Γρηγόρης Βαλλιανάτος: «Αν κάνετε παιδί θα ρωτήσετε τον Οικονομόπουλο;» - ''Πυρ και μανία'' ο δικηγόρος μετά τις δηλώσεις για τα ομόφυλα ζευγάρια

«Ό,τι είχα να κάνω για τον Οικονόμοπουλο το έκανα!»

Ελένη Μήτση
Youweekly Editor
Γρηγόρης Βαλλιανάτος: «Αν κάνετε παιδί θα ρωτήσετε τον Οικονομόπουλο;» - ''Πυρ και μανία'' ο δικηγόρος μετά τις δηλώσεις για τα ομόφυλα ζευγάρια

Ο Νίκος Οικονομόπουλος παραχώρησε πρόσφατα μια σπάνια συνέντευξη στην οποία αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο, που αφορά στο γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και στη δυνατότητα τους να υιοθετήσουν δικό τους παιδί.

Ο τραγουδιστής τοποθετήθηκε, τονίζοντας πως κατά τη γνώμη του δεν είναι σύμφωνος με το κομμάτι της τεκνοθεσίας (δείτε εδώ τι είπε). Η γνώμη αυτή του Νίκου Οικονομόπουλου άλλους τους βρήκε σύμφωνους και άλλους όχι.

Με τη σειρά του λοιπόν ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος έκανε ένα όλο νόημα σχόλιο απαντώντας στις δηλώσεις του Οικονομόπουλου την Τετάρτη 3/1 στo Super Κατερίνα - ως υπέρμαχος των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.

Οι δηλώσεις του Γρηγόρη Βαλλιανάτου για την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια

«Εσείς αν πρόκειται να κάνετε παιδί θα ρωτήσετε τον Οικονομόπουλο», είπε ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος στο πάνελ.

«Ό,τι είχα να κάνω για τον Οικονόμοπουλο το έκανα», απάντησε ο Μικρούτσικος.

«Καλή χρονιά στο τηλεοπτικό μου δίδυμο. Εσείς άμα κάνετε παιδί θα ρωτήσετε τον Οικονομόπουλο;» είπε ο δικηγόρος τον Αντρέα Καραγιάννη.

«Έχω κάνει δύο. Όχι δεν τον έχω ρωτήσει, αλλά ο Οικονομόπουλος αποτελεί είδωλο γιατί να μην τον ρωτήσω;», απάντησε ο Καραγιάννης.

Βαλλιανάτος για γάμο και τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών στο Youweekly.gr

Aπό τον Γιώργο Κακογιάννη

Το youweekly.gr επικοινώνησε με έναν από τους πλέον κατάλληλους να μιλήσει για το συγκεκριμένο θέμα, αφού έχει δώσει αγώνες για την ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ, με την νίκη του στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο το 2013 να θεωρείται ένας από τους αποφασιστικούς παράγοντες που έφερε την κατάκτηση του συμφώνου συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια. Ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος μοιράζεται μαζί μας τις απόψεις του για το νέο νομοσχέδιο, και απαντάει στα αντεπιχειρήματα που έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα από πολιτικά πρόσωπα, και όχι μόνο.

Γρηγόρης Βαλλιανάτος

Ποια είναι η γνώμη σας για το νομοσχέδιο που θα φέρει ισότητα ομόφυλων ζευγαριών στον γάμο και στην τεκνοθεσία;

Ακόμα δεν γνωρίζουμε το ακριβές περιεχόμενο, αλλά θα σας απαντήσω με την υπόθεση ότι το νομοσχέδιο είναι η εφαρμογή της έκθεσης για την ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ που παρήγγειλε ο πρωθυπουργός σε μία μικτή επιτροπή από πανεπιστημιακούς και τρεις ΛΟΑΤΚΙ οργανώσεις, υπό την προεδρία του Ευρωπαϊκού Δικαστή, κ. Λίνου-Αλέξανδρου Σισιλιάνου. Αν υποθέσουμε ότι αποκαθιστά την ισότητα, τότε διορθώνει μία ασχήμια κατ' αρχήν.

