«Έκλειναν τα τζάμια για να μην τους πειράξω» - Η σοκαριστική εμπειρία του Ιωσήφ Πολυζωίδη

Μιλά για τον ρόλο του στη σειρά "Όρκος"

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
«Έκλειναν τα τζάμια για να μην τους πειράξω» - Η σοκαριστική εμπειρία του Ιωσήφ Πολυζωίδη

Ο Ιωσήφ Πολυζωίδης μίλησε στο TV24 με αφορμή τον ρόλο του στη σειρά Όρκος και αποκάλυψε πως ένιωσε υποδυόμενος τον άστεγο στους δρόμους της Αθήνας για τις ανάγκες της σειράς και τις αντιδράσεις του κόσμου βλέποντάς τον. Μαζί του στη σειρά βρίσκεται και ο Γιάννης Στάνκογλου ο οποίος είχε προχωρήσει σε αποκαλύψεις για τον ίδιο λίγο καιρό πριν.

Οι δηλώσεις του Ιωσήφ Πολυζωίδη

Τις τελευταίες δύο σεζόν έχετε επιστρέψει στη μικρή οθόνη. Σας είχε λείψει η διαδικασία ή συγκυριακά έτυχαν πολύ δυνατές συνεργασίες;

«Μάλλον το δεύτερο. Πέρυσι με την ‘’Έξαψη" και σκηνοθέτη τον Βασίλη Τσελεμένκο και φέτoς με τον "Όρκο" και τον Σπύρο Μιχαλόπουλο, κλήθηκα να υποδυθώ δύο εντελώς διαφορετικούς ρόλους. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για εμένα. Το όνειρο κάθε ηθοποιού είναι να μπορεί να αλλάζει και να αποδίδει διαφορετικούς χαρακτήρες που να είναι, το ίδιο αληθινοί. Ο κάθε ρόλος έχει διαφορετικό σημείο εκκίνησης κι εξίσου διαφορετικό σημείο κίνησης».

Τι σας γοήτευσε στον «Όρκο»;

«Το γεγονός ότι δεν είχε ξαναγίνει μια τέτοια παραγωγή στην Ελλάδα και το ότι ασχολείται με ένα απτό πρόβλημα, αυτό των άστεγων. Αν και ζούμε στον καιρό της αφθονίας, τα αγαθά δεν είναι για όλους και η επιβίωση για πολλούς είναι δύσκολη».

Στον «Όρκο» ξανασυνεργάζεστε με τη σεναριογράφο Τίνα Καμπίτση, οπότε νιώθετε πως έχετε δικλίδα ασφαλείας;

«Την Τίνα δεν την ήξερα ούτε με ήξερε. Γνωριστήκαμε πέρυσι στην ‘’Έξαψη’’. Της άρεσε το αποτέλεσμα και θεώρησε ότι μπορώ να κάνω τον ρόλο του Σάλβα που είναι τελείως κόντρα».

Πόσο σας πήρε να «χτίσετε» την εικόνα του άστεγου;

«Παλεύαμε δύο μήνες με τον σκηνοθέτη, τον ενδυματολόγο και τον φωτογράφο της σειράς για να καταλήξουμε στην εικόνα. Δεν ήταν εύκολο γιατί ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Κατά τη διάρκεια των προβών, στην αρχή των γυρισμάτων, έκανα για λίγο τον άστεγο με το κεφάλι χαμηλωμένο για να μη με αναγνωρίσουν και η αντιμετώπιση του κόσμου ήταν σκληρή. Τρόμαξα. Έκλειναν από τα αυτοκίνητα γρήγορα τα τζάμια για να μην τους πειράξω».

Ο ήρωάς σας ο Σάλβα είναι καθαρός χαρακτήρας. Η εικόνα που δίνεται στη σειρά για τους ανθρώπους του δρόμου είναι ανθρώπινη.

