Κυριακή, 25 Αυγούστου 2019 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

Μεγάλη προσοχή! Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την επιλογή στα θαλασσινά σας!

Για να αποφύγετε τις διατροφικές περιπέτειες!

Μεγάλη προσοχή! Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την επιλογή στα θαλασσινά σας!
HEALTH NEWS 23.07.2019 14:24

Μεγάλη προσοχή! Σας παραθέτουμε όσα πρέπει να γνωρίζετε για την επιλογή στα θαλασσινά σας!

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που απολαμβάνουμε τις θαλασσινές λιχουδιές, περισσότερο από κάθε άλλη. Για να αποφύγουμε, όμως, τις διατροφικές περιπέτειες, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επιλογή αλλά και στην κατανάλωσή τους.

Το καλοκαίρι συχνά επιλέγουμε ένα ουζερί ή μια ψαροταβέρνα. Για να φάμε πραγματικά φρέσκο ψάρι, χωρίς να επαφιέμεθα στον επαγγελματισμό και στη… φιλαλήθεια του καταστηματάρχη, ας είμαστε προσεκτικοί στις επιλογές μας. Τρόφιμα - θάνατος: Σταμάτα να τα τρως αν θες να βγάλεις το καλοκαίρι!

Αντί λοιπόν να υποδείξουμε από τον κατάλογο το ψάρι της αρεσκείας μας, προτιμότερο είναι να επισκεφθούμε την κουζίνα του χώρου ή να ρωτήσουμε τι έχει φέρει το καΐκι. Κάθε ψάρι έχει την εποχή του!

Αν επιλέξουμε να μαγειρέψουμε στο σπίτι μαλάκια ή όστρακα, ας έχουμε κατά νου τα εξής:

1.Οι συσκευασίες των κατεψυγμένων να μην είναι παραμορφωμένες.

2.Οταν ξεπαγώσουν να μην έχουν δυσάρεστη μυρωδιά.

3.Ψητά ψάρια στη σχάρα είναι προτιμότερα από τα τηγανητά, τα οποία όχι μόνο έχουν περισσότερες θερμίδες αλλά βαραίνουν και το στομάχι.

4.Τα οστρακοειδή να είναι καλά κλεισμένα στις συσκευασίες τους.

5.Μύδια, στρείδια, αχινοί, κυδώνια, γυαλιστερές να μυρίζουν ιώδιο της θάλασσας.

6.Πριν αγοράσετε χτυπήστε το όστρακο. Ο ήχος πρέπει να είναι υπόκωφος, που σημαίνει ότι μέσα υπάρχει σάρκα και νερό.

7.Μην καταναλώσετε όσα δεν ανοίξουν με το ψήσιμο ή το βράσιμο.

8.Γαρίδες, καραβίδες, καβούρια, αστακοί είναι τα πιο ευαίσθητα στη συντήρησή τους.

9.Οταν είναι φρέσκα, έχουν ζωηρό χρώμα και είναι γυαλιστερά με ελαφρώς πεταχτά μάτια. Οταν τα πιέσετε λίγο, δεν μένει βαθούλωμα από το δάχτυλό στο σώμα τους.

10.Αν δεν αισθάνεστε βέβαιοι ότι θα επιλέξετε σωστά, προτιμήστε τα κατεψυγμένα, αν και είναι πλουσιότατα σε χοληστερόλη.

11.Αν καταναλώσετε ωμά όστρακα, να είναι πάντα κλειστά ή να κλείσουν αμέσως όταν τα χτυπήσετε ελαφρά. Τα πλένετε σχολαστικά, αλλάζοντας αρκετές φορές το νερό, και ξύνετε το κέλυφος, αν έχουν πάνω ξένα σώματα.

12.Αν τα ωμά όστρακα δεν αντιδράσουν στο λεμόνι, μην τα τρώτε!

13.Από τα μύδια τραβήξτε απότομα το «γένι» τους που εξέχει από το όστρακο.

14.Διατηρήστε τα στο ψυγείο μέσα σε βρεγμένη πετσέτα έως και τρεις ημέρες, ανάλογα με το είδος τους και πόσο φρέσκα είναι.

15.Κυδώνια, γυαλιστερές, αχιβάδες και στρείδια, τα αφήνετε αρκετή ώρα σε λεκάνη με νερό για ν’ αποβάλουν την άμμο που κρύβουν μέσα τους.

16.Στις γαρίδες, αποκολλούμε το κεφάλι από το σώμα. Κρατάμε το σώμα της γαρίδας με τα πόδια προς το μέρος μας και σκίζουμε το κέλυφος. Στη συνέχεια αφαιρούμε τη σάρκα. Με ένα μαχαιράκι, κάνουμε μια τομή στη ράχη για να εμφανιστεί το μαύρο εντεράκι, το οποίο αφαιρούμε απαλά.

17.Στο χταπόδι, μ’ ένα μυτερό μαχαίρι χαράζουμε μια τομή μεταξύ κουκούλας και πλοκαμιών. Αναποδογυρίζουμε την κουκούλα και την αδειάζουμε από εντόσθια και μελάνι. Στο σημείο που ενώνεται η κουκούλα με τα πλοκάμια βρίσκεται το στόμα, το οποίο αφαιρούμε με προσοχή.

Τα θαλασσινά έχουν την εποχή τους!