Σε ποια ασχήμια αναφέρεστε;

Ο νόμος 1250/1982, που εγκαθίδρυσε τον πολιτικό γάμο στην Ελλάδα, δεν προέβλεπε περιορισμούς φύλου. Μάλιστα ο νομοθέτης τότε είχε προνοήσει να μην αναφέρονται οι όροι όπως «άνδρας» ή «γυναίκα», παρά μόνο «μελλόνυμφοι» ή «πρόσωπα». Μου το είχε πει προσωπικά ο καθηγητής Αριστόβουλος Μάνεσης, που ήταν αμφισεξουαλικός (δεν είναι πια μαζί μας) και βρισκόταν στην εν λόγω επιτροπή. Χρειάστηκε μεγάλη αυθαιρεσία και ρατσισμός ώστε να μην γίνονται γάμοι ομόφυλων ζευγαριών, με τη μεθόδευση της Πολιτείας. Όταν φτάσαμε στον Άρειο Πάγο επικαλέστηκαν τον Μοδεστίνο, έναν νομικό σύμβουλο του 3ου αιώνα μ.Χ., που δεν ήταν καν ορθόδοξος, αλλά είχε γράψει ότι «Γάμος είναι ένωση ανδρός και γυναικός». Δύο χιλιάδες χρόνια μετά η ελληνική Πολιτεία επέλεξε αυτό, επειδή ταίριαζε στον ρατσισμό της.

Πολλές αντιρρήσεις στηρίζονται στο γεγονός ότι δεν μπορεί να διαχωριστεί ο γάμος με την τεκνοθεσία. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Και να προσπαθήσει κάποιος να το διαχωρίσει, θα καταπέσει στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο. Για παράδειγμα το σύμφωνο συμβίωσης ψηφίστηκε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αρχικά μόνο για ετερόφυλα ζευγάρια, και γι' αυτό πήγαμε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, κερδίσαμε την υπόθεση, και υποχρεώθηκε να το αλλάξει ύστερα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Γρηγόρης Βαλλιανάτος Φώτης Σεργουλόπουλος

Υπάρχει κόσμος που λέει «Αφού έχετε το σύμφωνο συμβίωσης, γιατί θέλετε γάμο;». Τι απαντάτε;

Στον πυρήνα αυτού του επιχειρήματος βρίσκεται ο ρατσισμός αυτοπροσώπως. Γιατί δύο άνθρωποι, που έχουν διαφορετικό προσανατολισμό, θεωρούνται ο ένας καλύτερος από τον άλλον; Αυτό δεν βασίζεται στον νόμο, ούτε στην ιατρική επιστήμη, ούτε στην ψυχιατρική. Βασίζεται ενδεχομένως σε κάποιες θρησκευτικές δοξασίες που δεν είναι υποχρεωτικές για όλους. Ως πολίτης της Ελλάδας και της ΕΕ, θυμίζω ότι δεν υπάρχει απολύτως καμία δικαιολογία για τον πρωθυπουργό, από τη στιγμή που εδώ και τρία χρόνια έχει στα χέρια του μία καλά επεξεργασμένη έκθεση, να μην την πραγματοποιήσει. Είναι θέμα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Προφανώς ο πρωθυπουργός δεν σέβεται την οντότητα και την πολιτική προσωπικότητα των ανθρώπων που έχουν ομοφυλοφιλικό σεξουαλικό προσανατολισμό, τόσο ως προς τον γάμο, όσο και ως προς την τεκνοθεσία.

Πιστεύετε ότι έχουμε αργήσει σαν κοινωνία;

Έχουμε αργήσει τραγικά. Πιστεύω επίσης ότι τα θέματα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν είναι για δημοψήφισμα. Εφόσον ανήκουμε στο συμβούλιο της Ευρώπης, έχουμε σημείο αναφοράς την ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου και είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε τις αποφάσεις του ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Όσοι μας διοικούν, μάλλον πιστεύουν ότι αυτά δεν τα καταλαβαίνουμε ή δεν τα ξέρουμε, και περνάνε χρόνια ταλαιπωρίας, ενώ το κράτος διασύρεται. Μπορεί να πέρασαν πέντε χρόνια, αλλά στο τέλος το Ευρωπαϊκό δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα στην υπόθεση «Βαλλιανάτος κ.α. κατά Ελλάδας». Πέρα από τον διεθνή διασυρμό η χώρα πλήρωσε και χρήματα δηλαδή. Γιατί πρέπει να ρεζιλεύουμε τη χώρα, στο όνομα ποιας ηθικής; Εφόσον ξέρουμε ότι αργά ή γρήγορα αυτά που ισχύουν στην Ευρώπη θα ισχύσουν και εδώ.