«Όταν περνάμε από δίπλα τους μπορεί και να τους φοβόμαστε ή να μη νιώθουμε ότι εμείς είμαστε μέρος του προβλήματος. Όντως στον ‘’Όρκο" δίνεται η ανθρώπινη διάσταση του ζητήματος. Αυτοί ίσως να φοβούνται πιο πολύ από εμάς. Πώς θα ξυπνήσουν την επομένη μέρα; Ένας μεθυσμένος μπορεί να τους χτυπήσει, να τους βρίσει. Οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Μια μικρή κοινωνία είναι κι αυτοί με πολλά προβλήματα».

Κι ο ήρωας σας έμεινε στον δρόμο από περηφάνια. Είναι έντιμο στοιχείο.

«Έγινε όντως άστεγος γιατί δεν μπορούσε να γυρίσει πίσω στην οικογένεια του όταν απέτυχε στη ζωή του. Παρ’ όλα αυτά, είναι από τους ανθρώπους που θέλουν να βοηθούν».

Και αποτελεί τη γέφυρα των γιατρών του δρόμου με τους άστεγους.

«Ξέρει τους κώδικες και προσπαθεί να προσεγγίσει τους άστεγους που δεν έχουν ιατρική περίθαλψη για να μπορέσουν να προσφέρουν οι γιατροί τις υπηρεσίες τους. Ξέρετε, τα θέματα υγείας, πρόληψης και περίθαλψης δεν είναι προτεραιότητα των αστέγων. Το βασικό είναι να βρουν φαγητό, ένα προστατευμένο σημείο από το κρύο να κοιμηθούν τον χειμώνα και μια σκιά το καλοκαίρι.

Η αρρώστια είναι το τελευταίο που τους απασχολεί. Στις δομές είναι δύσκολο να πάνε, ίσως γιατί φοβούνται ότι θα χάσουν τη θέση που έχουν βρει για να μένουν και δεν το ρισκάρουν για ένα βράδυ. Περιχαρακώνουν με τον τρόπο τους μια μικρή ασφάλεια».

Πολυζωίδης - Ράντου

Ο Σάλβα νοιάζεται και για τους ανθρώπους της ομάδας. Με ποιον έχει έρθει πιο κοντά;

«Αρχικά έρχεται κοντά με τον Άγγελο Ράπτη και στη συνέχεια και με τον Στέφο Καρούζο. Επίσης διαισθάνομαι πώς συμπαθεί την Πάττυ και νιώθει μια πατρότητα γι’ αυτήν. Την έχει σαν κόρη του».

Τι γίνεται με την υπόθεση του Ράπτη;

«Θα αργήσει να φανεί ποιος είναι από πίσω από τη δολοφονία της γυναίκας του και της κόρης του».

Ο Ζαφείρης ήταν πλάνη;

«Δεν ξέρω τίποτα (γελάει)».

Ο Σάλβα κάνει το δωμάτιο του στο ξενοδοχείο ως ξενώνα αλλά η αστυνομία του στήνει ενέδρα.

«Μαζεύει πολλούς άστεγους γιατί έξω έχει παγωνιά προκειμένου να ζεσταθούν και ο ξενοδόχος που το αντιλαμβάνεται φωνάζει την αστυνομία. Την πατάει θέλοντας πάλι να βοηθήσει».

Ο Σάλβα κατηγορείται επίσης για διακίνηση ναρκωτικών βάζοντας σε κίνδυνο την ακεραιότητα του προγράμματος. Πώς μπλέκει;

«Κάποιος του στήνει παγίδα ενοχοποιώντας τον για ναρκωτικά, αλλά δεν ξέρουμε ακόμη ποιος είναι και γιατί το έχει κάνει».

Θα ερωτευτεί τη νοσοκόμα από το ογκολογικό;

«Ναι αλλά είναι δύσκολα τα πράγματα γιατί δεν παύει να είναι ένας άστεγος».

Φαίνεται όμως δεκτική.

«Δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Υπάρχει μεταξύ τους μια επικοινωνία με καλή διάθεση, γεγονός που χαροποιεί τον Σάλβα γιατί νιώθει και πάλι άνθρωπος, ότι τον κοιτάζουν και δεν είναι πια αόρατος».