Το… περιβόλι της θάλασσας προσφέρει τα καλούδια του ανά εποχή. Για να ξέρετε πότε να ζητήσετε και να… πληρώσετε φρέσκο καλαμάρι, αλλά και πότε οι γαρίδες είναι στην εποχή τους και δεν είναι κατεψυγμένες, ας έχετε κατά νου τους μήνες παραγωγής τους.

Ιανουάριος-Μάρτιος: Καλαμάρι, χταπόδι, μύδια, στρείδια, θράψαλο, γαρίδα, καραβίδα, αχινοί.

Απρίλιος-Ιούνιος: Αστακός, γαρίδα, καλαμάρι, καραβίδα, μύδια, στρείδια, χταπόδι, σουπιά.

Ιούλιος-Σεπτέμβριος: Αστακός, γαρίδα, σουπιά, μύδια.

Οκτώβριος-Δεκέμβριος: Χταπόδι, καλαμάρι, θράψαλο, στρείδια.

Και κάτι τελευταίο: Τα φρέσκα θαλασσινά χρειάζονται ελάχιστο μαγείρεμα για να μη σκληρύνουν και γίνουν λαστιχωτά. Οι χρόνοι, ιδιαίτερα για τα οστρακοειδή, είναι λίγα λεπτά.

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φας ποτέ αυτά τα φαγητά από έναν μπουφέ!

Μεγάλη προσοχή! Μην φάτε ποτέ αυτά τα φαγητά από έναν μπουφέ! Οι ειδικοί προειδοποιούν και σίγουρα δεν το γνώριζες!

Σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, εκδηλώσεις και άλλα, συναντάμε συχνά έναν απολαυστικό μπουφέ με πολλά εκλεκτά εδέσματα.

Είναι όμως όλες αυτές οι τροφές καλές και υγιεινές για εμάς;

Ειδικοί και διατροφολόγοι αποκαλύπτουν τι πρέπει να αποφύγεις να φας από έναν μπουφέ και τι μπορείς να διαλέξεις αντ’ αυτού.

Σούσι

Το ωμό ψάρι ειδικά όταν δεν είναι στη σωστή θερμοκρασία και δεν έχει επιμεληθεί σωστά, μπορεί να προκαλέσει διατροφικές συνήθειες. Πόσο μάλλον όταν είναι σε έναν μπουφέ, εκτός ψυγείου.

Προτίμησε μαγειρεμένο ψάρι όπως σολομό.

Σαλάτα Caesar’s

Τα ωμά ή μη μαγειρεμένα καλά αυγά, που έχουν οι σος και τα dressing της σαλάτας έχουν υψηλό κίνδυνο για δηλητηρίασης από σαλμονέλα. Απέφυγε τα κρεμώδη dressings και προτίμησε ξίδι και λάδι.

Γλυκά

Έχουν ζάχαρη, θερμίδες, υδατάνθρακες. Ειδικά σε ένα μπουφέ με πολλές επιλογές, καλύτερα να προτιμήσεις τα φρούτα για να γλυκαθείς.

Τηγανητό κοτόπουλο

Μπορεί το κοτόπουλο να είναι πρωτεΐνη αλλά το τηγανητό έχει πολλές θερμίδες και κορεσμένα λίπη. Προτίμησε ψητό κοτόπουλο και γλυκοπατάτες αντί για τις τηγανιτές.

Σαλάτες ζυμαρικών

Έχουν συνήθως μαγιονέζα που είναι υπεύθυνη για πολλές δηλητηριάσεις. Έχουν πολλές θερμίδες λόγω των υδατανθράκων. Προτίμησε τις κλασσικές σαλάτες με λαχανικά.

Πουρές πατάτας

Συνήθως είναι από προπαρασκευασμένα γεύματα ή έτοιμα σε κουτιά, με πολύ νάτριο και πρόσθετη ζάχαρη. Δεν έχουν τις θρεπτικές ουσίες που έχει η ολόκληρη πατάτα. Προτίμησε ψητή η βρασμένη πατάτα.

Αλλαντικά

Απόφυγε τα επεξεργασμένα κρέατα και αλλαντικά. Περιέχουν πολύ νάτριο και κορεσμένα λίπη αλλά και νιτρικά άλατα και συντηρητικά. Προτίμησε το φρέσκο κρέας.

Παγωτό

Το παγωτό μηχανής στο οποίο μπορείς να βάλεις ό, τι θέλεις έχει πολύ ζάχαρη και θερμίδες. Προτίμησε frozen yogurt ή κανονικό γιαούρτι που είναι πιο υγιεινό. Για topping προτίμησε φρούτα ή μέλι και ξηρούς καρπούς.

Scrambled eggs

Οι μπουφέδες πρωινού έχουν σίγουρα αυγά Scrambled. Μπορεί το αυγό να έχει πρωτεΐνη αλλά τα συγκεκριμένα συνήθως δεν φτιάχνονται από φρέσκα και περιέχουν πρόσθετες ουσίες. Το ότι δεν τα κρατούν αρκετά ζεστά, μπορεί να είναι επικίνδυνο. Μια πιο ασφαλής επιλογή είναι μια ομελέτα.

Δείτε επίσης στο Υouweekly.gr:

Μεγάλη προσοχή: Αν υπάρχει καρκίνος τα κόπρανά σας θα είναι έτσι!

HMR Diet: H δίαιτα express που υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους!

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας στο Youweekly.gr

Share