Clodist.gr: "Η ποιότητα στην εξυπηρέτηση δημιουργεί loyalty, είτε online είτε offline"!

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
Clodist.gr:

Αναγνωρισμένο και πολυβραβευμένο ηλεκτρονικό κατάστημα κατάστημα διεθνών οίκων μόδας για ενδύματα, υποδήματα και αξεσουάρ, που από το 2016 εξυπηρετεί με τον πιο... στυλάτο τρόπο κυρίως την ελληνική, κυπριακή αλλά και όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Εδώ υπάρχει ό,τι χρειάζεται ο σύγχρονος άντρας και η πιο κομψή γυναίκα, ενώ χρηστικά αντικείμενα για το σπίτι, που θα κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη, τα βρίσκουμε με ένα “κλικ” και τα βάζουμε αμέσως στο... καλάθι μας. Τσέκαρε τα brands και επίλεξε τα δικά σου αγαπημένα κομμάτια Gant, Hugo, Camel Active, Nautica, Timberland, The North Face κ.ά.

Με περγαμηνές στο Marketing και μεγάλη εμπειρία στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή, ο MD της εταιρείας Clothing distributions, που “τρέχει” ένα από τα πιο άρτια ηλεκτρονικά καταστήματα, το clodist.gr, απαντά σε όλα όσα θα ήθελε να ξέρει ο “αγοραστής του διαδικτύου” για τα e-shops, προκειμένου να αγοράζει με ασφάλεια τα αγαπημένα του προϊόντα από το Internet!

Clodist Στέφανος Γαβριηλίδης

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του e-shop και γιατί το χρειάζεται μια επιχείρηση;

Σαφώς στην εποχή που είναι τόσο εύκολο σε έναν καταναλωτή να αγοράζει από το κινητό του το οτιδήποτε, είναι απαραίτητη η ύπαρξη του ηλεκτρονικού καναλιού πώλησης.

Τα αυξημένα ποσοστά του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία 2 χρόνια μαρτυρούν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή ή την ανάγκη του – ειδικά μετά από τόσες καραντίνες και lockdown;

Η αύξηση των πωλήσεων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων ήταν φυσικό επακόλουθο για την ελληνική αγορά, που έχει διαχρονικά χαμηλότερα ποσοστά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Η καραντίνα αλλά και οι περιορισμοί στα φυσικά καταστήματα συνέβαλαν στην κατακόρυφη αύξηση την περίοδο του lockdown, αλλά παράλληλα και στην κατάρρευση δομών, όπως οι εταιρείες κούριερ που δεν είχαν προβλέψει τόσο μεγάλο όγκο.

Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν την προτίμησή τους στα e-shops και μετά την ομαλοποίηση της κατάστασης με τον κορωνοϊό;

Δεν βλέπω κάποιο λόγο να σταματήσει η τάση και αποδεικνύεται αυτό μέσα από την αύξηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και των market place, όπως είναι το Skroutz και το Shopflix.

Η επιλογή καταστήματος για online αγορά πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψιν ποιους παράγοντες;

Μέχρι πρόσφατα η τιμή καθόριζε την τελική επιλογή του καταναλωτή. Παράλληλα η αντικαταβολή λειτουργούσε, ειδικά τα πρώτα χρόνια, ως ένας αυξημένος παράγοντας ασφάλειας και ειδικά στην ελληνική αγορά, μιας και οι περισσότεροι καταναλωτές δεν εμπιστεύονταν (ή δεν είχαν) πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Σήμερα, πρωτεύων ρόλο παίζει η διαθεσιμότητα των προϊόντων καθώς και ο χρόνος και τρόπος εξυπηρέτησης.

Οι ηλεκτρονικές αγορές αφορούν μόνο στους νέους γιατί οι πιο ηλικιωμένοι δεν τα πάνε και τόσο καλά με την τεχνολογία... Ποιοι συνθέτουν, αλήθεια, το προφίλ των αγοραστών;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένο προφίλ. Ας μην ξεχνάμε πως τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν και τηλεφωνική εξυπηρέτηση, που σίγουρα βοηθά και καταναλωτές που δεν είναι τεχνολογικά καταρτισμένοι.

