόλυνσης ή προσβολής απο μικρόβια
– δημιουργία σεναρίων με πρωταγωνιστή τον εαυτό μου να βλάπτει τους άλλους (μιλάω και προσβάλλω τους γύρω μου με τα λεγόμενά μου, χρησιμοποιώ το μαχαίρι
της κουζίνας να κόψω τα λαχανικά και τραυματίζω τα παιδιά μου)
– φοβίες για απώλεια ελέγχου αναφορικά με τη σεξουαλική μου συμπεριφορά οι οποίες
οδηγούν σε απρεπείς σκέψεις ή ενέργειες (βιασμός, παιδεραστία)
– αμφιβολίες για τη σεξουαλική μου ταυτότητα
– ανεπιθύμητες σκέψεις που αφορούν τη θρησκεία: (αμφιβολίες για τη θρησκευτική
μου πίστη, κατασκευή σεναρίων με πρωταγωνιστές αγίους να επιδίδονται σε
απρεπείς σεξουαλικές πράξεις)
– στην προσπάθειά μου να εξουδετερώσω τις αγχογόνες σκέψεις και να αποτρέψω
αυτό που φοβάμαι, επαναλαμβάνω στερεοτυπικά κάποιες καταναγκαστικές κινήσεις
ή τελετουργίες (πλένω πρώτα το αριστερό χέρι για 1,5 λεπτό ξεκινώντας από τον
αγκώνα και φτάνοντας μέχρι τα δάχτυλα και μετά προχωρώ και στο δεξί, λέω
προσευχές που κατευνάζουν το άγχος ) στις οποίες μπορεί να εμπλέκω και τους
οικείους μου.

Προφίλ
Ο ιδεοψυχαναγκαστικός, είναι άνθρωπος καταθλιπτικός, με σημαντικά προβλήματα τόσο στη σεξουαλική του ζωή όσο και στις διαπροσωπικές του σχέσεις.

Νιώθει την ανάγκη να είναι τόσο ελεγκτικός, γιατί θεωρεί ότι αυτό θα του εξασφαλίσει την πολυπόθητη ασφάλεια. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν θέλει να παρεκκλίνει από το πρόγραμμά του και εκτελεί ρουτίνες και τελετουργίες ξανά και ξανά.

Δεν είναι ότι απολαμβάνει αυτή τη διαδικασία, αλλά του εξασφαλίζει πρόσκαιρη ανακούφιση και μειώνει το άγχος του. Έχει το φόβο ότι αν παρασυρθεί και κινηθεί έξω από τα επιτρεπόμενα πλαίσια, θα δημιουργηθούν χαοτικές καταστάσεις. Δυσφορεί αν δεν περάσει τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας του αναλογιζόμενος αυτές του τις σκέψεις και τις τελετουργίες οι οποίες παρεισφρύουν στην καθημερινή του δραστηριότητα και επηρεάζουν τη λειτουργικότητά του.

Κραυγαλέα σημάδια:
Επαναλαμβανόμενος έλεγχος ( έχω κλείσει τον φούρνο; έχω κλειδώσει την
εξώπορτα;)
Μέτρημα – απαρίθμηση
Συσσώρευση αχρήστων αντικειμένων και φιλαργυρία
Σχολαστικότητα και τελειοθηρία (πλένω τα χέρια μου μέχρι να ματώσουν για να αποφύγω τη μόλυνση)
Σε έναν κόσμο που έχει σαν μόνο εχέγγυο την αλλαγή και που η ευελιξία είναι το Α και το Ω,
η ακαμψία και ο αυτοέλεγχος του ψυχαναγκαστικού τον καθιστούν από δυσλειτουργικό έως
απροσάρμοστο.

Good news
Οι πάσχοντες από OCD (Obsessive Compulsive Disorder), έχουν καλή πρόγνωση. Η πιο
βοηθητική προσέγγιση γι αυτούς, είναι η Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία.

Μέσω σταδιακών εκθέσεων, οι ασθενείς έρχονται αντιμέτωποι με το αντικείμενο του φόβου τους και ενθαρρύνονται να αποφύγουν την τελετουργία, τόσο από τον θεραπευτή τους, όσο και από άτομα του στενού οικογενειακού και φιλικού τους περιβάλλοντος.

Σταδιακά, διαπιστώνουν ότι το άγχος τους μειώνεται αφού έχουν εκτεθεί σε καταστάσεις που τους προκαλούν άγχος, χωρίς να έχουν ενδώσει σε καταναγκαστική συμπεριφορά ( έχουν ακουμπήσει το πόμολο και δεν έχουν πλύνει τα χέρια τους).

Ο ψυχαναγκαστικός, που αποτελεί περίπου το 2% του πληθυσμού, όπως και όλοι οι
υπόλοιποι που δεν ταλαιπωρούμαστε από αυτή τη διαταραχή, θα πρέπει να αγκαλιάσει τη
μοναδικότητα του και να αποδεχθεί τα τρωτά του κομμάτια για να μπορέσει να κάνει ειρήνη
πρώτα με τον εαυτό του και ύστερα με αυτούς που τον περιβάλλουν.

Δείτε επίσης στο Υouweekly.gr:

Το σύνδρομο της πριγκίπισσας: Γι΄ αυτό δεν μπορείς να κάνεις σχέση!

Αυτά είναι τα τοξικά συναισθήματα που σου στερούν την ευτυχία!

Διαβάστε περισσότερα θέματα ψυχολογίας στο Youweekly.gr!

Share