Γρηγόρης Βαλλιανάτος

Γιατί αργήσαμε ωστόσο; Κάποιοι δεν ήθελαν να πάρουν το πολιτικό κόστος αυτής της απόφασης;

Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε σαφέστεροι: Το πολιτικό κόστος είναι υπαρκτό, και είναι η Εκκλησία της Ελλάδος. Όταν τα μοναστήρια μπορούν μέσα σε ένα μήνα να βγάλουν το κόμμα της Νίκης στη Βουλή από το πουθενά, είναι ξεκάθαρο ότι έχουν μία σημαντική δύναμη. Ποια είναι η λογική ωστόσο, όταν η εκκλησία έχει τοποθετηθεί σαφέστατα εδώ και 40 χρόνια, λέγοντας ότι θεωρεί «αμαρτία» τον πολιτικό γάμο; Και εξακολουθεί να θεωρεί ότι, σύμφωνα με την Ορθόδοξη πίστη, όσοι έχουν κάνει πολιτικό γάμο δεν έχουν παντρευτεί, αλλά είναι μοιχοί και πόρνοι. Εφόσον ο πολιτικός γάμος είναι «του Διαβόλου» για όλο τον κόσμο, τι σημασία έχει αν είναι για τους στρέιτ ή για τους γκέι συγκεκριμένα; Προφανώς η εκκλησία ψάχνει τρόπους να έρθει στη δημοσιότητα.

Ποια είναι η γνώμη σας για τις αντιρρήσεις που έχουν εκφραστεί όσον αφορά την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών;

Αφού υπάρχουν χιλιάδες μελέτες που λένε ότι δεν επηρεάζει το φύλο, ούτε την ψυχολογική κατάσταση του παιδιού, αν έχει για γονείς δύο άντρες ή δύο γυναίκες, πού βασίζουμε εμείς τις αντιρρήσεις που έχουμε; Σε κάτι που μας είπε η γιαγιά μας ή ο πνευματικός μας; Επίσης να προσθέσω ότι, το γεγονός ότι δύο άνθρωποι, που αποφασίζουν να κάνουν παιδιά, δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλοι γονείς. Οι φυλακές της χώρας είναι γεμάτες από ανθρώπους που γεννήθηκαν κατά τεκμήριο από έναν άντρα και μία γυναίκα. Κανένας δεν είναι a priori κατάλληλος ή ακατάλληλος. Η καταλληλότητα ενός ζευγαριού ή ενός ανθρώπου να υιοθετήσει ένα παιδί, θα πρέπει να κρίνεται από ειδικούς, και αυτοί με τη σειρά τους να επικεντρώνονται στην ουσία: Αν τα άτομα που έχουν μπροστά τους, μπορούν να αγαπήσουν και να στηρίξουν ένα παιδί, όχι στο φύλο του καθενός.

Μέχρι στιγμής τι λέει ο νόμος για την τεκνοθεσία;

Ο νόμος προβλέπει ότι μπορεί να υιοθετήσει ένα ετερόφυλο ζευγάρι, ή ένας άνθρωπος μόνο που μπορεί να είναι άντρας ή γυναίκα. Άρα πόση αξία έχει ένα επιχείρημα που εκφράστηκε από τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον πρώην βουλευτή Κωνσταντίνο Μπογδάνο, ότι το παιδί δεν μπορεί να μεγαλώνει χωρίς το πρότυπο που «απουσιάζει»; Αυτό που λένε είναι παράνομο, και θα έπρεπε να ντρέπονται, γιατί μας θεωρούν χαζούς.

Σε περίπτωση που δεν ψηφιστεί το νομοσχέδιο, θεωρείτε πως θα είναι μία χαμένη ευκαιρία;

Θεωρώ ότι θα ψηφιστεί με τις ψήφους αρκετών βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, ενδεχομένως και του κόμματος της κ. Κωνσταντοπούλου. Αργά ή γρήγορα θα γίνει, το θέμα είναι να μην διασύρεται η χώρα. Η Ευρώπη έχει προχωρήσει, δίνει ένα περιθώριο προσαρμογής, αλλά δεν μένει πλέον απολύτως αδιάφορη. Δεν μπορεί ένα ζευγάρι που έχει δικαιώματα στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, να μην έχει κανένα δικαίωμα στην Ελλάδα. Αυτό ενοχλεί την ΕΕ ως σύνολο.