Ποια προϊόντα προτιμούν περισσότερο να αγοράζουν οι καταναλωτές;

Απ’ όσο διαβάζω πρώτα έρχονται τα εισιτήρια και ξενοδοχεία, μετά τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και ακολουθούν τα ρούχα-παπούτσια. Όσον αφορά στην κατηγορία του ρουχισμού, η άνω ένδυση (μπλούζα-φούτερ-πουκάμισο-πόλο) υπερτερεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατά πολύ σε σχέση με τα υπόλοιπα.

Πόσο επηρεάζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο -και ειδικά της ένδυσης και υπόδησης- από αυτό που λέμε “πώς θα αγοράσω κάτι εάν δεν το δοκιμάσω πρώτα”; Πώς πείθεται ο καταναλωτής προς αυτό;

Επηρεάζεται πολύ. Σας ανέφερα παραπάνω πως για αρκετό καιρό τον σημαντικότερο ρόλο επιλογής τον έπαιζε η τελική τιμή ή καλύτερα το ποσοστό της έκπτωσης. Πολλοί καταναλωτές αγόρασαν «φτηνά» τα προϊόντα που ήθελαν, αλλά τελικά δεν έμειναν ευχαριστημένοι είτε γιατί το προϊόν που παρέλαβαν δεν ήταν αυτό που είχαν επιλέξει είτε γιατί χρειάστηκε να το αλλάξουν και απηύδησαν από τη δυσκολία του εγχειρήματος. Σήμερα τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν βελτιώσει κατά πολύ την εικόνα και την περιγραφή του προϊόντος καθώς και τη διαδικασία αλλαγής και αυτό διευκολύνει τους καταναλωτές που με τη σειρά τους κάνουν συχνότερα αγορές online.

Γιατί υπάρχει και το φαινόμενο αυτό που βλέπω σε μια εικόνα να μην αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα...

Σπανιότερα πια και πιστεύω πως ένα σοβαρό eshop, ειδικά σήμερα, διακρίνεται ευκολότερα από ένα αμφιβόλου ποιότητας. Μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και φορείς πιστοποίησης ηλεκτρονικών καταστημάτων όπως ο Greca, η πιστοποίηση επίσημων μεταπωλητών κ.ά.

Πιστεύετε ότι το layout είναι σημαντικό για ένα e-shop; Να υπάρχουν περισσότερες εικόνες ή κείμενα σε μια περιγραφή;

Ναι, βέβαια είναι σημαντικό το layout. Πρέπει να είναι καθαρό, με όσες εικόνες χρειάζεται για να κατανοήσει ο καταναλωτής τι πρόκειται να αγοράσει και βέβαια να υπάρχει ακριβής πληροφορία για συνθέσεις, μεγέθη κ.λπ.

Η ικανοποίηση του καταναλωτή από ένα e-shop από τι εξαρτάται κυρίως;

Από την ποιότητα εξυπηρέτησης που θα λάβει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που θα επιλέξει ξανά την αγορά από το ίδιο κατάστημα και τελικά δημιουργεί το loyalty.

Ο συνδυασμός e-shop και φυσικό κατάστημα αποδίδει περισσότερο κατά την γνώμη σας και γιατί;

Σαφώς. Οι online αγορές το 2021 έφτασαν το 10% του συνόλου, επομένως ένα 90% γίνεται σε φυσικά καταστήματα!

Γιατί το clodist.gr υπερέχει έναντι των άλλων e-shops;

Δεν είμαι σίγουρος πως υπερέχουμε έναντι άλλων eshops. Εμείς προσπαθούμε να βελτιώνουμε τον τρόπο που εξυπηρετούμε τους πελάτες μας. Ξέρουμε πως τα προϊόντα μας είναι άψογα ποιοτικά, αλλά από μόνο του αυτό δεν αρκεί. Έτσι επενδύουμε στον τομέα της εξυπηρέτησης, να αισθάνεται ο πελάτης μας πως λαμβάνει κάτι περισσότερο από μια συναλλαγή πώλησης. Η επιστροφή του και η επαναλαμβανόμενες αγορές των πελατών μας είναι και η καλύτερη διαβεβαίωση πως κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.