Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο περιοδικό Λοιπόν παραχώρησε ο Τάσος Χαλκιάς. Ο γνωστός ηθοποιός μέσα σε όλα αναφέρθηκε και στην υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη.
Μετά τις καταγγελίες, ο Τάσος Χαλκιάς ήταν αυτός που πήρε την θέση του κωμικού στη σειρά «Χαιρέτα μου τον πλάτανο», καλύπτοντας το κενό του.
Οι δηλώσεις του Τάσου Χαλκιά για τον Πέτρο Φιλιππίδη
-Ποια είναι η γνώμη σας για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στους ηθοποιούς;
Είμαι καθαρότατα υπέρ. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα ανοχύρωτο επάγγελμα, που κάποτε δεν ήταν. Χρειαζόταν μια άδεια για να βγει κάποιος στο θέατρο, όπως και σε άλλες ειδικότητες. Δεν μπορείς να γίνεις δικηγόρος ή μηχανικός χωρίς άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Η ηθοποιία έχει να κάνει με ιδιαιτερότητες του εσωτερικού ανθρώπινου κόσμου. Συχνά πρέπει να εξωτερικεύει τον εσωτερικό του εαυτό ο ηθοποιός. Πώς είναι δυνατόν να μπορεί ο καθένας να βγει στη σκηνή, χωρίς καν να γνωρίζει ποια είναι η υποκριτική τέχνη; Είναι η σημαντικότερη και η πιο δύσκολη από όλες τις τέχνες. Ο ηθοποιός είναι παραγωγός, επεξεργαστής και έμπορος ανθρωπίνων συναισθημάτων.
-Σοβαρές καταγγελίες στον χώρο του θεάτρου για κάποιους συναδέλφους σας. Πιστεύετε ότι «χτυπήθηκε» όλο το θέατρο εξαιτίας μιας μειονότητας;
Το θέατρο δεν χτυπήθηκε από κανέναν. Είναι μια έννοια σπουδαία και κανένας από αυτούς που εργάζονται στο θέατρο δεν είναι ικανός να το χτυπήσει. Το θέατρο είναι καταδικασμένο να ζήσει και θα ζήσει. Το έλεγε ο δάσκαλός μου και το πιστεύω ακράδαντα. Κανείς δεν είναι ικανός να το καταδικάσει σε αφάνεια.
-Με τον Πέτρο Φιλιππίδη έχετε συνεργαστεί με μεγάλη επιτυχία στο «Χάι Ροκ», αλλά και θεατρικά πρόσφατα. Έχετε μιλήσει μαζί του μετά την προφυλάκισή του;
Όχι, δεν έχω επικοινωνήσει μαζί του από τότε που άρχισε να διαφαίνεται κάτι τέτοιο. Το θέμα όμως, δεν είναι αν έχω επικοινωνήσει ή όχι. Έναν άνθρωπο τον οποίο γνωρίζεις από τα παλιά, θα μπορούσες να του τηλεφωνήσεις, έστω για να τον ρωτήσεις για όλα αυτά που ακούγονται. Άρα έχεις λόγο να επικοινωνήσεις. Εγώ δεν το έκανα. Όσο καλά κι αν νομίζεις ότι ξέρεις έναν άνθρωπο, πάντα υπάρχουν οι κλειστές πόρτες και παράθυρα. Όταν ο άνθρωπος αποσύρεται στα ιδιαίτερα διαμερίσματά του και τα σφραγίζει, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι γίνεται πίσω από αυτά. Άρα λοιπόν να αφήσουμε αυτήν την καραμέλα και το παραμύθι «ξέρατε και δεν μιλάγατε».
Όχι, δεν ήξερα τίποτα! Δεν αποποιούμαι καμία ευθύνη. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που λένε πως όλοι είχαμε υποψιαστεί τι γίνεται. Εγώ συναναστρέφομαι τους ανθρώπους της δουλειάς μου, στη δουλειά μου, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Άρα αυτή η καραμέλα να φύγει από πάνω μου, δεν έχω σχέση με όλα αυτά. Οι άνθρωποι αυτοί παρέβησαν κάποιους νόμους. Εφόσον ωστόσο, είναι ακόμα υπόδικοι, σύμφωνα με τη δικαιοσύνη έχουν το τεκμήριο της αθωότητας. Ναι, είναι προφυλακιστέοι, αλλά υπόδικοι. Όταν γίνει η δίκη και θα έχουμε το αποτέλεσμά της, τότε θα μιλήσουμε εκ του ασφαλούς, είπε ο Τάσος Χαλκιάς στο περιοδικό Λοιπόν.
«Το θεωρώ εγκληματικό που έμειναν τόσο καιρό…»
Καλεσμένος στην εκπομπή Έλα Χαμογέλα, βρέθηκε ο Τάσος Χαλκιάς, όπου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα θέατρα τα οποία είχαν κλείσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊό.
Επίσης, μίλησε για την επαναλειτουργία του πολιτισμού και το ανέβασμα, εκ νέου, παραστάσεων μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα. Να σημειώσουμε πως ο ηθοποιός είχε αναφερθεί και στον Πέτρο Φιλιππίδη.
«Στον χώρο μας δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα με το να τηρηθούν τα πρωτόκολλα. Ακόμα και το περσινό καλοκαίρι που ανοίξαν τα θέατρα και λειτουργήσαν κατά κάποιον τρόπο, έγιναν κάποιες περιοδείες έστω και περιορισμένες, όχι μόνο δεν υπήρξε ένα κρούσμα από τον χώρο του θεάτρου αλλά δεν έγινε το παραμικρό ευτράπελο επί του θέματος. Τίποτα. Απολύτως τίποτα. Λειτουργούσαμε κανονικά. Με το 30%, με το 50%, με το 65%, με όποιον τρόπο μας είπαν, λειτουργήσαμε. Το θεωρώ εγκληματικό που έμειναν τόσο καιρό κλειστά τα θέατρα».
Ενώ, όσον αφορά τα θέατρα που ανοίγουν και πάλι είπε: «Αυτό θέλω να το διευκρινήσω λιγάκι γιατί μάλλον αυτοί που νομίζουν ότι γνωρίζουν τον πολιτισμό, ακόμα και που είναι στα πολιτισμικά γραφεία, έχουν την εντύπωση ότι η αυλαία είναι κάποια κουρτίνα που την τραβάς και ανοίγει. «Ανοίγουν τα θέατρα» δεν σημαίνει τίποτα. Για να ανοίξουν τα θέατρα και να παράξουν παραστάσεις πρέπει να υπάρξει ένας δυνατός χρόνος προετοιμασίας. Να γνωριστούμε πάλι εμείς οι συνάδελφοι, γιατί έχουμε χαθεί μεταξύ μας, ποιοι είμαστε και ποιοι δεν είμαστε, με ποιους θα παίξουμε, τι έργο θα ανεβάσουμε, να αρχίσουμε τις πρόβες και να το ετοιμάσουμε».