Θλίψη! "Έφυγε" από την ζωή ο πατέρας του σύγχρονου χορού!

Τεράστια απώλεια!

Θλίψη!

Έφυγε από τη ζωή την Τετάρτη σε ηλικία 88 ετών ο Πολ Τέιλορ, ένας από τους πατέρες του σύγχρονου χορού, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο θίασός του, ο Paul Taylor Dance Company, επιβεβαιώνοντας μια πληροφορία των New York Times.

«Αναπαύσου εν ειρήνη Πολ Τέιλορ», έγραψε ο θίασος στο Twitter. Διαβάστε παρακάτω...

Δείτε ακόμη: Κεφαλονιά: 87 παράτυποι μετανάστες σε σκάφος!

Ο Αμερικανός χορογράφος ήταν μαζί με τον Μέρσι Κάνιγχαμ από τις πιο λαμπρές προσωπικότητες και κυριάρχησε στον αμερικανικό «modern dance» ενώ ήταν επίσης ένας γεφυροποιός ανάμεσα στον κλασικό και τον σύγχρονο χορό.

Θεωρείται ένας από τους τιτάνες του μοντέρνου χορού του 20ού αιώνα. Γεννήθηκε στο Γουίλκινσμπουργκ της Πενσιλβάνια και μεγάλωσε στην Ουάσινγκτον. Τη δεκαετία του 1940 σπούδαζε ζωγραφική στο Πανεπιστήμιο των Συρακουσών και ήταν κολυμβητής. Ανακάλυψε το χορό μέσα από βιβλία στη σχολική βιβλιοθήκη και πήρε μεταγραφή στη σχολή Juilliard, από όπου πήρε πτυχίο στο χορό το 1953 υπό την διεύθυνση της Μάρθα Χιλ.

Δείτε ακόμη: Φωτιά στην Ηλεία! Μεγάλη η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής!

Το 1954 έφτιαξε μία μικρή ομάδα χορευτών και άρχισε να δημιουργεί τις δικές του δουλειές. Παρά το καθυστερημένο ξεκίνημά του, μπήκε στο χορευτικό θίασο «Martha Graham» το 1955 για ως σολίστας, όπου δημιούργησε το ρόλο του Αίγισθου στην παράσαση «Κλυταιμνήστρα». Παράλληλα, όμως συνέχισε τις χορογραφίες και στη δική του μικρή χορευτική ομάδα. Συνεργάστηκε με χορογράφους, όπως οι Ντόρις ΧάμφρεΪ, Τσαρλς Γουάιντμαν, Χοσέ Λιμόν και Τζέρομ Ρόμπινς. Το 1959 προσκλήθηκε από τον Τζορτζ Μπαλανσίν ως guest στο New York City Ballet.

Δείτε ακόμη: Πολύνεκρη τραγωδία! Συντριβή στρατιωτικού αεροσκάφους!

Οι πρώτες χορογραφίες του θεωρήθηκαν αρκετά διαφορετικές από τα σύγχρονα έργα για τα οποία θα γινόταν γνωστός και συγκρίθηκαν με τις παραστάσεις του Judson Dance Theatre τη δεκαετία του '60, ενώ για τους κριτικούς ήταν το «κακό παιδί» του χοροού. Αν και με το πιο αξιοσημείωτο έργο του ήταν το Aureole (1962), παρεξέκλινε από την αβάν γκαρντ αισθητική, η παράσταση συνέχισε να προκαλεί τους κριτικούς χορού, καθώς είχε με «θρασύτητα» προσαρμόσει σύγχρονες κινήσεις, σε μία πιο μπαρόκ μουσική.

Πηγή: Αthensmagazine.gr