Κορωνοϊός: Αυτές είναι οι περιοχές της Ελλάδας που δεν έχουν κανένα κρούσμα

Ποιες ηλικίες "χτυπάει" κυρίως στην χώρα μας;

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
Κορωνοϊός: Αυτές είναι οι περιοχές της Ελλάδας που δεν έχουν κανένα κρούσμα

Και ενώ ο κορωνοϊός συνεχίζει και χτυπάει όλες τις χώρες παγκοσμίως, αυτές είναι οι περιοχές της Ελλάδας που δεν έχουν κανένα κρούσμα. Δώστε προσοχή και δείτε αναλυτικά ποιες ηλικίες επηρεάζονται περισσότερο επίσης στην χώρα μας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2.517, εκ των οποίων το 55,5% αφορά άνδρες. Από αυτά, 578 (23%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.181 (46,9%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Σαράντα έξι συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 ετών. 13 (28,3%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 89,1% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 64 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ. Έχουν συνολικά ελεγχθεί 64.608 κλινικά δείγματα.

Η ηλικιακή και γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ελλάδα

Ο Εθνικός Οργανισμός Υγείας με βάση στοιχεία από την αρχή της επιδημίας του κορωνοϊού στην Ελλάδα έως και τις 26 Απριλίου, παρουσιάζει στην τελευταία έκθεσή την ηλικιακή κατανομή και τη γεωγραφική κατανομή των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων Covid-19.

Η μέση ηλικία των κρουσμάτων είναι 49 έτη (εύρος 0 έως 102 ετών), ενώ η μέση ηλικία των θανάτων είναι 74 έτη (εύρος 35 έως 102 ετών). Η ηλικιακή κατανομή των (α) συνολικών κρουσμάτων, (β) των περιστατικών που κατέληξαν σε θάνατο και (γ) των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, είναι η ακόλουθη:

Κορωνοϊός περιοχές Ελλάδα χωρίς κρούσμα

Ο χάρτης που ακολουθεί αποτυπώνει τη γεωγραφική κατανομή των συνολικών κρουσμάτων COVID-19 ανά Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, με βάση την δηλωθείσα διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του ασθενούς.

Κορωνοϊός περιοχές Ελλάδα χωρίς κρούσμα χάρτης

Όπως προκύπτει από τον χάρτη γεωγραφικής κατανομής του ΕΟΔΥ, οι νομοί στους οποίους δεν έχει καταγραφεί κρούσμα είναι οι Γρεβενών, Ευρυτανίας και Φωκίδας, ενώ αντίθετα οι περιοχές με τον μεγαλύτερο αριθμό κρουσμάτων (50 ανά 100.000 πληθυσμού) είναι οι νομοί Καστοριάς, Χερσόνησος του Άθω και Αργολίδας.

Αυξημένα τα κρούσματα κορωνοϊού

Όπως καταγράφεται και στο σχετικό διάγραμμα που δημοσιεύει ο ΕΟΔΥ, ο ρυθμός των κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα σημείωσε αύξηση στις 20 Απριλίου μετά τη διάγνωση 150 κρουσμάτων σε δομή προσφύγων στο Κρανίδι.

Από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι σήμερα, στα εργαστήρια που διενεργούν ελέγχους για τον νέο κορωνοϊό (SARS-CoV-2) και που δηλώνουν συστηματικά στον ΕΟΔΥ το σύνολο των δειγμάτων που ελέγχουν (θετικά και αρνητικά), έχουν συνολικά ελεγχθεί 64608 κλινικά δείγματα, εκ των οποίων τα 3523 (5.5%) ήταν θετικά στον κορωνοϊό (συμπεριλαμβάνονται και περισσότερα από ένα δείγματα ανά άτομο που ελέγχθηκε). Δείτε ωστόσο και τι μέτρα θα ληφθούν για να ανοίξουν τα σχολεία. Ποιο το σχέδιο της κυβέρνησης;

Πηγή: iefimerida.gr

Τι θα γίνει μετά την απαγόρευση;

Για τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τις αερομεταφορές, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω της εμφάνισης της νόσου COVID-19, μίλησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.

Ο κ Καραμανλής ανέφερε ότι μετά από πρόταση του υπουργείου Μεταφορών, εξετάζεται πολύ σοβαρά – από τον ίδιο τον πρωθυπουργό - το ενδεχόμενο «να μεταβληθούν οι ώρες πρωινής προσέλευσης στην εργασία, ώστε να αποφύγουμε τον συνωστισμό σε ώρες αιχμής». Η πρόταση του υπουργείου είναι αν χρειαστεί να σπάσει η προσέλευση σε τρεις διακριτές φάσεις, αντί να έχουμε το μεγάλο κύμα από 7:30 ως 8:30, ενώ δείτε και τι ειπώθηκε στη σημερινή ενημέρωση.