Ο Τζώνυ Θεοδωρίδης έχει υπάρξει άστεγος στην πραγματικότητα και οι δηλώσεις του συγκλονίζουν

Στην εκπομπή «Πάμε Δανάη» το πρωί της Δευτέρας 21/2, έδωσε συνέντευξη ο Τζώνυ Θεοδωρίδης. Ο γνωστός ηθοποιός μίλησε έξω από τα δόντια και χωρίς να ωραιοποιεί καταστάσεις για τις δύσκολες στιγμές που πέρασε στο Μιλάνο, αλλά και για τη δικαστική του διαμάχη με τη Λάμψη.

Πριν λίγες μέρες μάλιστα είχε τοποθετηθεί εξίσου για το θέμα που απασχολεί την κοινωνία το τελευταίο διάστημα, αυτό των καταγγελιών και των κακοποιητικών συμπεριφορών, με αφορμή τις δηλώσεις του Σάκη Ρουβά για τον Δημήτρη Λιγνάδη και το σάλο που προκλήθηκε εξαιτίας τους.

«Με έχουν βαπτίσει είναι Ζαν Πιερ. Τζώνυ Θεοδωρίδης είναι το καλλιτεχνικό. Ξεκίνησα να δουλεύω από τα 14 ως βοηθός ηλεκτρολόγου, πήγαινα σε μια κάβα, έγινα λαντζέρης σε ένα μαγαζί. Κάποιες φορές ήταν επιλογή μου να απέχω από την ελληνική μυθοπλασία, κάποιες όχι. Είχα την επιλογή να διαλέξω λόγω του ότι κάνω και άλλη δουλειά. Θεωρώ ότι επειδή το θέατρο δεν είναι αυτό που θα σε κάνει να ζήσεις, πάντα πρέπει να έχεις μια δεύτερη δουλειά», είπε αρχικά ο Τζώνυ Θεοδωρίδης.

Ο Τζώνυ Θεοδωρίδης είπε στη συνέχεια: «Το μόντελινγκ μπήκε τυχαία στη ζωή μου. Ένας φίλος μου, μου είπε να κάνω μια διαφήμιση και στη συνέχεια έκανα και άλλες. Στη συνέχεια έφυγα για το εξωτερικό, πήγα στο Μιλάνο και δούλεψα για λίγο εκεί.

Υπήρχαν κάποιες ατυχίες και γύρισα πίσω. Καθυστέρησαν κάποιες πληρωμές και έμεινα για αρκετό διάστημα στο δρόμο. Ήμουν άστεγος, γιατί δεν μπορούσα να πληρώσω το ξενοδοχείο. Μας κράτησαν τα ρούχα μέχρι να πληρώσουμε το ξενοδοχείο. Μετά από πολύ καιρό πήγαν όλα καλά. Κοιμήθηκα στο δρόμο γύρω στους δύο μήνες.

Δεν υπήρχαν χρήματα για τη διατροφή. Υπήρχαν μέρες που δεν τρώγαμε. Ήμουν με ένα φίλο μου Αμερικανό. Τρώγαμε κάτι μπισκότα και αυτό ήταν όλο. Το πιο δύσκολο ήταν ότι επειδή δεν πίνεται το νερό του Μιλάνου, δεν είχαμε να πιούμε νερό. Πολλές φορές πηγαίναμε και πίναμε αυτά που περίσσευαν από τα τραπέζια».

Ο Τζώνυ Θεοδωρίδης αναφέρθηκε στη συνέχεια στη Λάμψη: «Οι ερωτικές σκηνές στη Λάμψη με είχαν αγχώσει γιατί δεν ήξερα την Κάτια Δανδουλάκη. Δεν είχαμε συνεργαστεί ξανά. Το πρώτο μας γύρισμα που υποτίθεται ότι προσπαθούσα να τη σώσω από ένα υπόγειο, με είχε αγχώσει γιατί ήθελα να τα καταφέρω.

Με τον δικηγόρο μου έχουμε προσφύγει στον Άρειο Πάγο και τελειώνουμε μετά από αρκετά χρόνια, έχοντας κερδίσει κάποια δικαστήρια. Υπήρξαν επαφές με τον Νίκο Φώσκολο από τότε που ξεκίνησε, η δικαστική διαμάχη, αλλά είμαι ανένδοτος. Δεν επιτρέπω να με κοροϊδεύουν».