Οι ταινίες της εβδομάδας: Ξεχωρίζει ο «Θάνατος του Στάλιν»

Οι ταινίες της εβδομάδας: Ξεχωρίζει ο «Θάνατος του Στάλιν»

Το όνομα του Αρμάντο Ιανούτσι δεν το λες και το πιο διάσημο, αλλά είναι από τις σημαντικότερες κωμικές πένες σήμερα. Ο άνθρωπος που έφερε στον κόσμο το «Knowing me, Knowing you» με τον Στιβ Κούγκαν, έχει κάνει στη συνέχεια διατριβή στην πολιτική σάτιρα με το «Thick of it» στην αγγλική τηλεόραση και το αριστουργηματικό «Veep» στην αμερικανική, ενώ το κινηματογραφικό σκηνοθετικό του ντεμπούτο «In the Loop» θα ’πρεπε να διδάσκεται στα πανεπιστήμια. Για πρώτη φορά, ο Ιανούτσι αναλαμβάνει πραγματική ιστορία – τα γεγονότα που ακολούθησαν το θάνατο του Στάλιν στο Κρεμλίνο – και την ξεκοκαλίζει όπως μόνο αυτός ξέρει.

Βασίζεται μεν στη γραφική νουβέλα των Φάμπιεν Νούρι και Τιέρι Ρόμπιν, αλλά κατευθύνει το καστ του (ο Στιβ Μπουσέμι στον κόντρα ρόλο του Νικίτα Χρουστσόφ, ο Τζέφρι Τάμπορ ως αποσυντονισμένος και άσχετος με την πραγματικότητα Γκέοργκι Μάλενκοφ και ο εξαιρετικός Σάιμον Ράσελ Μπιλ ως ραδιούργος Λαβρέντι Μπέρια) με διάθεση τρολ και ακρίβεια ντράμερ. Οι ατάκες δε, πέφτουν πιο γρήγορα από το ρυθμό με τον οποίο δολοφονούσε τους πολιτικούς αντιπάλους του ο Στάλιν. «Η μέση μου πονάει», λέει ο Μάλενκοφ ενώ κουβαλάνε το πτώμα του ηγέτη τους. «Θα είναι από το κοινωνικό σκαρφάλωμα». Sweet. Διαβάστε παρακάτω...

Παίζεται

Αθήνα: Lara Croft: Αναβιώνει στην μεγάλη οθόνη η ταινία που θα σπάσει ταμεία! Δείτε πότε θα προβληθεί στην Ελλάδα!

Έμπασσυ Nova Odeon, Γαλαξίας 3D Digital 1,2, Νανά Cinemax Cyta 3,5, Novacinema Γλυφάδα Odeon 2, Odeon Escape 6, Odeon Starcity 7, Novacinema Odeon Μαρούσι 2, Τρία Αστέρια 3D Digital 1, Σπόρτιγκ Δημ/κός Κιν/φος 1, Αλεξάνδρα Europa Cinemas, West City 3, Αβάνα
Θεσσαλονίκη:
Odeon Πλατεία 4, Odeon Μακεδονία 9

4/5 Foxtrot
Του Σάμουελ Μαόζ. Δραματική, 2017, Ισραήλ/Ελβετία/Γερμανία/Γαλλία, 108’. Με τους: Λιόρ Ασκενάζι, Σάρα Άντλερ

Δείτε ακόμη: Ελλάδα: 5 προτάσεις για μοναδικές ανοιξιάτικες εξορμήσεις σε αγαπημένες πόλεις και χωριά

Το παράλογο που είναι η ζωή στο χορό της με το θάνατο μελετά η νέα ταινία του ευρηματικού Σάμουελ Μαόζ («Lebanon»). Με αφορμή το χαμό ενός στρατιώτη, ο Μαόζ αποτυπώνει τις αποχρώσεις του πένθους αρχικά, για να περάσει μετά χωρίς προειδοποίηση σε ένα δεύτερο μέρος, σουρεαλιστικό σχεδόν στην αποφασιστικότητά του να μη δώσει εξηγήσεις με το καλησπέρα σας. Γι’ αυτό και οι συμβολισμοί του είναι αποτελεσματικοί, χωρίς να βαραίνουν (το χιούμορ εδώ είναι σαφές και λυτρωτικό). Χορεύουμε τα ίδια βασικά βήματα όπως το φοξτρότ, και ολισθαίνουμε όπως το κοντέινερ των στρατιωτών που αλλάζει καθημερινά κλίση, για να καταλήξουμε όλοι στο ίδιο σημείο.