Ο υπουργός αφού υπογράμμισε ότι «Δεν πρέπει να έχουμε την εντύπωση, πως, από τη μία ημέρα στην άλλη θα ξεχυθούν ένα εκατομμύριο εργαζόμενοι στους δρόμους», επεσήμανε πως «τα νέα μέτρα θα πρέπει να έχουν μία ισορροπία. Στο Μετρό, στο Τραμ και στα λεωφορεία δεν μπορούμε να έχουμε έναν αστυνομικό σε κάθε όχημα. Συζητείται αν θα πρέπει να υπάρξει ένας βασικός εξοπλισμός. Αυτό τον εξοπλισμό τον έχουν ήδη οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ, στους οποίους θα πρέπει να πούμε και ένα μεγάλο ευχαριστώ. Μετά από πρόταση του υπουργείου Μεταφορών, εξετάζεται πολύ σοβαρά και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα, εάν θα πρέπει π.χ. όλοι όσοι θα επιβιβαστούν στα ΜΜΜ να φορούν προστατευτικό εξοπλισμό, δηλαδή μάσκες».
Παράλληλα τόνισε ότι «σε όσους θα χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ, θα πρέπει να εμπεριέχεται και το στοιχείο της προσωπικής ευθύνης. Να σκέπτονται τον εαυτό τους, αλλά και τον συμπολίτη τους».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «στήνεται ένα πολύ συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο για την επόμενη μέρα. Κερδίσαμε το πρώτο στοίχημα, να μην διαδοθεί ο ιός. Τώρα, λοιπόν, πρέπει σιγά-σιγά να μπούμε σε μια διαδικασία επανεκκίνησης της οικονομίας και αυτό σημαίνει ότι κάποιος κόσμος και στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα θα πρέπει να αρχίσει να δραστηριοποιείται για να ξεκινήσει η παραγωγική διαδικασία».

Αναφερόμενος στις προθέσεις του υπουργείου έναντι των επιβατών – χρηστών των ΜΜΜ, στα έσοδα των Οργανισμών λόγω περιορισμένης κυκλοφορίας, αλλά και στην αύξηση των δρομολογίων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπενθύμισε ότι: «Έχουμε πει ότι θα δώσουμε πιστωτικά στους ανθρώπους που είχαν προμηθευτεί κάρτες μηνιαίας ή μεγαλύτερης διάρκειας και δεν τις χρησιμοποίησαν. Σκεφτόμαστε να δώσουμε και μία επιπλέον έκπτωση 10% στους πολίτες που θα αγοράσουν νέα ετήσια κάρτα».

Και συνέχισε: «Αυτή τη στιγμή η κίνηση έχει πέσει στο 85-90% και το δίμηνο αυτό η κατάσταση είναι πολύ προβληματική. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο, όπου είχαμε αύξηση της τάξης του 5 και του 10% των εσόδων. Επομένως τα έσοδα είναι κάτι το οποίο είναι δική μας δουλειά και θα το αντιμετωπίσουμε. Αυτό όμως που προέχει τώρα είναι η επόμενη μέρα, να μπορέσει ο κόσμος να χρησιμοποιήσει με ασφάλεια τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορούμε να βγάλουμε πάνω από 1.000 και 1.100 λεωφορεία στους δρόμους. Θέλω να είμαι απολύτως ειλικρινής, γιατί ακούμε προτάσεις, ‘‘γιατί δεν βγάζετε παραπάνω λεωφορεία’’..

Γιατί, πολύ απλά, τα προηγούμενα 5 χρόνια δεν έγινε αγορά ούτε ενός νέου λεωφορείου και έχουμε να πάρουμε καινούρια λεωφορεία από το 2009. Αυτό θα το λύσουμε βέβαια και σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να βγούμε σε διαγωνιστική διαδικασία, αλλά σήμερα με αυτά τα δεδομένα προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και για να προστατεύσουμε τη δημόσια υγεία. Μην περιμένουμε η άρση των μέτρων να είναι απότομη. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτό θα γίνει με μία σταδιακή διαδικασία για αυτό και τα επιχειρησιακά πλάνα που έχουν τα υπουργεία αιχμής πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένα και να μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με τις συνθήκες».

Τέλος, μιλώντας για τις αερομεταφορές, ο κ. Καραμανλής, υπογράμμισε: «Η ελληνική κυβέρνηση έχει στηρίξει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον κλάδο των αερομεταφορών. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Βλέπετε άλλες χώρες όπως η Γαλλία π.χ. να πηγαίνει χωρίς άδεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να επιδοτεί με 7 δισ. την Air France. Εδώ μιλάμε για πολύ πιο λελογισμένα μέτρα.

Ο τουρισμός είναι η ναυαρχίδα μας. Η Ελλάδα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα διότι στην υγειονομική κρίση τα πήγαμε πάρα πολύ καλά. Πρέπει σιγά σιγά να αρχίσουμε να ανοίγουμε και τις αεροπορικές μεταφορές. Για αυτό ο ίδιος ο πρωθυπουργός πριν από μερικές μέρες έκανε ειδική αναφορά στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, να γίνει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τις αεροπορικές μεταφορές. Την Τετάρτη έχουμε άτυπο συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών όπου θα εξετάσουμε συγκεκριμένα μέτρα για το πώς θα πάμε στην επόμενη μέρα.

Οι προτάσεις είναι πολλές, π.χ. κράτη – μέλη έχουν προτείνει ο ταξιδιώτης να μπορεί να έχει ένα πιστοποιητικό υγειονομικής κατάστασης πριν ταξιδέψει. Θέλουμε να έχουμε μια ισορροπία μεταξύ της ελεύθερης μετακίνησης και της δημόσιας υγείας. Υπάρχουν και άλλα μέτρα τα οποία εξετάζει η κυβέρνηση, όπως η εποπτεία των ταξιδιωτών -από πού προέρχονται, ποια είναι τα ρίσκα που έχουν- επίσης ενώ και στα σημεία εισόδου θα χρειαστεί και κατά περίπτωση ακόμα να γίνονται και συγκεκριμένα τεστ, όταν υπάρχει υποψία ότι έχουμε προβλήματα».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε «Η Ελλάδα ότι ήταν ένα βήμα μπροστά από την υπόλοιπη Ευρώπη και πολύ γρήγορα κλείσαμε τα αεροδρόμιά μας και τις πτήσεις από χώρες οι οποίες αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Θα κάνουμε μία προσπάθεια σε επίπεδο της ΕΕ να βρεθεί μία κοινή γραμμή σε αυτό. Εάν δεν βρεθεί όμως δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια».

Πηγή: iefimerida.gr